Algemeen
Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
06 sep 2014 11:41 #46361
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
Probeer voor de gein eens of je oude kabelaansluiting nog het analoge signaal afgeeft. Ik heb al een jaar geen UPC meer, maar het analoge signaal staat er nog steeds op. Ik heb een gerucht gehoord dat dit verplicht is.
Dan kun je je analoge tuner nog gebruiken.
Hoewel ik denk dat als je je versterker aansluit op het Motorola kastje zoals René aangeeft, je niet meer analoog wil.
Klinkt in elk geval een stuk beter.
Groeten,
Peter
Dan kun je je analoge tuner nog gebruiken.
Hoewel ik denk dat als je je versterker aansluit op het Motorola kastje zoals René aangeeft, je niet meer analoog wil.
Klinkt in elk geval een stuk beter.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
06 sep 2014 11:32 #46359
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
Tja... ik ben al sinds 2003 (!) een cable cutter toen ik de Fuck UPC eruit heb getrapt. Geen seconde spijt gehad. M'n FM tuner hangt aan een drie elements op zolder en m'n Berceuse hangt aan een stukje draad. Die ontvangt overigens ook steeds minder, denk er inderdaad over om een AM modulatortje in elkaar te flansen. Het bijbehorende compressorproject ligt wel een beetje in de ijskast...
Tjerk, 9ZZ
06 sep 2014 11:24 #46358
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
Op de motor ola zit een tulp aansluiting
Zet daar je signaal draad op
En dan op de tuner ingang van je versterker of aux
Dan heb je vele radio zenders
Zet je op de uitgang een zendertje kun je de zenders op je favorieten buizen radio luisteren
Succes
Zet daar je signaal draad op
En dan op de tuner ingang van je versterker of aux
Dan heb je vele radio zenders
Zet je op de uitgang een zendertje kun je de zenders op je favorieten buizen radio luisteren
Succes
René Daemen
- hkruis
- []
-
06 sep 2014 10:52 #46356
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio
Tja, dat gaat dus niet op een digitaalsysteem. Dus een eigen antenne voor je receiver is de enige oplossing, b.v. een lintantenne van 300 Ohm.
Henk
Henk
06 sep 2014 10:44 #46355
door Johannes
Na overstap naar KPN glasvezel is het stil op mijn radio werd gestart door Johannes
Beste lezers,
Toen het dorp waar ik woon werd aangesloten op het glasvezelnet had ik de keus uit slechts twee providers. Aangezien KPN een van de twee was koos ik daarvoor omdat de naam vertrouwd in de oren klonk. Veeeeeeeele TV- en Radiozenders zouden glashelder het leven veraangenamen en inderdaad; het was helemaal geweldig die interactieve TV.
Echter toen ik ook mijn traditionele tuner / versterker wilde aansluiten bleek er daarvoor geen aansluiting te zitten op de digitale Motorola ontvanger van KPN. Mijn audio-installatie heeft nog een coax antenne-aansluiting....... dus heb je gewoon pech als je voor KPN-glasvezel kiest.
Ach ja, radio beluisteren via de TV of laptop gaat overigens prima maar soms mis ik de radio-ontvangst met mijn tuner / versterker. Platen en cd's draaien gaat nog wel, maar daar heb je KPN niet voor nodig. Bezint voor u met KPN begint
Met vriendelijke groet, Hans
Toen het dorp waar ik woon werd aangesloten op het glasvezelnet had ik de keus uit slechts twee providers. Aangezien KPN een van de twee was koos ik daarvoor omdat de naam vertrouwd in de oren klonk. Veeeeeeeele TV- en Radiozenders zouden glashelder het leven veraangenamen en inderdaad; het was helemaal geweldig die interactieve TV.
Echter toen ik ook mijn traditionele tuner / versterker wilde aansluiten bleek er daarvoor geen aansluiting te zitten op de digitale Motorola ontvanger van KPN. Mijn audio-installatie heeft nog een coax antenne-aansluiting....... dus heb je gewoon pech als je voor KPN-glasvezel kiest.
Ach ja, radio beluisteren via de TV of laptop gaat overigens prima maar soms mis ik de radio-ontvangst met mijn tuner / versterker. Platen en cd's draaien gaat nog wel, maar daar heb je KPN niet voor nodig. Bezint voor u met KPN begint

Met vriendelijke groet, Hans