Schoon, of liever vies?
De achterkant kan je weinig mee doen, want daar zit het logo
op gedrukt en dat zit er niet zo stevig op. Daarom vallen deze schildjes
er wel eens af omdat dit dan loslaat.
Als je dat gaat behandelen, dan poets je het gerukte logo weg.
www.grammofoon.com/HiQGN [/quote]
Ik had het idee dat de letters in het schildje aan de binnenkant er in reliëf instaan en daarin eerst rode verf en daaroverheen goudkleurige verf, maar het is dus glad begrijp ik?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Is er bij jouw in de woonplaats een winkel met knutselspulletjes
Hobby winkel
In zaandam is dat pipoos die hebben allerlei karton
Ook goud voor bcb hoedjes te maken voor kinder feestjes
Vilt
Allerlei soorten verf 3D knippen origami enz
Daar zou je het kunnen zoeken
René Daemen
Johannes schreef : Hallo René,
Dan heb ik goed nieuws voor je en uiteraard ook voor Liane, want het Philips logo op dit transparante plaatje zit er enigszins verdiept "ingegoten". Nu heb ik het Philips beeldmerk met rode verf opgevuld en het overtollige er met een doekje weg geveegd.
Groeten, Hans
Komt dat even goed uit Hans. Chapeau en ook weer opgelost. :thumbsup:
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Op de Avatar naam klikken en via menukeuze bericht een bericht aanmaken, naar keuze mail of PM.
Henk van 't Kruis
Dan heb ik goed nieuws voor je en uiteraard ook voor Liane, want het Philips logo op dit transparante plaatje zit er enigszins verdiept "ingegoten". Nu heb ik het Philips beeldmerk met rode verf opgevuld en het overtollige er met een doekje weg geveegd.
De volgende stap is het aanbrengen van een stukje goudkleurige folie. Daar moet ik nog even naar op zoek.
Toen ik nog in Sinterklaas geloofde was een chocoladeletter verpakt in cellofaan en zat er een gouden kartonnetje onder. Maar ja, dat was toen en nu moet ik het ergens anders gaan zoeken ...
En dan is het plaatje misschien niet zo mooi als degene die Ben Dijkman nog nieuw uit oude voorraad levert, maar toch de moeite waard, want deze is nog helemaal met de hand ingekleurd en is er maar één van :radio:
Dus Liane, als je het logootje wilt hebben, mail dan maar even via de forummail waar ik het naar toe mag sturen. Oh....... ik weet niet of dit forum een mail mogelijkheid heeft. Anders vermeld ik mijn e-mailadres een volgende keer wel.
Groeten, Hans
Liane schreef :
Johannes schreef : Liane,
Ben Dijkman levert deze plastic Philips logo's nog nieuw:
www.bendijkman.nl/index.php?route=product/product&ipath=8
Maar mocht je genoegen nemen met deze, het is niet moeders allermooiste maar is hij gratis.
M.vr.gr. Hans
Hoi Hans, bedankt! Die site sla ik even op. Goeie!
Ik neem zeker wel genoegen met een minder mooie!Ik zie namelijk wel een kansje om dat dingetje weer mooi te krijgen. Volgens mij moet dat kunnen vanaf de achterkant.
Groet, Liane
De achterkant kan je weinig mee doen, want daar zit het logo
op gedrukt en dat zit er niet zo stevig op. Daarom vallen deze schildjes
er wel eens af omdat dit dan loslaat.
Als je dat gaat behandelen, dan poets je het gerukte logo weg.
Mooi dat je het metalen plaatje nog hebt, want dat is de lastigste om te vinden!
Mijn getoonde radio is bepaald geen kleine radio, maar een soort receiver van een audio
installatie waar Philips in de jaren vijftig tamelijk uniek in was. In 1954 begon Philip
met het uitgeven van voor die tijd zeer uitgebreide audio en hifi installaties in mono.
Toptoestellen van Philips in die tijd waar je veel geld voor moest ophoesten.
Veel daarvan is te lezen op mijn site, o.a. , mocht je daar eens belangstelling voor hebben.
Het is een leuke informatieve zijtak over de radio's / audio uit de jaren vijftig.
www.grammofoon.com/HiQGN
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is