Radio's van 1950 tot 1970
Verloop FM (tuners)
27 aug 2019 11:39 #79252
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic Verloop FM (tuners)
Hoi Erwin,
De afstemming wordt bepaald door de occillatorkring 2e triodedeel van de ECC-85. In die hoek moet je het zoeken. Ikzelf denk de ECC-85 is de schuldige.
Thijs
De afstemming wordt bepaald door de occillatorkring 2e triodedeel van de ECC-85. In die hoek moet je het zoeken. Ikzelf denk de ECC-85 is de schuldige.
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 aug 2019 22:02 #79247
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Verloop FM (tuners)
De ECC 85 was zwak. Ik heb deze vervangen door een (goede) gebruikte.. ik ga deze nu vervangen door een NOS. Ik zet hem morgen terug aan en dan weet ik het zeker natuurlijk
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 aug 2019 21:47 #79246
door Erwin goossens
Alle spanningen zijn prima volgens de doc
26 aug 2019 21:38 #79245
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Verloop FM (tuners)
Vernieuw de gelijk richter buis eens
huub
huub
- Erwin goossens
- [Erwin goossens]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 aug 2019 21:34 #79244
door Erwin goossens
Hey Renè. In de tuner weet ik het niet. Maar in het toestel zelf lijkt er niet 1 c last van te hebben. Ik heb het al verschillende keren meegemaakt.. tijdens proefdraaien prima. De volgende dagen ook prima. Maar dan begint het.. smorgends de radio aanzetten.’ hop naast de zender.. juist zetten.. 10-15 minuten later nog eens ernaast.. toen de radio nieuw was had hij dat niet, daar is het mij om te doen. AFC inbouwen moet kunnen.. maar daar heb ik te weinig kennis voor.. is er dan niemand die dergelijke tuner fout al heeft opgelost?
26 aug 2019 20:44 - 26 aug 2019 20:46 #79243
door Kees van Dijke
Beantwoord door Kees van Dijke in topic Verloop FM (tuners)
Ikzelf denk dat Philips en Telefunken in de jaren '60 niet voor niets een AFC circuit in de FM front-ends hebben ingebouwd. Ikzelf heb nog nooit een FM tunner driftvrij gekregen. Wel is het zo dat als het MF gedeelte goed is afgeregeld, dat je dan enige drift kan veroorloven alsook vervormingsvrije weergave bij een zeer hoge frequentie zwaai van bijvoorbeeld 200 kHz (75 kHz frequentiezwaai is de huidige uitzend norm).
groetjes,
-=Kees=-
groetjes,
-=Kees=-
Laatst bewerkt 26 aug 2019 20:46 door Kees van Dijke.