Skip to main content
Zelfbouw

800 ohms dome tweeters

Meer
15 feb 2014 22:12 #40931 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic 800 ohms dome tweeters

Was bedoeld voor beiden , Bert had het zelf ook over 800 ohm spoelen

Je trekt het uit zijn verband en gaat het op taalkundige dingen zoeken.
Ik weet donders goed dat zo'n spoel niet 800 Ohm is en zo bedoelde ik het ook absoluut niet.
Ik ben ervan overtuigd dat Bjorn het ook niet letterlijk zo bedoelde.

Spijkers op laag water zoeken zo zie ik het en niet anders en ja daar kan ik heeeeeeel slecht tegen, je ziet dat wel vaker langs komen.

De reden waarom, ik weet het niet maar heb steeds sterker het idee dat er ook bij jouw ondanks dat je het ontkent op de achtergrond aan de touwtjes wordt getrokken.

Verwijt mij maar dat ik schreeuw maar daar doen een aantal andereen waaronder jij zelf ook aan mee.
Laat de naam Wim uit .... maar eens vallen BD begint dan ook te schreeuwen althans zo heb ik dat ervaren.

Mvg.
Bert
Onderwerp is gesloten.
  • Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
  • Onderwerp Auteur
Meer
15 feb 2014 21:47 - 15 feb 2014 21:49 #40929 door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic 800 ohms dome tweeters

Martin schreef : Dat schreef Bjorn en niet Bert.

Was bedoeld voor beiden , Bert had het zelf ook over 800 ohm spoelen

Groet , Henk
Laatst bewerkt 15 feb 2014 21:49 door Tonmeister Henk.
Onderwerp is gesloten.
Meer
15 feb 2014 21:42 - 15 feb 2014 21:46 #40928 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic 800 ohms dome tweeters

Ga gewoon lekker door Henk ,met het uitproberen van je ideeën.

Vroeger werden wetenschappelijk bewezen feiten gezien als een zekerheid dat iets i.d.d. werkte.
Oftewel:Jongens dit werkt echt want dat is ook daadwerkelijk onderzocht en bewezen....

De wetenschap werkt tegenwoordig meestal alleen nog maar als knelfitting --tegen-- nieuwe inzichten.
Omgekeerde wereld in mijn beleving.Nieuwe inzichten worden zo vaak en geheel onterecht
---uit vrees voor nieuwe inzichten-- ...maar wat graag meteen als onzin afgedaan.

Waar is de bezieling van/voor wetenschap gebleven?
Bij Henk is die gelukkig nog aanwezig.... :woohoo:

Deze bijdrage heb ik achteraf gezien verkeerd gelezen.
Ik heb daar met dank u op gereageerd.

Ik hoop dat de ADMIN dat nog ongedaan kan maken.

Voor de komende beurs heb ik bij defensie al een kogelvrij vest geleend ;)

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 15 feb 2014 21:46 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
  • Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
  • Onderwerp Auteur
Meer
15 feb 2014 21:31 - 15 feb 2014 21:32 #40927 door Tonmeister Henk

Willem Roseboom schreef : Je experiment kan leuk worden waarbij mijn voorkeur ook uitgaat naar een actief OTL systeem.

Dat gaat er misschien ook nog wel komen . Het is voor mij echter een véél grotere uitdaging om een passief 800 ohms 2 of 3 weg systeem met dome tweeter te ontwerpen en , belangrijker , ècht goed te laten klinken . Een actief filter is zo in elkaar geprutst en daardoor eerst minder interessant voor mij .

En wat die titel betreft : als het originele diploma er bij zit wordt het nog een stuk leuker . Sommige "collega's " hebben er nu de pest al over in ..... :smilythumb:

As ge maar leut hebt , groet , boer Knillus
Laatst bewerkt 15 feb 2014 21:32 door Tonmeister Henk.
Onderwerp is gesloten.
Meer
15 feb 2014 21:01 #40924 door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic 800 ohms dome tweeters
Hallo Tonmeister Henk,

Ik mag over het algemeen onze oosterburen graag. Ik heb daar eens een audio cursus gedaan voor een week. Ik heb een gewoon MTS diplomaatje en weet je hoe die Duitsers me daar aanspraken??????? Aan het begin van de cursus met Herr Doktor en aan het eind van de cursus met Meister. Het was een mooie en leerzame cursus maar die Duitse titulatuur, ik zet er heel veel vraagtekens bij. Verschil mag er zijn, jij bent er gelukkig mee en mij zegt het niets, misschien omdat ik erg kort van geheugen ben.

Ieder zijn meug.

Je experiment kan leuk worden waarbij mijn voorkeur ook uitgaat naar een actief OTL systeem.

Vriendelijke groet,

Boer Willem
Onderwerp is gesloten.
  • Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
  • Onderwerp Auteur
Meer
15 feb 2014 21:00 #40923 door Tonmeister Henk

Cees schreef : Ik vraag mij af of het wel nodig is om er speciaal een drieweg filter voor
te gaan maken.

Hallo Cees , je loopt nu op de feiten voor . Over een drieweg filter heb ik het nog niet eens gehad . Wil ik echter een Bombardon combineren met de nog te vervaardigen dome tweeter dan zal ik daar niet onderuit komen omdat de Bombardon lang niet ver genoeg door loopt in het hoog .

Misschien dat ik , als ik de smaak te pakken krijg , nog wel een paar moderne woofers en middentoners laat ombouwen naar 800 ohm al is de Bombardon in veel opzichten méér dan goed genoeg om met moderne woofers te wedijveren, misschien het door jou geopperde tri amp idee er dan gelijk maar achteraan ....

Groet , Henk
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena