Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Revisie Symphonie Preamp

Meer
16 apr 2019 17:24 - 16 apr 2019 17:25 #77127 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Revisie Symphonie Preamp
Of die PCC88 nu 7 V (7.0 V?) of 7.6 V moet hebben is onduidelijk. Maar voor mij maakt het niet uit want ik heb ECC88's liggen. Moet ze wel effe testen nog. Kan natuurlijk ook meteen de PCC88's meenemen en eventueel zelfs de PCC189's.

Wel ben ik het niet eens met die voeding. Daar wordt een immense hoeveelheid hitte geproduceerd. Ik heb de nieuwe trafo expres zuinig bemeten zodat ik de stabilisatoren kan lozen. Ik heb nu 6.2 V met een rimpel van iets van 4 Vpp. Als ik dat terugvind in de output ga ik daar wat aan doen anders niet. Had met die rimpel nog een ander probleem: de uitgangsrelais staan in serie en zijn 5 V. Met een minimum spanning van 4 V (dus 2 V per relais) vallen ze 100 keer per seconde af... Intussen opgelost met een extra diode en elco die het 555 circuit van meer spanning voorzien.

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 16 apr 2019 17:25 door PE9ZZ. Reden: Plurality

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 apr 2019 16:24 - 16 apr 2019 16:25 #77124 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Revisie Symphonie Preamp
Even de doc’s bekeken.
Er is wat bijzonders aan de hand.

Per kanaal hebben de gloeidraden hun eigen gestab. voeding.
Verder staan per kanaal de gloeidraden parallel, dus ook die van V3/V5.
Terwijl dat een PCC88 is die eigenlijk bijna 8V dient te krijgen.

Heeft toch een reden.

Groet Frank
Laatst bewerkt 16 apr 2019 16:25 door Franc.

Meer
16 apr 2019 14:49 #77119 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Revisie Symphonie Preamp

Krijg nou wat. Vind ik op hifiengine de doc van dat ding:

:thumbsup:
Daar heb ik ook al heel wat weggehaald. :lol:

Mvg.
Bert

Meer
16 apr 2019 10:41 - 16 apr 2019 10:42 #77113 door PE9ZZ
Krijg nou wat. Vind ik op hifiengine de doc van dat ding:

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Blijkt dat de tweede buis geen ECC85 is maar ECC88. Die heb ik ook nog wel liggen. Zal die effe door de uTracer heenraggen. De derde buis is 5751 maar die is ongeveer gelijk aan de ECC83. M'n Rus is daar dus wel op z'n plaats.

Tjerk, 9ZZ
Bijlagen:
Laatst bewerkt 16 apr 2019 10:42 door PE9ZZ.

Meer
13 apr 2019 21:25 #77081 door PE9ZZ
Tja, de beun bestond eruit dat ik al wat extra draad erdoorheen had gevrot. Kennelijk wat te weinig. Maar ik heb het opgelost. Met de bekende botte bijlmethode. Gewoon de serietorren eruit eten en een beetje extra spanningsval terugintroduceren door de seriediode weer in serie met de brugcel op te nemen. Vaag verhaal en dat is het ook. Zit nog wel met die HV voeding. Die is 178 V in plaats van 260 V. Die uitgangstrap heeft dat toch echt wel nodig. Geen idee waarom dat erin is gemod maar het gaat er toch echt weer uit. Ik ga nu clippen bij 20 Vpp en da's veel te snel. Ook ga ik het LEDje aanpassen dat aangeeft dat de output is vrijgegeven. Die wordt weer bicolor met een extra LED erbovenop. Oranje bij ingloeien en groen bij operationeel. Dacht eerst aan rood bij ingloeien en oranje bij operationeel maar groen lijkt me mooier. Alhoewel... Morrege verder!

Tjerk, 9ZZ

Meer
13 apr 2019 17:41 #77078 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Revisie Symphonie Preamp
@Tjerk,
een paar extra wikkelingen om de ringkern (mits het middengat open is ) optellen bij je
gloeispanning ?

Cees- pa1dba

Gemaakt door Kunena