Radio's van 1950 tot 1970
B5X63a gescoord
08 aug 2022 11:46 #95329
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Beantwoord door Ben in topic B5X63a gescoord
"Alie express moet je goed mee opassen verkopen veel rotzooi wat niet aan de specs voldoet veel nagemaakt spul wat in schuurtjes gemaakt worden in aziatische landen. Waar vervuilde electroleten in zitten".
Dat klink wel vreselijk negatief Rene, heb je wel eens goed gekeken wat er in Europa gerommeld word?.
Ja, soms zit er bij Ali slecht spul tussen maar als je niet tevreden bent krijg je het geld terug.
Moet je eens proberen om in Nederland je geld terug te krijgen dan zijn ze opeens niet thuis.
Zoals ik eerder schreef ben ik tevreden en als jij en anderen eraan twijfelen komt het bij mij eerder binnen.
Dus voor mij prima en groet, Ben
Dat klink wel vreselijk negatief Rene, heb je wel eens goed gekeken wat er in Europa gerommeld word?.
Ja, soms zit er bij Ali slecht spul tussen maar als je niet tevreden bent krijg je het geld terug.
Moet je eens proberen om in Nederland je geld terug te krijgen dan zijn ze opeens niet thuis.
Zoals ik eerder schreef ben ik tevreden en als jij en anderen eraan twijfelen komt het bij mij eerder binnen.
Dus voor mij prima en groet, Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 aug 2022 10:20 #95328
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic B5X63a gescoord
De condensatoren met kleine waarden
Vaak styroflex ceramische condensatoren buiscondensatoren hoef je miet te vervangen meestal kleine waardes 50 pf 100 pf 330 pf enz
Het gaat echt om teer condensatoren 22 nf 2,2 nf 47 nf 100 nf
Werkspanning 630 volt
Ddor de goedkope meuk van alie express loopje kand dat niks mlopt aan waarde wat op de condensatoren wordt aangegeven kun je meten of met een megger
Ploft het zo door.
Bij een fysieke winkel kun je mee terug als onderdelen niet de specs heeft waar het voor staat.. je heb t dan. Consumenten recht wat je bij zo’n babipangang bedrijf alie totaal niet heb of je bent 3 jaar bezig om iets terug te krijgen.
Wat meestal in radio ‘s in radio voorkomt zie schema diverse merken daar bestel je de meesten van bvb 2200 pf 4700 pf 22000 pf 47000 pf 0,1 uf enz
Die kun je in voorraad nemen
Kijk gewoon wat de plaatselijke elctronica zaak kan leveren zeker als je aangeeft met buizen techniek beIg bent een hogere spanningen werkt dan met transistoren.
Beter wat investeren kun je later als je voorraad deigt te slinken kleinere beselling aan vullen.
Succes.
Vaak styroflex ceramische condensatoren buiscondensatoren hoef je miet te vervangen meestal kleine waardes 50 pf 100 pf 330 pf enz
Het gaat echt om teer condensatoren 22 nf 2,2 nf 47 nf 100 nf
Werkspanning 630 volt
Ddor de goedkope meuk van alie express loopje kand dat niks mlopt aan waarde wat op de condensatoren wordt aangegeven kun je meten of met een megger
Ploft het zo door.
Bij een fysieke winkel kun je mee terug als onderdelen niet de specs heeft waar het voor staat.. je heb t dan. Consumenten recht wat je bij zo’n babipangang bedrijf alie totaal niet heb of je bent 3 jaar bezig om iets terug te krijgen.
Wat meestal in radio ‘s in radio voorkomt zie schema diverse merken daar bestel je de meesten van bvb 2200 pf 4700 pf 22000 pf 47000 pf 0,1 uf enz
Die kun je in voorraad nemen
Kijk gewoon wat de plaatselijke elctronica zaak kan leveren zeker als je aangeeft met buizen techniek beIg bent een hogere spanningen werkt dan met transistoren.
Beter wat investeren kun je later als je voorraad deigt te slinken kleinere beselling aan vullen.
Succes.
