Algemeen
philips ag9000 heeft een brom
19 mei 2016 15:49 - 19 mei 2016 15:52 #60777
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic philips ag9000 heeft een brom
Hoi Daan,
Misschien is dit een idee als je er niet uitkomt:
Op zaterdag 4 juni is er een NVHR reparatiedag in Ede, in het jou welbekende witte kerkje aan de Bettekamp.
Jou welbekend omdat jij daar ook de radiocursus o.l.v Jacques Hermans volgt. Zoals je ziet zijn er nog mogelijkheden genoeg om die mooie versterker bromvrij te krijgen
Misschien dat ik ook nog even kom kijken en dan breng ik meteen de gerestaureerde Philips 215A voor jou mee.
Groeten, Hans
Misschien is dit een idee als je er niet uitkomt:
Op zaterdag 4 juni is er een NVHR reparatiedag in Ede, in het jou welbekende witte kerkje aan de Bettekamp.
Jou welbekend omdat jij daar ook de radiocursus o.l.v Jacques Hermans volgt. Zoals je ziet zijn er nog mogelijkheden genoeg om die mooie versterker bromvrij te krijgen
Misschien dat ik ook nog even kom kijken en dan breng ik meteen de gerestaureerde Philips 215A voor jou mee.
Groeten, Hans
Laatst bewerkt 19 mei 2016 15:52 door Johannes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 mei 2016 15:29 - 19 mei 2016 15:51 #60776
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic philips ag9000 heeft een brom
Even het volgende aan de hand van onderstaand bericht eerder hier.
www.buizenradioclub.nl/forum/hifi-audio-...-ag9006?limitstart=0
De versterker is in het verleden door een bekend NVHR lid gereviseerd en speelde perfect op de krakende potmeter na.
Nadat ik de potmeter had teruggeplaatst waarbij hij op zijn rug had gelegen was de brom aanwezig.
Zelf had ik het voornemen weer een AG9006 bij de AD5040 hoekspeaker aan te schaffen en heb ik er verder amper aandacht meer aan geschonken.
@ Daan,
Als je er niet uitkomt zou ik bij Henk of Peter aankloppen, zal je de kop niet kosten en dan heb je een echt leuke en mooie versterker voor een nette prijs.
In onderstaand bericht zie ik dat je de versterker in bedrijf hebt, was de brom toen even pleite?
www.buizenradioclub.nl/forum/32-hi-q-app...philips-ag9000#60613
www.buizenradioclub.nl/forum/hifi-audio-...-ag9006?limitstart=0
De versterker is in het verleden door een bekend NVHR lid gereviseerd en speelde perfect op de krakende potmeter na.
Nadat ik de potmeter had teruggeplaatst waarbij hij op zijn rug had gelegen was de brom aanwezig.
Zelf had ik het voornemen weer een AG9006 bij de AD5040 hoekspeaker aan te schaffen en heb ik er verder amper aandacht meer aan geschonken.
@ Daan,
Als je er niet uitkomt zou ik bij Henk of Peter aankloppen, zal je de kop niet kosten en dan heb je een echt leuke en mooie versterker voor een nette prijs.
In onderstaand bericht zie ik dat je de versterker in bedrijf hebt, was de brom toen even pleite?
www.buizenradioclub.nl/forum/32-hi-q-app...philips-ag9000#60613
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 19 mei 2016 15:51 door Bert Kn.
Minder
Meer
19 mei 2016 15:02 #60775
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic philips ag9000 heeft een brom
Daan,
Als het rooster van B2 aan massa zit is er geen brom,schrijf je zelf.
Aan het zelfde rooster zit een weerstand van 18K meet met een ohm meter
aan de kant die richting potmeter gaat of dat punt in de middenstand nul ohm wordt.
Groet Ton
Als het rooster van B2 aan massa zit is er geen brom,schrijf je zelf.
Aan het zelfde rooster zit een weerstand van 18K meet met een ohm meter
aan de kant die richting potmeter gaat of dat punt in de middenstand nul ohm wordt.
Groet Ton
19 mei 2016 13:56 #60774
door Daan2810
Daan2810
Beantwoord door Daan2810 in topic philips ag9000 heeft een brom
Alle condensatoren zijn vervangen hij is helemaal gereviseerd
Daan2810
19 mei 2016 13:09 #60773
door sieme
Beantwoord door sieme in topic philips ag9000 heeft een brom
Gloeidraadbrom?Is c25 vervangen ?Uit het schema kan ik niet opmaken waar het gloeidraadcircuit geaard is maar het lijkt me waarschijnlijk dat dit op de middenaftakking gebeurd via de buitenmantel /klemstrip van c25.
Voor wat het waard is,
gr
Sieme
Voor wat het waard is,
gr
Sieme
19 mei 2016 12:41 #60772
door Daan2810
Daan2810
Beantwoord door Daan2810 in topic philips ag9000 heeft een brom
Luister allemaal ev die potmeter en de j ganen hebben er niks mee te maken hij bromt ik alle standen ook in midden stand hij speelt ook gewoon maar heeft een hele harde brom die ik er niet uit krijg
Daan2810