Algemeen
Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
23 jun 2013 14:37 #33198
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
Beste Ben,
€6,75 is toch gewoon het standaardtarief van PostNL voor een pakket tot 10 kilo. Komt alijd aan
vanwege het track & trace systeem. Als een pakket heschadigd aankomt is het bijna altijd de schuld
van de verzender / inpakker vanwege een foutieve manier van verpakken.
Verder mag je geen EISEN stellen aan PostNL voor dat geringe bedrag dat men voor een pakket vraagt
om een radio van A naar B te brengen. Alternatief is het zelf wegbrengen of ophalen van iets
waardevols voor een veelvoud van die paar euro's.
Groeten, Hans
€6,75 is toch gewoon het standaardtarief van PostNL voor een pakket tot 10 kilo. Komt alijd aan
vanwege het track & trace systeem. Als een pakket heschadigd aankomt is het bijna altijd de schuld
van de verzender / inpakker vanwege een foutieve manier van verpakken.
Verder mag je geen EISEN stellen aan PostNL voor dat geringe bedrag dat men voor een pakket vraagt
om een radio van A naar B te brengen. Alternatief is het zelf wegbrengen of ophalen van iets
waardevols voor een veelvoud van die paar euro's.
Groeten, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23 jun 2013 14:33 #33196
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
Hallo Ben,
Als je standaard Post = briefpost kun je weinig verhaal halen
ook met een vakantie of felicitatie kaart wat niet aankomt is het pech
je krijgt geen bewijs dus voor de ontvanger is het gewoon pech.
Persoonlijk zou ik de standaard post van je website verwijderen
en eigenlijk neerzetten uitsluitend via verzekerd verzenden track en trace
te versturen.
Wil men dat niet dan haalt hij zelf op op een beurs of huis adres
maar als hij in limburg woont is de reiskosten meer dan verzenden.
Post NL is verplicht zijn taken goed uit te voeren om wat voor manier dan ook
en hoort alle soorten van post en pakketten te bezorgen.
wat ik vaak vraag bij transactie is het track en trace nummer
en een bevestiging dat de verkoper het geld binnen heeft en daadwerkelijk heeft verstuurd
ik geef dat altijd aan wat ik wil met verzendingen.
Standaart verzending kaarten en brieven en paketten via track en trace
geen gezeur.
mvg René Daemen
Als je standaard Post = briefpost kun je weinig verhaal halen
ook met een vakantie of felicitatie kaart wat niet aankomt is het pech
je krijgt geen bewijs dus voor de ontvanger is het gewoon pech.
Persoonlijk zou ik de standaard post van je website verwijderen
en eigenlijk neerzetten uitsluitend via verzekerd verzenden track en trace
te versturen.
Wil men dat niet dan haalt hij zelf op op een beurs of huis adres
maar als hij in limburg woont is de reiskosten meer dan verzenden.
Post NL is verplicht zijn taken goed uit te voeren om wat voor manier dan ook
en hoort alle soorten van post en pakketten te bezorgen.
wat ik vaak vraag bij transactie is het track en trace nummer
en een bevestiging dat de verkoper het geld binnen heeft en daadwerkelijk heeft verstuurd
ik geef dat altijd aan wat ik wil met verzendingen.
Standaart verzending kaarten en brieven en paketten via track en trace
geen gezeur.
mvg René Daemen
René Daemen
23 jun 2013 14:21 #33194
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
Beste Ben,
Bij standaard verzending zijn er geen garantiess. Koper en verkoper kunnen zich niet aan een afspraak houden. Mij is dat nog niet overkomen. Als ik kan kiezen doe ik altijd pakketpost. Voor verzending maak ik al geruime tijd gebruik van postnl via Internet. Je legt alles vast in hun systeem, ook voor briefverzending en print de verzendig en poststempel dan 2 maal. Pakketpost laat ik ophalen. 1 keer ophalen kost 2,50 en als je wat pakketten tegelijk laat ophalen valt dat dus mee.
Ik jou geval met je schalen zou ik altijd aangetekend verzenden = 1,35 extra en ben je enigzins verzekerd. De koper zal hier mee in moeten stemmen. en 2 meter schaaldraad , Tja.
Nico,
Ik von de laatste der mohinikanen altijd leuke films, echter ben dat met internet bankieren zeker niet. Internet bankieren is veilig en de oplichting betreft zelden internet bankieren maar is PIN fraude.
