Algemeen
Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
- Hoedendoosch
- [Hoedendoosch]
-
Minder
Meer
23 jun 2013 15:42 - 23 jun 2013 15:46 #33213
door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
Hi Ben,
als jij bij bestelling duidelijk aangeeft dat standaard verzending (niet aangetekend o.i.d.) risico koper is, heb je je best gedaan. Je repro handeltje (als ik het zo mag noemen
) is er al vele jaren, als je niet te goeder trouw was zou je er allang niet meer zijn. Er kan altijd wat kwijtraken bij de post. Oók gewone 6,75 euro pakketjes. Als dit per ongeluk verkeerd is bezorgd kun je ook naar je geld fluiten, ondanks track trace. Dus een pakket van 6,75 euro bied iets meer zekerheid, maar je bent je geld kwijt als het pakketje kwijtraakt. Sommige mensen maken nu eenmaal misbruik van de situatie en eisen met een grote bek en intimiderende taal een nieuwe zending. Wil je meer zekerheid zul je een "zeker pakket" moeten gebruiken, verzekerd tot 500 euro. Maar bij een claim ben je maaaanden verder voor je je geld terug hebt.
Pim.
als jij bij bestelling duidelijk aangeeft dat standaard verzending (niet aangetekend o.i.d.) risico koper is, heb je je best gedaan. Je repro handeltje (als ik het zo mag noemen
Pim.
Laatst bewerkt 23 jun 2013 15:46 door Hoedendoosch.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
23 jun 2013 15:32 - 23 jun 2013 15:35 #33210
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
@beheer Henk
We hebben het hier nu alleen over briefpost:
Dat klinkt wel heel interessant.. beer
Kan dat ook als hobbyist zonder bedrijf? : huh
Hoe gaat dat dat in zijn werk? : huh
Print je als het ware een postzegel uit of zo die je eerst per bank betalen moet/kunt?
Net als bij onn line theater tickets of zo ??
Hoe sterk sta je of wat heb je dan in handen als het zoekraakt?
Kunnen ze het dan wel terugvinden net als track trace??
Ben zeeeeer benieuwd hiernaar
We hebben het hier nu alleen over briefpost:
Dat klinkt wel heel interessant.. beer
Kan dat ook als hobbyist zonder bedrijf? : huh
Hoe gaat dat dat in zijn werk? : huh
Print je als het ware een postzegel uit of zo die je eerst per bank betalen moet/kunt?
Net als bij onn line theater tickets of zo ??
Hoe sterk sta je of wat heb je dan in handen als het zoekraakt?
Kunnen ze het dan wel terugvinden net als track trace??
Ben zeeeeer benieuwd hiernaar
Handtekening
Laatst bewerkt 23 jun 2013 15:35 door Ben Dijkman.
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
23 jun 2013 15:29 #33209
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
Bij een bedrag boven de 25 euro word aangetekend o.i.d ook meestal wel makkelijker geaccepteert en gedaan.
Meestal!
Als een klant echter toch per standaard post wil kan dat uiteraard, maar moet hij niet gaan jammeren als het net die ene keer bij hem misgaat ..toch?.
en als het dan toch misgaat , wat zou dan een goede oplossing zijn?
Botweg zeggen:Vette pech jongen!
Of een middenweg oplossing zoeken? De wil daartoe van mijn kant is sterk afhankelijk van hoe sportief een klant zelf is over zijn verkeerde beslissing.Als hij niet boos word maar gewoon toegeeft dat hij misschien toch een beetje dom en te krenterig is geweest, ben ik meestal wel weer genegen om het op te lossen. Wij allebei weer super tevreden..!
Maar als een klant toch al direct boos is en blijft, dan zal een middenweg kiezen hem ook nooit tevreden maken.Waarom zou ik daar dan nog iets willen/moeten/kunnen doen ?
Meestal!
Als een klant echter toch per standaard post wil kan dat uiteraard, maar moet hij niet gaan jammeren als het net die ene keer bij hem misgaat ..toch?.
en als het dan toch misgaat , wat zou dan een goede oplossing zijn?
Botweg zeggen:Vette pech jongen!
Of een middenweg oplossing zoeken? De wil daartoe van mijn kant is sterk afhankelijk van hoe sportief een klant zelf is over zijn verkeerde beslissing.Als hij niet boos word maar gewoon toegeeft dat hij misschien toch een beetje dom en te krenterig is geweest, ben ik meestal wel weer genegen om het op te lossen. Wij allebei weer super tevreden..!
