Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Revisie Symphonie Preamp

Meer
12 apr 2019 16:40 #77056 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Revisie Symphonie Preamp
Qua toepassing natuurlijk wel maar qua I(a)/V(g) karakteristieken niet. De ECC88 trekt veel meer stroom dan de ECC85.

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 apr 2019 09:45 #77053 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Revisie Symphonie Preamp
Zit de ECC85 niet dichter bij de ECC88?
Is ook een hf buis itt ECC83.
Ri is ook stukken lager.

Ik zou de 85 lekker daar laten, het ontwerp is erop gebaseerd.
En idd is er helemaal niks te vinden over je versterker, alleen dat schimmig rood tekeningetje dan.

Groet Frank
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ

Meer
12 apr 2019 08:30 #77051 door PE9ZZ
De voeding is door LTSpice geragd. Gek genoeg maakt die C bijna niks uit, ook niet met belastingsvariaties. Had ik eigenlijk niet verwacht maar is wel logisch omdat die node (basis van de serietor) geen spanningsversterking heeft.

Kan evengoed nog wel effe kijken of ik een paartje nette ECC85's heb. Er zitten er zat in m'n bakje. Maar volgens mij maakt ECC83/ECC85 niet eens zoveel uit.

Tjerk, 9ZZ
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Franc, Bert Kn

Meer
12 apr 2019 06:49 #77050 door PE9ZZ
Oh! Ben er ook achter wat de mysterieuze V2 moet zijn. De V(g) van -2.8 V en I(k) van 1.4 mA is consistent met V(a)=150 V voor de ECC85. Welnu. Die gaat er niet in, ik mod de boel wel voor ECC83. Al was het alleen maar voor de extra gloeistroom (0.44 A vs. 0.33 A).

Tjerk, 9ZZ

Meer
11 apr 2019 21:36 #77049 door PE9ZZ

Cees PA1DBA schreef : Bewuste elko's zorgen voor softstart van de gestabiliseerde voedingen

Daar geloof ik helemaal geen barst van. Dit schreeuwt om een simulatie! Mijn Alps potmeter is een gewone RK27. Sjiek, maar niet bijzonder. Wel is-ie maar 10kA en da's in deze positie veelste weinig.

Voeding is ook anders, pre (phono) is 262 V maar post is maar 168 V. De zeners zijn 33 V en er zitten geen elco's over want die zitten al aan de basis van de serietor. De gloeidraden worden per kanaal gevoed met 6.3 V. De kanalen staan dus niet in serie op 13 V. Pin #9 ligt al mooi aan massa dus dat komt met die Russen goed uit. Ik had R13 en R19 op respectievelijk 18k en 3.3k geschat (waren eruit gegeten) maar die zijn dus 62k en 15k. R15 (was ook weg) is 2.0k terwijl ik er 470R in heb geprakt. De phono amp is wel goed.

Enfin, zal van 't weekend nog mijn aantekeningen scannen. En me gaan vermaken met de voeding. Die was volledig gescheiden opgebouwd maar dat worden dus nu alleen de vier stabilisatoren. De trafo wordt een spanningsverdubbelaar omdat ik alleen 2x55 V kon krijgen. De gloeistroom wordt apart erop gewikkeld met 55 windingen 1.0 mm CuL (of iets in die buurt).

Tjerk, 9ZZ

Meer
11 apr 2019 20:10 - 11 apr 2019 20:14 #77048 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Revisie Symphonie Preamp
Bewuste elko's zorgen voor softstart van de gestabiliseerde voedingen, mist nog een C over de zeners.
Leuke uitziende amp, met Rifa rookbom condensatoren ,zo te zien.
zal secundair wel mee vallen, en vervangbaar voor Wima,s.
alu plaatwerk is wel te rochelen als je een maatschets maakt.
zie een knappe ingansschakelaar van Elma en een volumepot van Alps de black beauty. doe maar duur :-)

Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 11 apr 2019 20:14 door Cees PA1DBA.

Gemaakt door Kunena