René Daemen
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 aug 2022 09:56 #95327
door fransdemers
Beantwoord door fransdemers in topic B5X63a gescoord
Hoi Rene
Ja, dat is niet leuk wanneer je niet weet of de componenten goed zijn.
In de winkel betaal je meer, maar als het uit elkaar springt kun je nog terug om te gaan klagen....
Nu, ik vraag me af of die tjaptjoj dingen dan wel geschikt zijn om bijv in een LC-kring te dienen. Als die echt zo afwijken dan kan dit toch nooit goed afstemmen?
Ja, dat is niet leuk wanneer je niet weet of de componenten goed zijn.
In de winkel betaal je meer, maar als het uit elkaar springt kun je nog terug om te gaan klagen....
Nu, ik vraag me af of die tjaptjoj dingen dan wel geschikt zijn om bijv in een LC-kring te dienen. Als die echt zo afwijken dan kan dit toch nooit goed afstemmen?
08 aug 2022 09:29 #95326
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic B5X63a gescoord
Ik denk dat je beter naar een fysieke winkel kunt gaan
Alie express moet je goed mee opassen verkopen veel rotzooi wat niet aan de specs voldoet veel nagemaakt spul wat in schuurtjes gemaakt worden in aziatische landen. Waar vervuilde electroleten in zitten
Bvb 47 nf kan zo 22 nf zijn 400 volt is 200 volt het zal in je radio zitten. En uit elkaar springen.
Dit is ook getest.
Suntan condensatoren ziijn iedergeval beter wat specs betreft zoals jukebox revival of de hedendaagse wima .
Bij alie duurt het weken voor je iets heb.
Terwijl de electronica winkel vaak al meteen mee krijgt
Succes met de radio
Alie express moet je goed mee opassen verkopen veel rotzooi wat niet aan de specs voldoet veel nagemaakt spul wat in schuurtjes gemaakt worden in aziatische landen. Waar vervuilde electroleten in zitten
Bvb 47 nf kan zo 22 nf zijn 400 volt is 200 volt het zal in je radio zitten. En uit elkaar springen.
Dit is ook getest.
Suntan condensatoren ziijn iedergeval beter wat specs betreft zoals jukebox revival of de hedendaagse wima .
Bij alie duurt het weken voor je iets heb.
Terwijl de electronica winkel vaak al meteen mee krijgt
Succes met de radio
René Daemen
- fransdemers
- [fransdemers]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 aug 2022 08:56 #95325
door fransdemers
Beantwoord door fransdemers in topic B5X63a gescoord
Bedankt Ben.
Is Ali een winkel waar je ze zelf kunt kiezen? Ik ken dit niet.
De dichtste winkel hier bij mij is radiohome in Gent. Daar kan men nog ouderwets gaan shoppen in electronica spul. Misschien beste oplossing voor mij.
Is Ali een winkel waar je ze zelf kunt kiezen? Ik ken dit niet.
De dichtste winkel hier bij mij is radiohome in Gent. Daar kan men nog ouderwets gaan shoppen in electronica spul. Misschien beste oplossing voor mij.
07 aug 2022 22:10 #95321
door Ben
Beantwoord door Ben in topic B5X63a gescoord
''Heb al gelezen dat er wel soms fake tjaptjoj condensatoren in omloop zijn.... ".
Ja dat kun je wel lezen maar dat is meestal geschreven door ondernemers die het daar zelf goedkoop halen.
Je betaald hier minimaal 10x het bedrag waarvoor zij het hebben ingekocht.
Ik koop mijn condensators direct bij Ali, en wel de rood/bruine van 630V.
Kost weinig en deze hebben mij in ieder geval nooit in de steek gelaten.
Succes en groet, Ben
Ja dat kun je wel lezen maar dat is meestal geschreven door ondernemers die het daar zelf goedkoop halen.
Je betaald hier minimaal 10x het bedrag waarvoor zij het hebben ingekocht.
Ik koop mijn condensators direct bij Ali, en wel de rood/bruine van 630V.
Kost weinig en deze hebben mij in ieder geval nooit in de steek gelaten.
Succes en groet, Ben