Skip to main content
Algemeen

Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio

• Rudie2013
  • [Rudie2013]
Meer
06 sep 2014 14:30 #46372 door Rudie2013
Welke aansluiting je op de digitale kast ook kiest. Om de afstemming een beetje vriendelijk te houden moet de TV aanstaan. Als ik een radio heb aanstaan wil ik ook afstemmen op de radio en niet via de PU ingang afspelen. Ik heb bij Baco te IJmuiden een lintantenne gekocht voor 2,25 en verticaal in het kozijn geplakt.

Ruud

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 sep 2014 14:14 #46369 door Rene Daemen
Op de Motorola VP 1963 zit gewoon een rode en witte rca plug tulp
Bij de component aansluiting
De meeste ontvangers hebben een mogelijkheid om audio naar een versterker te doen
De Huide LCD tv hebben piepkleine speakers waar het geluid bagger van is
Even de gebruiks aanwijzing er bij nemen moet er in staan
Kan ook een Jack plugde zijn zoals. Peter schreef
Digitenne heeft ook bij sommige type ontvangers
Even een verloop van Jack naar tulp halen

René Daemen

Meer
06 sep 2014 13:59 #46368 door PE9ZZ
@Peter: De Fuck UPC had het signaal na een maandje al van m'n groene kabel afgehaald. Plugje in kassie op straat losgehaald. Dat van jou zal ook wel verdwijnen. Als gevolg daarvan is nu de hele kabel foetsie. Liep nota bene door het huis van de buren. Tot nooit meer, sukkels! Oh ja, m'n content pluk ik van usenet. Linea recta m'n fileserver in. Ben intussen bezig met m'n vijfde. 60 TB. Tering...

Tjerk, 9ZZ

Meer
06 sep 2014 13:34 #46366 door peter1952
René bedoelt de analoge uitgang van de Motorola, dat is een 3,5 mm. jackplug (hoofdtelefoonplug). Die kan zo naar de lijningang van een versterker. En anders van één van de Scart aansluitingen aftappen via een verloopkabel. Er zijn ook verlooppluggen te koop van Scart naar tulpstekers.
Kijk ook maar eens in de gebruiksaanwijzing van de Motorola ontvanger.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Meer
06 sep 2014 12:57 - 06 sep 2014 12:59 #46365 door Johannes
Beste Marc,

Allereerst "welcome back". De muziek die je bedoelt is ook mijn smaak niet, maar er is daarnaast op de FM nog zoveel anders. Van modern tot klassiek is er voor ieder wel iets. En dat had ik bij de kabel van Ziggo. Ik denk dat ik daarom weer een ouderwetse FM antenne in elkaar ga knutselen.......

@ Peter, een goed idee van je om te proberen of de oude "groene" kabel nog een radiosignaal levert.
Toen de oranje glasvezelkabel kwam heb ik de oude afgekoppeld en die ligt nog ergens in de kruipruimte te bungelen....... ik laat het weten of het werkt.

@ René, mijn versterker heeft 2 line-in ingangen en daar werkt het digitale signaal van de Motorola ontvanger niet op. Wat wel kan is de optische audio-uitgang gebruiken, maar dan moet de TV aanstaan en moet je op het beeldscherm van de tv de radio bedienen. Dat wil ik liever niet.

Dus ga ik, als Peters idee niet werkt, een ouderwetse analoge FM antenne maken, waarmee ik Radio 1-2-3-4 en dergelijke mee kan ontvangen. Dan ben ik ook lekker onafhankelijk van de kabelmaatschappij ;)

Groeten, Hans
Laatst bewerkt 06 sep 2014 12:59 door Johannes.

• Marc
  • [Marc]
Meer
06 sep 2014 12:11 #46362 door Marc
Hans en de andere heren ,

Wij hebben ook KPN glasvezel en geloof mij ik mis al die flut zenders absoluut niet Heb een lekkere lange antenne kabel gespannen en ontvang meer dan genoeg .
Ik hou niet zo van die rampestampmuziek van de jeugd bah bah geschreeuw en geram wat niets met muziek te maken heeft.
En op de PC heb je ook genoeg muziek dus daar kun je ook nog uit kiezen en eventueel met een kabel naar de Versterker brengen

Prettig weekend :thumbsup: : tvkijkuh :

Gemaakt door Kunena