Algemeen
Amroh Verdi bassreflexbox
Minder
Meer
22 okt 2012 19:52 #23107
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic Amroh Verdi bassreflexbox
De platenspeler is van het merk Elac,AMROH importeerde deze.
De Verdi kast werden met Wharfedale of Peerless speakers geleverd,naar keuze.
AMROH was daar ook importeur van.
Groet Ton
De Verdi kast werden met Wharfedale of Peerless speakers geleverd,naar keuze.
AMROH was daar ook importeur van.
Groet Ton
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22 okt 2012 19:27 - 22 okt 2012 19:31 #23105
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Amroh Verdi bassreflexbox
Merkwaardig maar ook weer niet zó merkwaardig; de bespreking ging vooral over de oudere nummers zonder / erin. Die / kwam wat later pas consequent voor en werd in eerste instantie kennelijk net als bij andere typenummers gebruikt om een uitvoeringsvariant aan te geven. Later kwam het soort luidspreker en de impedantie daar ook bij. De 9710 is een verwarrend ding omdat hij zo lang onder zijn oude nummer in productie is geweest en dus meerdere typenummersystemen heeft overleefd. Uiteindelijk hebben ze er van arren moede maar AD voorgezet, want hij wilde nog steeds niet uit het assortiment verdwijnen (wat natuurlijk een bewijs is van de kwaliteit van het ontwerp en de reputatie die hij ook toen al had).
Ik verwacht half om half dat het om een variant gaat met een iets andere bevestiging of magneet, maar het kan misschien ook wel iets ingrijpenders zijn zoals een wat andere conus ofzo. Misschien dat foto's al uitkomst bieden.
Wat de platenspeler betreft: Amroh heeft die niet zelf gemaakt voor zover mij bekend, maar ongetwijfeld wel geïmporteerd. Wellicht is er informatie te vinden op bakeenei.
Ik verwacht half om half dat het om een variant gaat met een iets andere bevestiging of magneet, maar het kan misschien ook wel iets ingrijpenders zijn zoals een wat andere conus ofzo. Misschien dat foto's al uitkomst bieden.
Wat de platenspeler betreft: Amroh heeft die niet zelf gemaakt voor zover mij bekend, maar ongetwijfeld wel geïmporteerd. Wellicht is er informatie te vinden op bakeenei.
Laatst bewerkt 22 okt 2012 19:31 door maarten.
22 okt 2012 19:18 #23103
door Robin
Beantwoord door Robin in topic Amroh Verdi bassreflexbox
@Niels,ik heb geen idee of Amroh ook platenspelers heeft gemaakt.
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
22 okt 2012 19:02 #23101
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Amroh Verdi bassreflexbox
9710M/01
dat is grappig.
Hier wordt veel gesproken over de codes van Philip luidsprekers:
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=131128
Allemaal prachtig, maar de 9710m/01 komt niet voor.
Ook de 'D' van de vragensteller heeft niemand een concreet antwoord op.
Toch merkwaardig.
:thumbsup:
René
dat is grappig.
Hier wordt veel gesproken over de codes van Philip luidsprekers:
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=131128
Allemaal prachtig, maar de 9710m/01 komt niet voor.
Ook de 'D' van de vragensteller heeft niemand een concreet antwoord op.
Toch merkwaardig.
:thumbsup:
René
22 okt 2012 19:01 #23100
door Niels
Is dit dan ook een AMROH platenspeler?
De versterker daar rechts staand wel. Deze zag ik wel eens voorbij komen op het andere forum.
Maar ik wist niet dat AMROH ook platenspeler produceerde. Ziet er wel leuk uit.
Groet,
Niels
p.s. misschien moet ik eerst even op het NGG site neuzen. Echter ik heb bovenstaande reactie nu al getypt....
Niels
Beantwoord door Niels in topic Amroh Verdi bassreflexbox
HiFiGN schreef :
Is dit dan ook een AMROH platenspeler?
De versterker daar rechts staand wel. Deze zag ik wel eens voorbij komen op het andere forum.
Maar ik wist niet dat AMROH ook platenspeler produceerde. Ziet er wel leuk uit.
Groet,
Niels
p.s. misschien moet ik eerst even op het NGG site neuzen. Echter ik heb bovenstaande reactie nu al getypt....
Niels
22 okt 2012 18:40 - 22 okt 2012 18:41 #23098
door Robin
Beantwoord door Robin in topic Amroh Verdi bassreflexbox
@Rene,ik ben inderdaad al mooi in de hobby gerold!
En heb al een aantal leuke items staan hier in huis.
