Algemeen
was de demo hifi?
Minder
Meer
04 apr 2011 13:35 #3358
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Re: was de demo hifi?
@Maarten:
Die versterker staat niet in AB ingesteld. De eindbuizen kunnen 200 Watt anodevermogen verwerken; bij 3200 volt is de ruststroom 50 mA. bij volle uitsturing praten we over een input vermogen van 1300 Watt ofwel meer dan 400 mA en dat is dus echt een B instelling. Theoretisch is bij B instelling de ruststroom 0 maar in de praktijk is daar niets mee te beginnen.
@Rene
Als jij je gelukkig voelt door mij een criticaster te noemen, ga je gang. Naar Driebergen gaan uitsluitend om gedwongen te zijn gehoorbescherming te gebruiken vind ik te veel gevraagd. Wat jij mooi vindt moet jij weten; ik heb het inderdaad over de theorie die het antwoord geeft op de vraag of dit HiFi is. Niet, dus; ik ga met jou niet meer in discussie over dat onderwerp
Nico
Die versterker staat niet in AB ingesteld. De eindbuizen kunnen 200 Watt anodevermogen verwerken; bij 3200 volt is de ruststroom 50 mA. bij volle uitsturing praten we over een input vermogen van 1300 Watt ofwel meer dan 400 mA en dat is dus echt een B instelling. Theoretisch is bij B instelling de ruststroom 0 maar in de praktijk is daar niets mee te beginnen.
@Rene

Als jij je gelukkig voelt door mij een criticaster te noemen, ga je gang. Naar Driebergen gaan uitsluitend om gedwongen te zijn gehoorbescherming te gebruiken vind ik te veel gevraagd. Wat jij mooi vindt moet jij weten; ik heb het inderdaad over de theorie die het antwoord geeft op de vraag of dit HiFi is. Niet, dus; ik ga met jou niet meer in discussie over dat onderwerp
Nico
Onderwerp is gesloten.
04 apr 2011 10:49 - 05 apr 2011 18:20 #3351
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: was de demo hifi?
`Maarten
Ik bedoel alleen die critici die niet de moeite hebben genomen om naar Driebergen aftereizen
om te luisteren alleen maar oordelen zonder maar een noot te hebben gehoord.
kijk als men met grafieken komt best maar ook de moeite nemen om te luisteren
en Driebergen ligt niet aan de andere kant van de wereld kom op nou nederland is een klein landje voor je weet ben je eruit 2 uur reizen is ook best te doen terwijl sommige 2 dagen rijden voor hun vakanties aan de costa
Maarten voel je niet aangesproken Ik kan alleen niet tegen als bepaalde personen op de luie stoel zitten te vooroordelen neem de moeite en kom dan kijken ``Dat heb je zelf wel gedaan.
kijk dat is precies wat ik in een eerdere draad melde ga eerst eens luisteren en dan je mening.
Ps ik heb geen serie nummer en kan je nog niet aan helpen maar als deze verplaatst worden
naar een defintieve opstelling zal ik vragen aan de eigenaar
Maar Het is en blijft spectaculair.
Ik bedoel alleen die critici die niet de moeite hebben genomen om naar Driebergen aftereizen
om te luisteren alleen maar oordelen zonder maar een noot te hebben gehoord.
kijk als men met grafieken komt best maar ook de moeite nemen om te luisteren
en Driebergen ligt niet aan de andere kant van de wereld kom op nou nederland is een klein landje voor je weet ben je eruit 2 uur reizen is ook best te doen terwijl sommige 2 dagen rijden voor hun vakanties aan de costa
Maarten voel je niet aangesproken Ik kan alleen niet tegen als bepaalde personen op de luie stoel zitten te vooroordelen neem de moeite en kom dan kijken ``Dat heb je zelf wel gedaan.
kijk dat is precies wat ik in een eerdere draad melde ga eerst eens luisteren en dan je mening.
Ps ik heb geen serie nummer en kan je nog niet aan helpen maar als deze verplaatst worden
naar een defintieve opstelling zal ik vragen aan de eigenaar
Maar Het is en blijft spectaculair.
René Daemen
Laatst bewerkt 05 apr 2011 18:20 door Marcel L.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten
Onderwerp is gesloten.
04 apr 2011 09:49 - 04 apr 2011 09:55 #3350
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: was de demo hifi?
@Rene Daemen: Ik heb je met alle enthousiasme zien draaien, dus ik was er wel. Ik hoop dat je op zich niet onterechte kritiek op de anderen slaat 
Klopt, en helemaal mee eens wat klasse B betreft. Ik meen echter dat de versterker in AB staat, dus dan is het de vraag hoe zacht je nog 'onvervormd' kan spelen (dat ook zal afhangen van het rendement van de luidsprekers en nog wat andere factoren). Met de luidsprekers die eraan hingen, en zonder de mogelijkheid om uitgebreid te luisteren bij verschillende volumes, durf ik er geen harde uitspraken over te doen. Ik weet alleen maar dat het redelijk tot goed genoeg klonk toen ik er was, maar dat het beter kon. Wel vond ik het erg indrukwekkend.Ouwe Schipper schreef : Zijn versterkers als deze trouwens wel in staat om echt zacht nog steeds een lage vervorming en een groot dynamisch bereik te halen?
Niet dus; dat heb ik in eerdere postings al uiteengezet.
Als een eindtrap ingesteld staat in klasse B krijg je te maken met "cross- over" vervorming: op de nuldoorgang van bv. een sinus begint net de éne eindbuis te geleiden en wordt de ander net afgeknepen. Omdat de buiskarakteristiek daar bijzonder krom is krijg je een heel raar slingertje erbij in je signaal.
Geïllustreerd op een pagina uit de Sietsma, staat al in een van mijn postings
Nico
Laatst bewerkt 04 apr 2011 09:55 door maarten.
Onderwerp is gesloten.
04 apr 2011 08:52 - 04 apr 2011 09:12 #3349
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: was de demo hifi?
Nou je leest de geluids antosasme wel
Die is niet zoo veelbelovent .TOCH
We kennen dat PA gedoe en dico wel. Huub
Die is niet zoo veelbelovent .TOCH
We kennen dat PA gedoe en dico wel. Huub
Laatst bewerkt 04 apr 2011 09:12 door Huub.
Onderwerp is gesloten.
04 apr 2011 08:43 - 05 apr 2011 18:22 #3348
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: was de demo hifi?
Waar waren Jullie dan?
wel commentaar geven en niet de moeite nemen om naar de demo te kijken.
wel commentaar geven en niet de moeite nemen om naar de demo te kijken.
René Daemen
Laatst bewerkt 05 apr 2011 18:22 door Marcel L.
Onderwerp is gesloten.
04 apr 2011 07:43 - 04 apr 2011 07:43 #3347
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: was de demo hifi?
Ach het blijft PA spul niks achter de ZON .
Wel hard niet mooi . en moderne luitsprekers
Dat past gewoon niet En CD er aan ??
Neem dan maar .4 x de grootste MFB boxen
met mengpaneel Dan weetje niet wat je hoort
Dan is ook alles perfekt . Huub
Wel hard niet mooi . en moderne luitsprekers
Dat past gewoon niet En CD er aan ??
Neem dan maar .4 x de grootste MFB boxen
met mengpaneel Dan weetje niet wat je hoort
Dan is ook alles perfekt . Huub
Laatst bewerkt 04 apr 2011 07:43 door Huub.
Onderwerp is gesloten.