Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Grundig 4077 geen geluid

Meer
30 okt 2020 04:39 - 30 okt 2020 04:42 #86361 door Flipper
Beantwoord door Flipper in topic Grundig 4077 geen geluid
Ik kon nog een 1200 ohm weerstand vinden en de FM werkt weer perfect. Echt een prachtig geluid na vervanging ECH81. Condensator(s) nog niet kunnen vervangen. Nu komt het volgende probleem . De rest van de banden, zoals de AM doen het niet, althans ik hoor geen zender, maar gebrom/ruis. Enig idee wat er nu aan de hand kan zijn, of is het een kwestie van alle papiercondensators vervangen? Mocht dit zo zijn, welke leverancier wordt aanbevolen?

Handtekening
Laatst bewerkt 30 okt 2020 04:42 door Flipper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 okt 2020 22:50 #86357 door Flipper
R50 verwijderd. Deze is oneindig geworden. Ik ga de weerstand vervangen en de bipolaire condensator C75

Handtekening

Meer
29 okt 2020 13:43 #86344 door Flipper
Beste Erwin,

Bedankt voor de tip. Ik ga vanavond de weerstand meten en laat het zsm weten.

Handtekening

Meer
29 okt 2020 06:56 #86331 door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Grundig 4077 geen geluid
Deze draadgewonden R heeft een waarde van 1K3.. ik heb hem al enkele malen defect gehad,dan heb je uiteraard geen hoogspanning .. verder zou ik ook ALLE. Papiercondensatoren vervangen (ero,wima) . Waarom deze buizen vervangen? Waren ze stuk? Na vervanging van deze R(als ie defect is) zou ik de koppelC .boucherotc vervangen en dan eens horen of de eindtrap werkt (PU aansluiting aanraken)

Meer
29 okt 2020 01:07 #86330 door Flipper
Grundig 4077 geen geluid werd gestart door Flipper
Beste Forumleden,

Het volgende probleem

De radio start en de buizen en schaalverlichting branden., maar geen geluid. De EF89 en EL84 vervangen, maar geen resultaat. De luidsprekers geven een tik bij aanraken van de luidspreker trafo. Voordat ik met mijn nog onbekwame vingers eraan kom, wil ik graag op het spoor gebracht worden. Bijgaande het schema, maar vooral rond de luidspreker trafo zijn de waarden niet goed te lezen, met name de vermogensweerstand van 3 watt, welke waarde heeft deze?

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Handtekening

Gemaakt door Kunena