(mede door jouw oplettendheid),ook het Gun factor speelt duidelijk een grote rol!
Ik heb een AD5041 voor een nette prijs van Henk mogen overnemen.
Een niet onbelangrijke plug voor mijn AG9007 van Peter mogen ontvangen.
En een omruil actie met Bert gepleegd, zodat ik gelijk van mijn B6x62a kon genieten.
Wat de uiteindelijke bestemming van de Amroh speaker gaat worden,daar zit ik nu nog een beetje over na te denken.Mocht ik de AG9004 versterker te pakken krijgen dan zal ik de AG9007 en de AD5041 gaan combineren
samen met mijn platenspelers.
Misschien dat ik een Amroh versterker probeer te scoren,dit in combinatie met een platenspeler.
Of heel misschien dat ik hem in de toekomst wel verkoop.
Ik kon het in iedergeval niet laten om deze box bij de kringloop te laten staan.
En ik voelde gezien de staat waar hij in verkeerde,een drang om deze box weer in nette/originele staat te krijgen.
Op dit moment heb ik dus nog geen idee,ik wil hem in ieder geval helemaal netjes maken,en een speaker erin zetten die er vroeger ook in zat.
@Henk,ik hoorde van Peter dat deze box in het verleden ook wel geleverd werd met de 9710M speaker.
Vandaar dat ik op zoek ben naar deze speaker.
Ik ben toevallig vandaag door iemand via de mail benadert dat hij een 9710M/01 speaker heeft,en of ik daar interesse in had.
Deze reactie is gevolg van mijn advertentie op Marktplaats,waarin ik eigenlijk vraag naar de 9710AM en de 9710BM speakers.
Ik vraag me trouwens nog het verschil af tussen de 9710M en de 9710m/01 !
@ Bert, bedankt!
Ik ben er zelf ook enorm blij mee.
Geeft ook enorm voldoening om de box op te knappen.
Als je zag hoe hij eruit zag,en hoe hij nu al is.
Ook na het verwijderen van de oude laklagen,en het opschuren van de box komt het verschil qua kleur van de bovenkant van de box en de onderkant van de box weer goed naar voren.
Zoals ook te zien is op het foldertje wat Rene ook heeft geplaatst.
En heb al een aantal leuke items staan hier in huis.
(mede door jouw oplettendheid),ook het Gun factor speelt duidelijk een grote rol!
Ik heb een AD5041 voor een nette prijs van Henk mogen overnemen.
Een niet onbelangrijke plug voor mijn AG9007 van Peter mogen ontvangen.
En een omruil actie met Bert gepleegd, zodat ik gelijk van mijn B6x62a kon genieten.
Wat de uiteindelijke bestemming van de Amroh speaker gaat worden,daar zit ik nu nog een beetje over na te denken.Mocht ik de AG9004 versterker te pakken krijgen dan zal ik de AG9007 en de AD5041 gaan combineren
samen met mijn platenspelers.
Misschien dat ik een Amroh versterker probeer te scoren,dit in combinatie met een platenspeler.
Of heel misschien dat ik hem in de toekomst wel verkoop.
Ik kon het in iedergeval niet laten om deze box bij de kringloop te laten staan.
En ik voelde gezien de staat waar hij in verkeerde,een drang om deze box weer in nette/originele staat te krijgen.
Op dit moment heb ik dus nog geen idee,ik wil hem in ieder geval helemaal netjes maken,en een speaker erin zetten die er vroeger ook in zat.
@Henk,ik hoorde van Peter dat deze box in het verleden ook wel geleverd werd met de 9710M speaker.
Vandaar dat ik op zoek ben naar deze speaker.
Ik ben toevallig vandaag door iemand via de mail benadert dat hij een 9710M/01 speaker heeft,en of ik daar interesse in had.
Deze reactie is gevolg van mijn advertentie op Marktplaats,waarin ik eigenlijk vraag naar de 9710AM en de 9710BM speakers.
Ik vraag me trouwens nog het verschil af tussen de 9710M en de 9710m/01 !
@ Bert, bedankt!
Ik ben er zelf ook enorm blij mee.
Geeft ook enorm voldoening om de box op te knappen.
Als je zag hoe hij eruit zag,en hoe hij nu al is.
Ook na het verwijderen van de oude laklagen,en het opschuren van de box komt het verschil qua kleur van de bovenkant van de box en de onderkant van de box weer goed naar voren.
Zoals ook te zien is op het foldertje wat Rene ook heeft geplaatst.
Laatst bewerkt 22 okt 2012 18:41 door Robin. Reden: foutje in de zin
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn