Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Revisie Symphonie Preamp

Meer
09 mei 2019 21:19 #77477 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Revisie Symphonie Preamp
Voeding is nu ook opgelost. Viel reuze mee. De vier voedingen in elkaar geschoven naar twee stuks. Elk kanaal heeft nu z'n eigen voeding. Ander ontwerp met TL431 gemaakt maar wel losjes gebaseerd op de originele torren en layout. Alles krijgt nu een rotsvaste 253 V (L) en 251 V (R). De originele voeding bleek een ontwerpfout te hebben waardoor de boel niet goed regelde. Basisweerstand van de serietor te groot. Die fout is er nu ook uit dus eigenlijk had de TL431 mod niet gehoeven. Beide spanningen liggen nu wel veel dichter bij elkaar.

Ik heb er nu een "Bugle Boy" 6922 (Amperex = Philips) inzitten. Die meet geweldig goed. Ik schrok van wat daarvoor op de tat bazaar Ebay wordt gevraagd. Misschien moet ik die eens verpatsen...

Zolangzamerhand moet ik er toch echt eens een grammelefoonplatenspeler op aansluiten en eens luisteren hoe die nu klinkt. Maar eerst nog wat testen met dat reverse RIAA netwerkje. Zolang die niet vlak is wordt het niks...

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 mei 2019 09:55 #77452 door PE9ZZ
Nu de Boca weer speelt en binnenkort weer naar z'n baasje mag heb ik ook dit project weer eens opgepakt. Ik ben het nog altijd totaal niet eens met die maffe voedingen in het ding. Maar goed. Één phonotrapje maar eens hersteld. RIAA volgt-ie niet goed. Voeding gaat als een sloep achter een vissersschuit op en neer. Dit gaat nog veel hoofdbrekens opleveren. Zenerspanning is constant maar de output van die voeding niet. De andere voeding wel maar die wordt nu niet belast. Zal eerst de andere phonotrap herstellen, kijken wat dat kanaal doet.

Tjerk, 9ZZ

Meer
19 apr 2019 07:01 #77195 door PE9ZZ
Inderdaad wel een stuk goeiekoper... Ik ga die twee goeie prima exemplaren maar eens uitproberen.

Tjerk, 9ZZ

Meer
18 apr 2019 21:57 #77190 door admin
Beantwoord door admin in topic Revisie Symphonie Preamp
Wim Rotte (elektronenbuizen.nl) heeft er genoeg in de aanbieding.

Henk van 't Kruis

Meer
18 apr 2019 21:34 #77189 door PE9ZZ
Ik moet zeggen, die PCC88's gaan prima op die lagere gloeispanning. Helaas heb ik er maar eentje die goed is, een andere die redelijk is en de rest is slecht. Maar wat zijn die dingen peperduur op e-FUCKEN-bay zeg! NOS begint bij €20. Sommigen willen het dubbele!

Tjerk, 9ZZ

Meer
18 apr 2019 20:23 #77187 door PE9ZZ
Heb er twee ECC88-achtige buizen erin geprikt. Een 6922 en een Zaerix ECC88 lagen het dichtst bij elkaar. Dat scheelt wel een jas zeg! Deze buizen zijn in staat om 3-4 keer zoveel uitgangsspanning te maken. Iets van 150 Vpp. Clippend, dat dan weer wel. Dat scheelt dus in de vervorming bij normale niveaus. Die Russen worden gewoon niet goed genoeg uitgestuurd omdat ze niet steil genoeg zijn. Ga nog wel effe PCC88's nameten, heb er een stuk of 15 van liggen. En dan met 6.2 V voeden.

Tjerk, 9ZZ

Gemaakt door Kunena