Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Niet werkende Philips FX552A

Meer
27 feb 2013 17:58 #28930 door ReseTTim
Beantwoord door ReseTTim in topic Niet werkende Philips FX552A
zo net de laatste knollen vervangen..

afb 13 hi-res

Ik heb mijn meter op 1000V DC gezet en op het moment dat ik de foto maakte steeg de waarde. Snel maar uitgezet omdat hij volgens mij niet zo hoog moest / mag komen. Kan iemand dat bevestigen?

Of komt dit door het feit dat ik niks verder heb aangesloten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
24 feb 2013 22:19 #28860 door admin
Beantwoord door admin in topic Niet werkende Philips FX552A
Als je alle buizen er in zet is het beter ook de speaker er aan te hangen, Ik stuur eerst de C's wel op.

Henk

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ReseTTim

Meer
24 feb 2013 21:47 #28856 door ReseTTim

HKruis - Admin schreef : Tim,

we zijn trots op je. Als je denkt dat alles goed zit, zet je de radio gewoon weer even aan met de gloeilamp. eerst alleen met de EZ80, even meten of je een mooie Dc spanning gebt op de elcootjes.
Is dat in orde dan lamp er tussen uit, nog een keer meten. Geen rookwolken? Dan buizen er in en kijken wat het resultaat is, zet radio op PU en dan moet je een flinke brom horen als je ingang aanraakt en de volume hoog hebt staan. Vergeet de speaker niet aan te sluiten.

die andere teerknollen komen dan nog wel, ik leg ze klaar voor je.

Henk

Dankjewel Henk! Ik ben ook trots op het resultaat. Ik denk echter voor dat ik het geheel aansluit dat ik die bolstaande eerst nog wil vervangen voordat ik stroom op het geheel zet. Ik heb wel even snel een kleine soldering gemaakt zodat ik weet hoe die precies zat. Of denk jij dat ik het geheel nu al kan testen met die bolstaande teerknol ertussen?

Is het aansluiten van de speaker verplicht meteen of ik kan eerst beter zonder speaker checken of die elco's goed gesoldeerd zijn?

Tim

Meer
24 feb 2013 21:37 #28855 door admin
Tim,

we zijn trots op je. Als je denkt dat alles goed zit, zet je de radio gewoon weer even aan met de gloeilamp. eerst alleen met de EZ80, even meten of je een mooie Dc spanning gebt op de elcootjes.
Is dat in orde dan lamp er tussen uit, nog een keer meten. Geen rookwolken? Dan buizen er in en kijken wat het resultaat is, zet radio op PU en dan moet je een flinke brom horen als je ingang aanraakt en de volume hoog hebt staan. Vergeet de speaker niet aan te sluiten.

die andere teerknollen komen dan nog wel, ik leg ze klaar voor je.

Henk

Henk van 't Kruis

Meer
24 feb 2013 21:28 - 24 feb 2013 21:34 #28853 door ReseTTim

Afb. 8 hi-res
Begin van de dag en begin van het schoonmaken..

Afb. 9 hi-res
Eind resultaat van vandaag. Zo te zien ben ik vergeten een paar teerknollen te vervangen en te noteren op mijn lijstje C63, C71 en helemaal rechts nog in beeld C41. Ik heb nog wel mijn twijfel of ik de zwarte elco C52 correct heb gesoldeerd / geplaatst..

C41: 6800pF
C63: 0.1uF (Henk dit is de bolstaande condensator, blijkbaar zijn wij beiden deze vergeten)
C71: 150pF

Afb. 10 hi-res
Helaas ook in de hoek vervangen na een meting van Henk. Uiteraard nog geen stroom op het geheel gezet..

Afb. 11 hi-res
Zo zag mijn zondag namiddag eruit :) .

Afb. 12 hi-res
Ik kreeg de opdracht om alles te laten blinken, nou dat doet het nu ook :). Trouwens wat een vuil kwam van de draaiknoppen!
Laatst bewerkt 24 feb 2013 21:34 door ReseTTim.

Meer
24 feb 2013 20:15 #28848 door admin
C63, ik zie traouwens iets vreemds in de onderdelen lijst, daar staat voor C63 1pf, maar dat moet 0,1 uF zijn is 100nF = 100K. Ik denk niet dat je deze hebt en heb jij deze eruit gehaald?

Henk

Henk van 't Kruis

Gemaakt door Kunena