Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Grundig 4077 geen geluid

Meer
05 nov 2020 02:38 #86511 door Flipper
Beantwoord door Flipper in topic Grundig 4077 geen geluid
Nog een kleine aanvulling. Ik meet over de weerstand van de drukknop "Dezent" zwarte weerstand met de waarde 4 Ohm , een waarde van 58 Ohm. Een van de draden (rood) van de LS trafo loopt naar deze knop en kent bijna geen weerstand met aarde. Dat lijkt mij niet de bedoeling?

Handtekening

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
05 nov 2020 01:58 #86509 door Flipper
Alle papieren condensatoren vervangen en de bipolaire Elco van de luidspreker trafo vervangen. Het geluid is nog steeds slecht. Ik kan FM zenders ontvangen, maar als ik precies afstem en het volume hoger zet, dan komen de vervormingen, vooral bij hoge frequenties. Muziek is slecht, maar spraak is zeer slecht. Buizen verwisseld, maar geen effect. Wat kan dit zijn? Ik meet een zeer lage weerstand tussen de 2 punten waar de LS condensator is gesoldeerd.

Het AM probleem komt later.

Handtekening

Meer
01 nov 2020 22:57 #86446 door Flipper
Er komt nu een probleem bij. De luidsprekers geven nu bij hoger volume een blikkerig geluid op alle frequenties. Ik heb de luidspreker trafo C eruit gehaald en deze wijkt behoorlijk af ipv 10uf is het nu 25uf en R is mega tot oneindig. De R was vervangen en ik denk dat de C dit niet meer aankon.
Enfin ik ga deze week de C's vervangen en hopelijk dat het dan verholpen is.

Handtekening

Meer
01 nov 2020 17:27 #86439 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Grundig 4077 geen geluid
Dan heb je storing in je huis. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je hetzij met je portable hetzij met je Grundig aan de afstemming slingert. Of allebei. 545 kHz + 455 kHz = 1000 kHz. Maar dat kan stevig afwijken.

Als je helemaal niks hoort op de portable wat door de Grundig wordt gegenereerd praten we verder.

Tjerk, 9ZZ

Meer
01 nov 2020 15:20 #86430 door Flipper
Ik heb de portable radio op AM 1000 Khz gezet en de Grundig op 545 Khz. Ik kreeg weer het dieselmotor geluid. Het vreemde was dat ook de portable radio dit geluid gaf. De portable zit ook op het net.

Handtekening

Meer
01 nov 2020 08:10 - 01 nov 2020 08:11 #86426 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Grundig 4077 geen geluid
Portabletest?

Edit: Erwin was me voor...

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 01 nov 2020 08:11 door PE9ZZ.

Gemaakt door Kunena