Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Grundig 4077 geen geluid

Meer
06 nov 2020 19:54 - 06 nov 2020 19:54 #86578 door Flipper
Beantwoord door Flipper in topic Grundig 4077 geen geluid
Ik ga de tip opvolgen. Zijn er nog meer oorzaken mogelijk? Zoals ik kan beoordelen zit het probleem in het ontvangst gedeelte. Het geluid vervormt en klinkt blikkerig als de zender correct staat. Als ik de hoge tonen volledig filter, dan klinkt het iets beter en bij laag volume lijkt de vervorming minder, maar dat kan ook komen omdat het volume lager staat. Aangezien ik beperkte kennis en middelen heb, wordt een degelijk onderzoek moeilijk, maar ik doe wat ik nog kan.

Handtekening
Laatst bewerkt 06 nov 2020 19:54 door Flipper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 nov 2020 06:50 - 06 nov 2020 06:57 #86541 door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Grundig 4077 geen geluid
Vreemde fout. Zijn de spanningen op de buizen volgens het schema ? Is de kathodeweerstand van de EL 84 nog in orde? Deze staat samen met deze elco naar massa (pen3)
Laatst bewerkt 06 nov 2020 06:57 door Erwin goossens.

Meer
05 nov 2020 23:00 #86534 door Flipper
Dit probleem was er al voordat ik de C's had vervangen. IK heb ze nog eens gecontroleerd, maar ze zitten op de goede plek, met de juiste waarde.

Handtekening

Meer
05 nov 2020 19:40 #86532 door Erwin goossens
Is dit enkel FM ? Toch nergens een verkeerde C Ingezet? Foutje is snel gemaakt.. nulletje teveel of op een verkeerde plek gesoldeerd..

Meer
05 nov 2020 14:01 #86521 door Flipper
De weerstand had ik gisteren al los en was toen veel hoger dan nu. De weerstand is nu weer 4 Ohm. Dat is dus goed. Ik heb een zware brom bij aanraken PU aansluiting. Het lijkt op het ontvangst gedeelte dat niet goed is. Bij het opstarten was het een paar seconden goed en daarna lijkt het alsof hij niet goed op de zender afgestemd is., terwijl dit wel is. lage volume hoor je weinig vervorming, maar op normale volume begint het dan weer. Wat kan dit zijn?

Handtekening

Meer
05 nov 2020 06:51 #86513 door Erwin goossens
Best de weerstand even lossolderen voor nameten. .heb je een goede brom bij het aanraken PU aansluiting of sluit eens een PU of iets dergelijk aan. Is het geluid goed dan zit het in het radio gedeelte

Gemaakt door Kunena