Skip to main content
Algemeen

leuke zoldervondst

Meer
22 sep 2016 12:57 #62588 door daffy
Beantwoord door daffy in topic leuke zoldervondst
bedoeling is om er wat vinyl op te draaien in combi met men AG9018, heb nog een pickering xv15, is wel een 4 pin headshell en ook is hij voor stereo gesoldeerd vanbinnen denk ik,volgens de manual wel.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 sep 2016 12:13 - 22 sep 2016 12:19 #62585 door bvdkruijt
Beantwoord door bvdkruijt in topic leuke zoldervondst
Daffy,

Hoogstwaarschijnlijk zit er onder het Garrard embleempje een schroefje waarmee je het elementje kunt uitbouwen.
Zelf gebruik ik (in de video) een Nagaoka JT-511 element met een 78 toeren naald.
De normale naald (33-45 toeren) is eigenlijk niet geschikt voor deze (zware) arm.

De arm verlangt een laag compliant element/naald. Shure heeft ook een mooi element 44m-7 meen ik. Of probeer anders een Stanton 500.

Verder is de headshell niet afgeschermd omdat deze helemaal van kunststof is zodat brom eerder kan worden opgepikt. De geweven kabel zou in principe wel goed moeten zijn maar is mono zo te zien. De standaard kabel zou wel goed moeten zijn tenminste wel in het geval van mijn 4HF maar de 4HF was bij mij al stereo uitgelegd. Ook ik heb wel een beetje brom hoor.

Volgensmij heb je ook een 3 pens aansluiting op je headshell, dit is in principe niet geschikt voor stereo (is altijd 4 polig) maar toch zijn er wel goede resultaten te halen door de massa pennen te combineren.

Probeer een dubbele goed afgeschermde kabel die heel erg licht is, wellicht zijn er mensen op het forum die wel wat hebben liggen of anders gebruik de bekabeling uit een donor arm.

Wat is precies je bedoeling met de speler? Wil je er stereo vinyl mee draaien in goede (hi-fi benadering) kwaliteit of is het de bedoeling om er vooral 78 toeren mono mee te gaan draaien?

Veel succes met de speler en hou ons maar op de hoogte :)

Groet Bastiaan
Laatst bewerkt 22 sep 2016 12:19 door bvdkruijt.

Meer
22 sep 2016 11:26 - 22 sep 2016 11:32 #62584 door daffy
Beantwoord door daffy in topic leuke zoldervondst
prachtig ding, mag ik vragen welk element eronder zit, ik zit met deze maar zou graag stereo luisteren, ben nog een leek op dit gebied dus hoe zit het dan met bekabeling ? Er zitten van die staal geweven kabels op, heb er RCA opgezet maar bromt. Zou ik hem her bekabelen en zo ja hoe dan?

Bijlagen:
Laatst bewerkt 22 sep 2016 11:32 door daffy.

Meer
21 sep 2016 21:11 #62577 door bvdkruijt
Beantwoord door bvdkruijt in topic leuke zoldervondst
Daffy,

Mooie speler in hele goede staat zo te zien!
Ik sluit me helemaal aan bij Lee.
Zelf bezit ik ook een oude Garrard, de 4HF en toen ik deze kreeg zat het loopwerk ook wat vast.
Dus alle bewegende delen uit elkaar genomen (oud vet lost makkelijk op met contact spray trouwens!) en helemaal schoongemaakt.
Daarna alles weer in elkaar gezet met nieuw vet en hij kan er weer jaren tegenaan!

filmpje van mijn werkende 4HF :-)

Heel veel plezier met je aanwinst!

Groet Bastiaan

Meer
20 sep 2016 18:53 #62568 door Huub
Beantwoord door Huub in topic leuke zoldervondst
Goed Lee daar wil ik wel wat van inleveren
de mening Sorry
Huub

Meer
20 sep 2016 18:15 #62567 door Lee
Beantwoord door Lee in topic leuke zoldervondst
@ Huub, ``grote slooppartijen`` vind ik nogal een drastische uitdrukking.
Alle Garrard spelers die ik onder handen krijg worden mechanisch kompleet uit elkaar gehaald en alle onderdelen stuk voor stuk schoongemaakt, voorzien van nieuw vet of drupje olie.
Ik doe dat voor mijn eigen gevoel, misschien is het niet altijd echt nodig maar als je iets doet moet je het goed doen vind ik.
Maar......ieder op zijn eigen manier natuurlijk :thumbsup:

Lee

Gemaakt door Kunena