Radio's van 1950 tot 1970
B8X72A_RD
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
26 nov 2012 20:48 - 26 nov 2012 20:49 #24627
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic B8X72A_RD
Hoi Henk.
Wordt weer een prachtige radio.
Een klein vriendelijk advies van mijn kant.
Zet je camera in de macro stand bij dergelijke dichtbij opnames.
:thumbsup:
Wordt weer een prachtige radio.
Een klein vriendelijk advies van mijn kant.
Zet je camera in de macro stand bij dergelijke dichtbij opnames.
:thumbsup:
Laatst bewerkt 26 nov 2012 20:49 door brcf01.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 nov 2012 20:40 #24624
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic B8X72A_RD
Aanvullend nog wat foto's van de B8X72A. Er is eerder in geknutseld. Het strooischerm is van een verkeerd materiaal gemaakt en door de warmte krult het alle kanten uit. De manier van montage is niet mijn manier. Ook de schaaldraden zijn eerder gerepareerd met vliegertouw en aan elkaar geknoopt. Van de loop klopt helemaal niets, aanwijzers niet origineel. En het gebruik van montagedraad om de wijzers op zijn plaats te houden. Niet erg fraai. Ook is er behoorlijk aan de spoelbussen gedraaid.
Het is mij onbekend wie hier aan gewerkt heeft, ik vind het jammer als er aan een radio gepruts wordt. Creativiteit om iets op te lossen waar over nagedacht is, juich ik toe, zie de schaallampjes oplossing elders. Maar goed, het komt weer helemaal goed. De basis is prima in orde.
Het is mij onbekend wie hier aan gewerkt heeft, ik vind het jammer als er aan een radio gepruts wordt. Creativiteit om iets op te lossen waar over nagedacht is, juich ik toe, zie de schaallampjes oplossing elders. Maar goed, het komt weer helemaal goed. De basis is prima in orde.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
24 nov 2012 19:45 #24471
door hkruis
B8X72A_RD werd gestart door hkruis
Vandaag was Peter in de werkplaats en is er een aanvang gemaakt met de B8X72A van RD. Na uitkasten van de radio en het chassis schoon geblazen.
Er is al eerder een en ander in de radio vervangen. (zie foto's) Ook is vastgesteld dat de kernen van de spoelbussen ontbreken.
Er is vandaag al behoorlijk wat elektronische aan gebeurt, maar we zijn er nog lang niet. Veel composiet weerstanden zijn volledig verlopen en met de condensatoren is het niet veel beter gesteld. Het resultaat van vandaag (foto's) volgen nog. Het stabilotone systeem zal geheel gereviseerd moeten wordt, knopjes kloppen niet en het schakelaar blok werkt niet naar behoren.
Het rechter achter schotje is niet origineel, Hier is nog een vervanger voor in de voorraad.
Uitgangs situatie
Er is al eerder een en ander in de radio vervangen. (zie foto's) Ook is vastgesteld dat de kernen van de spoelbussen ontbreken.
Er is vandaag al behoorlijk wat elektronische aan gebeurt, maar we zijn er nog lang niet. Veel composiet weerstanden zijn volledig verlopen en met de condensatoren is het niet veel beter gesteld. Het resultaat van vandaag (foto's) volgen nog. Het stabilotone systeem zal geheel gereviseerd moeten wordt, knopjes kloppen niet en het schakelaar blok werkt niet naar behoren.
Het rechter achter schotje is niet origineel, Hier is nog een vervanger voor in de voorraad.
Uitgangs situatie