Maar als een klant toch al direct boos is en blijft, dan zal een middenweg kiezen hem ook nooit tevreden maken.Waarom zou ik daar dan nog iets willen/moeten/kunnen doen ?
Handtekening
23 jun 2013 15:27 #33208
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
Hallo Ben,
Is het brievenbus post of het pakketje afgegeven bij het postkantoor
brieven bus post Jammer is pech zoals ik vermeld had
postkantoor krijg je toch volgens mij een bewijsje
standaart geen track en trace
mocht je een bewijsstuk hebben kaartje even inscannen en naar de klant sturen
per mail dan heb je iedergeval bewijs dat het verzonden is
brievenbus post even een foto maken met de postzegels en dan mailen als het pakketje verzonden is
bijvoegsel het klinkt raar maar dan zal de klant achter zijn oren krabben had ik maar wel verzekerd verstuurd.
Persoonlijk zou ik hem mailen dat zijn keuze verzendwijzen zijn eigen verantwoording is
en daar geen rechten kan doen gelden.
Je kan wel nieuw blijven sturen en dan nog zeggen ik heb niet ontvangen
KLantvriendelijk is goed maar er zijn grenzen maar bedonderd men de boel
dan is het over en uit.
Wat je kan doen is 1 keer een nieuwpakketje en de klant iets bij betalen 1 a 2 euro
en dan verzekerd verzenden.
en de code meezenden en laat hem mailen ook als hij daadwerkelijk heeft ontvangen
Mocht hij dan nog zeuren ik heb niet ontvangen stuur je hem door naar post.nl
Voor jou houd het dan opdat moment op.
Er zitten helaas Raddraaiers bij
Zelf heb ik meegemaakt in de winkel een oude man kocht tuner
bracht hem de dag daarna terug van hij is ontploft ??????
Mijn collega had een andere gegeven en kwam daarmee ook terug
en wilde zijn poen terug ik zei ik zal hem even nakijken
of de klacht gegrond is nou de print lag los en geknipt
van 2 tuners 1 gemaakt en het rotte ding geretourneerd
alleen kreeg hij niet zijn geld terug maar een flinke waarschuwing
en heeft nog 1 keer geflikt met een cassette deck en heb hem een winkel verbod gegeven
nu is alles geregistreerd met code en serie nummer in PC
komt er iets terug zonder bon kijk ik in de pc apparaat is gegraveerd
en draai de gegevens nieuw uit.
om evn weer terug naar je topic
als ik iets koop op MP houd ik contact tot de spullen hier in huis staat
vaak gaat dat goed
Mvg René Daemen
Is het brievenbus post of het pakketje afgegeven bij het postkantoor
brieven bus post Jammer is pech zoals ik vermeld had
postkantoor krijg je toch volgens mij een bewijsje
standaart geen track en trace
mocht je een bewijsstuk hebben kaartje even inscannen en naar de klant sturen
per mail dan heb je iedergeval bewijs dat het verzonden is
brievenbus post even een foto maken met de postzegels en dan mailen als het pakketje verzonden is
bijvoegsel het klinkt raar maar dan zal de klant achter zijn oren krabben had ik maar wel verzekerd verstuurd.
Persoonlijk zou ik hem mailen dat zijn keuze verzendwijzen zijn eigen verantwoording is
en daar geen rechten kan doen gelden.
Je kan wel nieuw blijven sturen en dan nog zeggen ik heb niet ontvangen
KLantvriendelijk is goed maar er zijn grenzen maar bedonderd men de boel
dan is het over en uit.
Wat je kan doen is 1 keer een nieuwpakketje en de klant iets bij betalen 1 a 2 euro
en dan verzekerd verzenden.
en de code meezenden en laat hem mailen ook als hij daadwerkelijk heeft ontvangen
Mocht hij dan nog zeuren ik heb niet ontvangen stuur je hem door naar post.nl
Voor jou houd het dan opdat moment op.
Er zitten helaas Raddraaiers bij
Zelf heb ik meegemaakt in de winkel een oude man kocht tuner
bracht hem de dag daarna terug van hij is ontploft ??????
Mijn collega had een andere gegeven en kwam daarmee ook terug
en wilde zijn poen terug ik zei ik zal hem even nakijken
of de klacht gegrond is nou de print lag los en geknipt
van 2 tuners 1 gemaakt en het rotte ding geretourneerd
alleen kreeg hij niet zijn geld terug maar een flinke waarschuwing
en heeft nog 1 keer geflikt met een cassette deck en heb hem een winkel verbod gegeven
nu is alles geregistreerd met code en serie nummer in PC
komt er iets terug zonder bon kijk ik in de pc apparaat is gegraveerd
en draai de gegevens nieuw uit.
om evn weer terug naar je topic
als ik iets koop op MP houd ik contact tot de spullen hier in huis staat
vaak gaat dat goed
Mvg René Daemen
René Daemen
23 jun 2013 15:15 #33206
door Niels
Niels
Beantwoord door Niels in topic Welke eisen mag je aan standaard verzend stellen.