In beide gevallen, mocht je er slachtoffer van zijn en je hebt je gehouden aan de richtlijnen krijg je gewoon je geld terug. vroeger werden de accetgiro's en overschrijvingen uit de post gestolen en werkte men op die manier.
Bij standaard verzending zijn er geen garantiess. Koper en verkoper kunnen zich niet aan een afspraak houden. Mij is dat nog niet overkomen. Als ik kan kiezen doe ik altijd pakketpost. Voor verzending maak ik al geruime tijd gebruik van postnl via Internet. Je legt alles vast in hun systeem, ook voor briefverzending en print de verzendig en poststempel dan 2 maal. Pakketpost laat ik ophalen. 1 keer ophalen kost 2,50 en als je wat pakketten tegelijk laat ophalen valt dat dus mee.
Ik jou geval met je schalen zou ik altijd aangetekend verzenden = 1,35 extra en ben je enigzins verzekerd. De koper zal hier mee in moeten stemmen. en 2 meter schaaldraad , Tja.
Nico,
Ik von de laatste der mohinikanen altijd leuke films, echter ben dat met internet bankieren zeker niet. Internet bankieren is veilig en de oplichting betreft zelden internet bankieren maar is PIN fraude.
In beide gevallen, mocht je er slachtoffer van zijn en je hebt je gehouden aan de richtlijnen krijg je gewoon je geld terug. vroeger werden de accetgiro's en overschrijvingen uit de post gestolen en werkte men op die manier.
Henk van 't Kruis
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
23 jun 2013 14:14 - 23 jun 2013 14:18 #33193
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
@ Nico.
Ik ben volgens mij over de bezorging alsook over de verpakkings-risico's heel duidelijk.
Verpakking niet voldoende geweest? :De schade is voor ons en niet voor u!
Als iemand dat dan nog steeds niet voldoende vertrouwen geeft,
dan bestel je wijselijk ook niet...prima toch?
Maar daarover gaat het nu even niet.
Ik ben volgens mij over de bezorging alsook over de verpakkings-risico's heel duidelijk.
Verpakking niet voldoende geweest? :De schade is voor ons en niet voor u!
Als iemand dat dan nog steeds niet voldoende vertrouwen geeft,
dan bestel je wijselijk ook niet...prima toch?
Maar daarover gaat het nu even niet.
Handtekening
Laatst bewerkt 23 jun 2013 14:18 door Ben Dijkman.
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
23 jun 2013 14:11 #33192
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
Hallo Rene.
Klopt allemaal wat je zegt ,maar dat is niet mijn vraag.
Overigens zijn die post en pakket bezorgers die ik hier in deze regio zie en meemaak nog wel allemaal keurige nette verantwoordelijke mensen.
Klopt allemaal wat je zegt ,maar dat is niet mijn vraag.
Overigens zijn die post en pakket bezorgers die ik hier in deze regio zie en meemaak nog wel allemaal keurige nette verantwoordelijke mensen.
Handtekening
23 jun 2013 13:43 - 23 jun 2013 13:45 #33190
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
Vooropgesteld: Er gaat hier bij verkoop níets de deur uit voordat het bedrag op mijn giro staat. Ook bij afhalen eerst betalen en dan pas gaan de spullen met de koper mee. Dus niet betalen wanneer alles in de auto staat.
Als men daarmee niet akkoord gaat is dat een typisch geval van jammer dan voor de koper.
Wanneer een koper een standaard verzending wil, is het op zijn/haar verantwoording.
Zeker met duurdere spullen is aangetekend altijd aan te bevelen natuurlijk. Die extra kosten wegen dan niet op tegen de voordelen als het fout gaat. Door welke oorzaak dan ook.
Ik laat het meestal aan de koper over.
Gelukkig nooit een probleem gehad. Ook niet als ik iets koop.
Afkloppen maar!
Als men daarmee niet akkoord gaat is dat een typisch geval van jammer dan voor de koper.
Wanneer een koper een standaard verzending wil, is het op zijn/haar verantwoording.
Zeker met duurdere spullen is aangetekend altijd aan te bevelen natuurlijk. Die extra kosten wegen dan niet op tegen de voordelen als het fout gaat. Door welke oorzaak dan ook.
Ik laat het meestal aan de koper over.
Gelukkig nooit een probleem gehad. Ook niet als ik iets koop.
Afkloppen maar!
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 23 jun 2013 13:45 door NGG.