Algemeen
Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
Minder
Meer
06 sep 2014 19:28 #46383
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
Hans
even mijn bijdragen goed lezen
ik heb interactieve TV
kastje is het zelfde als normaal via VDSL
alleen zal de modem andersglasvezel aansluiting in contact doos rest gaat via UTP of Wifi zijn en glasvezel kabel door de straat
maar op je ontvanger moet een audio uitgang zitten
die op de aux zetten
je radio tuner komt te vervallen
en trouwens ontvangst uit de ether klinkt toch overgemoduleerd
op enkele stations na regionale zender en Radio 4 de rest is gewoon overgemoduleerd
daar heb je met de digitale adsl/vdsl glasvezel geen last van
en geen storingen van Ruis wegvallen enz.
over enkele jaren is er geen FM meer dan ben je aangewezen op digitaal ontvangst of DAB+
op Elke ontvanger UPC Ziggo Telfort Multikabel Casema zit een audio uitgang.ook de Horizon Box
de LCD tv's hebben zelf geen hoog waardige speakers dus moet het via de ontvangerbox en versterker
zodat men een goed geluid heeft met hoge en lage tonen
en aansluiten in 1 tel.echt heel simpel en veel plezier ervan.
even mijn bijdragen goed lezen
ik heb interactieve TV
kastje is het zelfde als normaal via VDSL
alleen zal de modem andersglasvezel aansluiting in contact doos rest gaat via UTP of Wifi zijn en glasvezel kabel door de straat
maar op je ontvanger moet een audio uitgang zitten
die op de aux zetten
je radio tuner komt te vervallen
en trouwens ontvangst uit de ether klinkt toch overgemoduleerd
op enkele stations na regionale zender en Radio 4 de rest is gewoon overgemoduleerd
daar heb je met de digitale adsl/vdsl glasvezel geen last van
en geen storingen van Ruis wegvallen enz.
over enkele jaren is er geen FM meer dan ben je aangewezen op digitaal ontvangst of DAB+
op Elke ontvanger UPC Ziggo Telfort Multikabel Casema zit een audio uitgang.ook de Horizon Box
de LCD tv's hebben zelf geen hoog waardige speakers dus moet het via de ontvangerbox en versterker
zodat men een goed geluid heeft met hoge en lage tonen
en aansluiten in 1 tel.echt heel simpel en veel plezier ervan.
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 sep 2014 19:10 #46380
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
Wat wil je ontvangen? Ik heb zoals gezegd een drie elements op zolder die verticaal staat in de richting van de meeste interessante stations. Richting Lopik, in mijn geval zuid vanuit Amsterdam.
Tjerk, 9ZZ
06 sep 2014 19:00 - 06 sep 2014 19:06 #46379
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
Kennelijk heeft René D geen KPN glasvezel en kan hij niet met mij meekijken. René, het vanouds bekende naar de FM radio luisteren is bij KPN glasvezel digitaal met een oude analoge FM radio niet meer mogelijk. En dan heb ik het niet over Digitenne en zo. Als ik dat allemaal geweten had dan was ik bij Ziggo gebleven. Verder niks dan lof over de mogelijkheden die KPN interactieve TV biedt.
Dus komt de volgende vraag naar voren: Wie kan mij adviseren hoe een goede FM antenne er uit ziet?
Mijn radio-ontvanger heeft een coax antenne ingang. Ik zou een goede raad waarderen :thumbsup:
Dus komt de volgende vraag naar voren: Wie kan mij adviseren hoe een goede FM antenne er uit ziet?
Mijn radio-ontvanger heeft een coax antenne ingang. Ik zou een goede raad waarderen :thumbsup:
Laatst bewerkt 06 sep 2014 19:06 door Johannes.
06 sep 2014 17:21 #46375
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
Jammer dat de KPN er zo'n prutszooitje van maakt en de glasvezel kennelijk als een soort veredelde ADSL beschouwt. Juist glasvezel is prima geschikt om een stevig analoog pakket door te geven zonder dat het enig digitaal signaal in de weg zit. Maar nee. IPTV met een beperking van 2 ontvangers en helemaal geen analoog signaal. Neem er maar digitenne bij als je meer TV's hebt.
Verder de bekende homeplugproblemen natuurlijk, want van een wifi-repeater hebben ze bij KPN ook nog nooit gehoord, of dat werkt niet zo lekker in combinatie met de IPTV-kastjes.
Verder de bekende homeplugproblemen natuurlijk, want van een wifi-repeater hebben ze bij KPN ook nog nooit gehoord, of dat werkt niet zo lekker in combinatie met de IPTV-kastjes.
06 sep 2014 14:53 - 06 sep 2014 14:54 #46374
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
Mischien hangt het aansluit kakeltje van peter
In de UPC kastje dicht bij een radio sinjaal
Dat sproeit ?
Dus Peter Ssst. stil ? gewoon gebruiken mazel
Huub
In de UPC kastje dicht bij een radio sinjaal
Dat sproeit ?
Dus Peter Ssst. stil ? gewoon gebruiken mazel
Huub
Laatst bewerkt 06 sep 2014 14:54 door Huub.
06 sep 2014 14:37 #46373
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
Rudie als je bij je provider op het net kijkt
Zie je op welke kanalen wat uitzend
Net zo'n kaart zoals je vroeger bij je kabel provider had
Dus tv kan gewoon uitstaan.op het werk heb ik een digitenne kastje staan op de versterker
En geen tv maar weet wel waar wat zit.
Dus kaart uitprinten en bij de ontvanger leggen
Zie je op welke kanalen wat uitzend
Net zo'n kaart zoals je vroeger bij je kabel provider had
Dus tv kan gewoon uitstaan.op het werk heb ik een digitenne kastje staan op de versterker
En geen tv maar weet wel waar wat zit.
Dus kaart uitprinten en bij de ontvanger leggen
René Daemen