Hallo,
Het staat er helder en duidelijk "...standaard verzending is 100% verantwoordelijkheid voor de koper". Dus ja....sorry voor de koper.
Het alternatief is boven een bepaald bedrag, zeg 25 euro, altijd track&trace/aangetekend versturen.
Succes. Ik ben benieuwd wat je gaat doen.
Niels
Het staat er helder en duidelijk "...standaard verzending is 100% verantwoordelijkheid voor de koper". Dus ja....sorry voor de koper.
Het alternatief is boven een bepaald bedrag, zeg 25 euro, altijd track&trace/aangetekend versturen.
Succes. Ik ben benieuwd wat je gaat doen.
Niels
Niels
- Ben Dijkman
- [Ben Dijkman]
-
Onderwerp Auteur
23 jun 2013 14:58 - 23 jun 2013 15:14 #33202
door Ben Dijkman
Handtekening
Een stuk je schaalkoord van 3 euro of een schaaltje of wat anders van 15 euro met aangetekende post? Dat doet niemand.
Ik heb overigens nog nooit moeilijk gedaan als er iets een keertje niet aankomt,..mits dat niet te vaak gebeurt.
Een paar jaar geleden echter raakte er steeds meer(te veel en te vaak ) zoek..
En altijd alleen maar de duurdere dingen vanaf 25 euro of meer....dat vond ik wel een beetje vreemd ...toch : huh
Toen heb ik besloten om de bekende waarschuwings- tekst mee te sturen bij de betalingsgegevens:
Vanaf dat moment kwam opeens alles wel weer keurig aan...(of netjes terug als het adres onjuist was of zo..)dat vond ik dan toch ook wel weer heel opmerkelijk ..... : huh
Onlangs ging het dus weer eens een keer mis met standaard verzend: Klant eist nu terugstorting van het bedrag of nieuwe goederen t.w.v. zo'n 30 euro.
Omdat hij vind dat ik maar moet bewijzen dat ik het daadwerkelijk verzonden heb, en dus een verzendbewijs aan hem moet laten zien.
Daarmee ga je in mijn beleving als klant echt veel en veel te ver.....vind ik
Nu wil ik graag alleen maar tevreden klanten maar moet dat dan altijd maar om elke prijs altijd voor mijn kosten komen?
Daar heb ik nu onderhand wel schoon genoeg van en dus vraag ik daarover uw mening en advies.
De klant kan en mag toch ook zelf wel zijn eigen verantwoordelijkheid nemen/tonen om dit soort onnodige gelazer te voorkomen?
Ik heb overigens nog nooit moeilijk gedaan als er iets een keertje niet aankomt,..mits dat niet te vaak gebeurt.
Een paar jaar geleden echter raakte er steeds meer(te veel en te vaak ) zoek..
En altijd alleen maar de duurdere dingen vanaf 25 euro of meer....dat vond ik wel een beetje vreemd ...toch : huh
Toen heb ik besloten om de bekende waarschuwings- tekst mee te sturen bij de betalingsgegevens:
Vanaf dat moment kwam opeens alles wel weer keurig aan...(of netjes terug als het adres onjuist was of zo..)dat vond ik dan toch ook wel weer heel opmerkelijk ..... : huh
Onlangs ging het dus weer eens een keer mis met standaard verzend: Klant eist nu terugstorting van het bedrag of nieuwe goederen t.w.v. zo'n 30 euro.
Omdat hij vind dat ik maar moet bewijzen dat ik het daadwerkelijk verzonden heb, en dus een verzendbewijs aan hem moet laten zien.
Daarmee ga je in mijn beleving als klant echt veel en veel te ver.....vind ik
Nu wil ik graag alleen maar tevreden klanten maar moet dat dan altijd maar om elke prijs altijd voor mijn kosten komen?
Daar heb ik nu onderhand wel schoon genoeg van en dus vraag ik daarover uw mening en advies.
De klant kan en mag toch ook zelf wel zijn eigen verantwoordelijkheid nemen/tonen om dit soort onnodige gelazer te voorkomen?
Handtekening
Laatst bewerkt 23 jun 2013 15:14 door Ben Dijkman.