Radio's van 1950 tot 1970
opknappen Philips B5X62A
03 apr 2018 18:15 - 03 apr 2018 18:16 #71870
door buizenbob
Beantwoord door buizenbob in topic opknappen Philips B5X62A
Ik zoek nu nóg een B5X62A, het liefst dus ook niet in goede staat,
voor een tweede mono versterker
(Zuid-Holland / Noord-Holland / Utrecht?)
Deze verscheen onlangs:
marktplaats
maar is te mooi voor onderdelen denk ik..
(het is een B5X62A)
voor een tweede mono versterker
(Zuid-Holland / Noord-Holland / Utrecht?)
Deze verscheen onlangs:
marktplaats
maar is te mooi voor onderdelen denk ik..
(het is een B5X62A)
Laatst bewerkt 03 apr 2018 18:16 door buizenbob.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
03 apr 2018 07:29 #71862
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic opknappen Philips B5X62A
Hey ben.dan ben ik alvast kandidaat
02 apr 2018 22:22 - 02 apr 2018 22:30 #71854
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic opknappen Philips B5X62A
Deze schaal heeft een goudverf-soort die zoals dat zo mooi heet "instabiel" is.
Dat wil zeggen dat de verfstof in de loop der jaren uiteenvalt en de verfstof tot poeder vergaat.
Vooral lucht met een wat hoger vochtigheidsgehalte versneld dit proces.
Vroeger waren de ramen ook vaak beslagen.
Dat kwam bijv. van het koken (zonder wasemkap) het drogen van wasgoed in huis voor de kachel
en veel mensen in een kleine ruimte.
Zelfs tot ver in de jaren 70 was zo'n hoge luchtvochtigheid in huis de normaalste zaak van de wereld.
Wat opvalt is dat het afbladderen niet bij alle Philips afschalen optreed maar slechts bij bepaalde types.
Juist bij die daarvoor gevoelige types blijkt dat de goudkleurige laag als laatste laag aangebracht is en dus helemaal blootstaat aan eventuele luchtvochtigheid (schadelijke )invloeden.
Een oplage nieuwe schalen maken of de originele schaal opnieuw bedrukken is altijd nog een optie.
Bij nieuwe schalen die we eerder hebben gemaakt voor andere Philips types zorgen wij er daarom voor dat de goudkleur nooit als laatste aangebracht wordt. Als laatste laag gebruiken wij de bruine verflaag die de goudkleurverf dan afschermt tegen lucht-vocht inwerking.
Zodra er voldoende aanvragen (minimaal 15) zijn voor dit schaaltype kunnen we overwegen om een keer een oplage te gaan maken.
Om de prijs per stuk betaalbaar te houden is die minimale afname van 15 stuks nodig : De totale kosten moeten en kunnen dan verdeeld worden over het gemaakte aantal schalen.
Zijn de kosten bijv. 350 euro verdeeld over 10 schalen .. dan is dat nog maar 35 euro per schaal .
Het werven van zoveel mogelijk gegadigden voordat we een oplage gaan maken dient daarom absoluut geen commerciële doelen maar dient het doel ,een zo laag mogelijke per stuk prijs te kunnen genereren.
Groet Ben Dijkman
Dat wil zeggen dat de verfstof in de loop der jaren uiteenvalt en de verfstof tot poeder vergaat.
Vooral lucht met een wat hoger vochtigheidsgehalte versneld dit proces.
Vroeger waren de ramen ook vaak beslagen.
Dat kwam bijv. van het koken (zonder wasemkap) het drogen van wasgoed in huis voor de kachel
en veel mensen in een kleine ruimte.
Zelfs tot ver in de jaren 70 was zo'n hoge luchtvochtigheid in huis de normaalste zaak van de wereld.
Wat opvalt is dat het afbladderen niet bij alle Philips afschalen optreed maar slechts bij bepaalde types.
Juist bij die daarvoor gevoelige types blijkt dat de goudkleurige laag als laatste laag aangebracht is en dus helemaal blootstaat aan eventuele luchtvochtigheid (schadelijke )invloeden.
Een oplage nieuwe schalen maken of de originele schaal opnieuw bedrukken is altijd nog een optie.
Bij nieuwe schalen die we eerder hebben gemaakt voor andere Philips types zorgen wij er daarom voor dat de goudkleur nooit als laatste aangebracht wordt. Als laatste laag gebruiken wij de bruine verflaag die de goudkleurverf dan afschermt tegen lucht-vocht inwerking.
Zodra er voldoende aanvragen (minimaal 15) zijn voor dit schaaltype kunnen we overwegen om een keer een oplage te gaan maken.
Om de prijs per stuk betaalbaar te houden is die minimale afname van 15 stuks nodig : De totale kosten moeten en kunnen dan verdeeld worden over het gemaakte aantal schalen.
Zijn de kosten bijv. 350 euro verdeeld over 10 schalen .. dan is dat nog maar 35 euro per schaal .
Het werven van zoveel mogelijk gegadigden voordat we een oplage gaan maken dient daarom absoluut geen commerciële doelen maar dient het doel ,een zo laag mogelijke per stuk prijs te kunnen genereren.
Groet Ben Dijkman
Handtekening
Laatst bewerkt 02 apr 2018 22:30 door Ben Dijkman.
02 apr 2018 20:46 #71846
door buizenbob
Omdat ik alleen met het versterkergedeelte bezig ben heb ik de schaal niet nodig, dus je mag de mijne hebben. Hij is niet perfect, maar redelijk:Erwin goossens schreef : Ik heb deze ook en heb hem ook mooi gereviseerd.En hij speelt echt fantastisch. Alleen hoop ik ooit een goede schaal tegen te komen.. bij mij bladderd hij op sommige plaatsen af..
Minder
Meer
02 apr 2018 18:22 #71843
door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic opknappen Philips B5X62A
Ik heb deze ook en heb hem ook mooi gereviseerd.En hij speelt echt fantastisch. Alleen hoop ik ooit een goede schaal tegen te komen.. bij mij bladderd hij op sommige plaatsen af..
02 apr 2018 16:47 #71842
door buizenbob
^ geen idee waarom het bericht 2 keer is geplaatst,
en ik kan het niet verwijderen zie ik..
en ik kan het niet verwijderen zie ik..