Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Niet werkende Philips FX552A

Meer
10 mrt 2013 16:31 #29387 door ReseTTim
Beantwoord door ReseTTim in topic Niet werkende Philips FX552A
Net mijn oude EM34 buis erin gestopt en nu blijft de gloeilamp vel branden. Kan ik hieruit concluderen dat de laatste mijn transformator is door gebrand?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 mrt 2013 00:58 #29182 door ReseTTim
Zaterdag mijn nieuwe EM34 mogen ontvangen. Het is een russische namaak. Zondag en zojuist de radio met het nieuwe oog getest. Oog gloeide eerst niet op. Toen bedacht dat ik wellicht de 75watt lamp er tussen uit moest halen. Dit gedaan begon de lamp prachtig te gloeien.. gevolgd door een velle flits ergens anders vandaan. Zo snel mogelijk de stekker eruit gehaald, morgen rustig de schade bekijken.. Best jammer dit..

Meer
28 feb 2013 16:04 #28971 door Bart B
Beantwoord door Bart B in topic Niet werkende Philips FX552A
Een kabeltje voor het aansluiten van een mp3 speler of tablet is snel gemaakt.

de weerstanden die je er tussen zet zijn meen ik 1kohm.

Gr. Bart
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ReseTTim

Meer
28 feb 2013 13:13 #28967 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Niet werkende Philips FX552A
De batterij van je multimeter is simpelweg bijna leeg, vis dat ding toch maar weer uit de prullenbak (of koop er een die beter alarm slaat in zo'n geval).

Meer
27 feb 2013 23:34 #28962 door ReseTTim

Bronkie schreef : Komt inderdaad niet uit het stopcontact maar wel in je radio en ook wel hoger dus haal je meter maar weer uit de prullenbak.

Gr. Bart

Bart, dit is inderdaad AC gemeten vanuit de wandcontactdoos zoals Henk zegt.

Voordat ik de radio wilde aanzetten heb ik een vriend van mij uitgenodigd. Hij heeft een studie MTS electro gedaan. Samen hebben wij nog even gekeken naar mijn werk en dit zag er goed uit. Heeft ook nog uitgelegd waarom je soms bijv. een + op de - wilt aansluiten met een elco.

Vervolgens heb ik de radio aangezet en heb ik de elco in de hoek doorgemeten. Vervolgens ter controle hebben wij zijn Fluke gebruikt. Het verschil was direct erg groot, ik 430V DC en hij 380V. Aangezien ik verder niks raars hoorde of zag heb ik de buizen erin gestopt en resultaat was goed.

Dus mijn cheapass multimeter is rijp voor de prullenbak.

Wellicht gaan wij binnenkort zijn oude radio fixen. Hij heeft er 1 al 15 jaar staan. Leuk om in zo'n korte tijd dit resultaat te boeken. Volgend project voor mij is om een oude fuji tablet met Windows XP aan te sluiten op mijn radio.

Meer
27 feb 2013 22:16 #28959 door Bart B
Beantwoord door Bart B in topic Niet werkende Philips FX552A
Als dat zo is heeft ie natuurlijk gelijk.

Gr. Bart

Gemaakt door Kunena