Radio's van 1950 tot 1970
blaupunkt sultan 23300 Gekraak na een tijdje.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
08 nov 2019 21:53 - 08 nov 2019 21:57 #80513
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic blaupunkt sultan 23300 Gekraak na een tijdje.
@Marcel,
Deze Blaupunkt bevat geen kritische ratel condensator die je kan vervangen.
Als eerste stap zou ik de versterker testen met een cd speler oid. op de TA aansluiting,
kraakt die ook ? dan de ECL86 verversen. nog steeds kraak? dan zoeken we verder.
(en verse eindbuis is nooit weg in een mooie radio die je vaker wilt gebruiken
)
C248 is je koppel c van 22nF , die kan je preventief vervangen.
Deze Blaupunkt bevat geen kritische ratel condensator die je kan vervangen.
Als eerste stap zou ik de versterker testen met een cd speler oid. op de TA aansluiting,
kraakt die ook ? dan de ECL86 verversen. nog steeds kraak? dan zoeken we verder.
(en verse eindbuis is nooit weg in een mooie radio die je vaker wilt gebruiken
C248 is je koppel c van 22nF , die kan je preventief vervangen.
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 08 nov 2019 21:57 door Cees PA1DBA.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel
- [Marcel]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 nov 2019 21:15 #80512
door Marcel
blaupunkt sultan 23300 Gekraak na een tijdje. werd gestart door Marcel
Hallo ik heb vandaag een blaupunkt sultan 23300 gekocht en toen eerst flink met de stofzuiger en een kwastje zitten schoonmaken want het zat echt compleet onder het stof. Toen dat netjes was nog even de bewegende mechanieken gesmeerd.
Nou lijkt het dat er nog nooit aan deze radio is gesleuteld maar het werkt wel. Maar na een half minuut of minder komt er gekraak uit ook met het volume uit. er komt ook geen geluid uit de zij speakers.
Verder wil ik nog preventief enkele condensatoren vervangen zoals ratol condensator. (ik heb alleen geen idee welke het is) Welke zijn aangeraden te vervangen?
Het schema en enkele fotos zijn toegevoegd.
Video van het probleem:
GR
Nou lijkt het dat er nog nooit aan deze radio is gesleuteld maar het werkt wel. Maar na een half minuut of minder komt er gekraak uit ook met het volume uit. er komt ook geen geluid uit de zij speakers.
Verder wil ik nog preventief enkele condensatoren vervangen zoals ratol condensator. (ik heb alleen geen idee welke het is) Welke zijn aangeraden te vervangen?
Het schema en enkele fotos zijn toegevoegd.
Video van het probleem:
GR
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.