Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
KNP en haar budgetchickie kunnen hooguit 2 stb's aansturen. Dit wordt via het mac adres aan een profiel gekoppeld wat je binnenhaalt via een vlan op je modem. Als je die kan bridgen en de mac adressen weet te spoofen (niet heel moeilijk, maar ga hier verder niet op in, ogen zijn overal.) kun je meerdere stb's aansluiten. Voor glasvezel heeft KNP/brolfort die Amino's, voor zover ik weet zit hier een analoge rf uit op. Qua werk zit ik op de xxDSL, geen fiber. Vandaar niet alle kennis hiervan, zal eens vragen op 't werk.maarten schreef : Jammer dat de KNP er zo'n prutszooitje van maakt en de glasvezel kennelijk als een soort veredelde ADSL beschouwt. Juist glasvezel is prima geschikt om een stevig analoog pakket door te geven zonder dat het enig digitaal signaal in de weg zit. Maar nee. IPTV met een beperking van 2 ontvangers en helemaal geen analoog signaal. Neem er maar digitenne bij als je meer TV's hebt.
Verder de bekende homeplugproblemen natuurlijk, want van een wifi-repeater hebben ze bij KNP ook nog nooit gehoord, of dat werkt niet zo lekker in combinatie met de IPTV-kastjes.
Voor xDSL hebben ze nog mondjesmaat de motorolie 1853. Nieuwe klanten krijgen die Arcadyan HMB2260 die sneller is maar nog meer gesloten is qua mogelijkheden. Alle 196x settop boxen gaan er uit, want ze willen geld maken door opnameabo's te verkopen. Nieuwe firmware uitrol voor de 196x is ook al geweest, deze zet o.a. de hdd uit in de kernel. Heel mooi hoor die multicast diensten, maar jammergenoeg nog steeds in de kinderschoenen. Geldgeldgeld, en de klant als testpiloot. De cheapass HPluggen gaan er uit trouwens, lopen al enkele proeven met nieuwe zaken, echter nog niet op pilotgebied naar de klant.
P.E.C. olé
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Later ontdekte ik het volgende:
Het leuke is ook dat je als je voor dat je op radio drukt alvast kunt vastleggen naar
welk TV programma je wil kijken. Op het moment dat het TV programma begint, gaat hij
vanuit de radio stand automatisch naar het voor af vastgelegde TV programma.
Verander wel even de starttijd van 5 minuten voor het TV programma even op 0 min.
Dat scheelt dan weer een half blok on zin reclame kijken.
Veel plezier toegewenst met het ongestoord digitaal radio luisteren.
Vr gr Cees.
Mijn Motorola VIP1903 heeft geen jackplug, maar twee vergulde tulpcontacten voor audio L + R. Dat maakt verder niet zoveel uit. Maar toen 2 jaar geleden de glasvezelkabel kwam heb ik meteen een kabel met aan beide kanten 2 tulpstekkers aangeschaft en mijn versterker aangesloten op de digitale Motorola ontvanger. Ik kreeg er echter geen geluid uit en heb ik het maar zo gelaten.
We zijn inmiddels twee jaar verder en dankzij de goede raad op dit forum heb ik nu eindelijk mijn tuner / versterker werkend. De tv kan daarbij gewoon uitgeschakeld blijven. Het enige verschil is eigenlijk dat je de zenders niet meer met de knoppen van de tuner opzoekt, maar met de afstandbediening van de digitale ontvanger. Gewoon een kwestie van even wennen! Op die afstandbediening zit een knopje "radio" en dat had ik eerder nooit ontdekt, vandaar dat het mij nooit lukte om radiozenders te ontvangen.
En dankzij de tip van René Daemen kan ik nu ook het geluid van de tv via mijn versterker in stereo beluisteren. Zo ontdek je steeds meer mogelijkheden van de moderne techniek. Iedereen bedankt :thumbsup:
Dan ben je twee maanden langer dan ik spekkoper geweest!Cees schreef : Bij mij ging het signaal er na 3 maanden al af

Tjerk, 9ZZ
Heb ik een goede kabel voor gekocht die van 3mm jack naar 2x tulp gaat.
Een vrij groot zender aanbod met b.v ook klassieke muziek zonder ge***ter.
Prima weergave en heeel veeel betere weergave dan de FM geeft.
Sinds dat de Motorola er is, staat de analoge tuner werkloos.
Het geluidssignaal hoeft dus niet uit de koptelefoon uitgang van de TV worden gehaald,
hetgeen weer een langere signaal weg ten gevolge heeft waardoor de fijne details
verloren gaan. Het signaal direct uit de Motorola halen dus.
Verder gebruik ik ook internet radio voor luisteren naar Radio Swiss Classic.
Heel veel licht klassieke achtergrond muziek, geen reclame, alleen aankondigingen.
Analoog radio luisteren doe ik dus niet meer met de stereo, maar soms nog wel met een
van mijn oude buizen radio's. Een draadje van een meter voldoet goed voor FM en voor AM
voldoet de ferriet antenne ook goed. Minder storing als via een lange draad antenne.
Die word alleen nog gebruikt voor de zeer oude radio's waar geen ferriet in zit.
De analoge kabel van UPC, blijft gewoon signaal afgeven, als het ab is beëindigt, tot
men bij de verdeelkast moet komen om een nieuwe abonnee aan te sluiten.
Dan pas haalt men het plugje in de verdeelkast los. Met wat geluk kan dat vele jaren
goed gaan... Bij mij ging het signaal er na 3 maanden al af.
Vr gr Cees.
Tjerk, 9ZZ