Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Revisie Symphonie Preamp

Meer
11 apr 2019 17:36 #77047 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Revisie Symphonie Preamp

Deze heeft maar liefst zes buizen aan boord

Dat zijn er net zoveel als op de JADIS JP200. :woohoo:

Leuk project Tjerk.

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 apr 2019 17:08 #77046 door PE9ZZ
Revisie Symphonie Preamp werd gestart door PE9ZZ
Op een ander forum dat ik nu effe niet kan terugvinden had ik een post geplaatst over mijn Symphonie voorversterker. Deze heeft maar liefst zes buizen aan boord en een halfgeleidervoeding. Het exemplaar wat ik heb gekregen van een goede vriend was gemolesteerd maar er zat nog wel een ECC803S (!) in. Die is intussen verpatst. Via dat andere forum (niet diyaudio.com maar wat dan wel? Geen idee...) kreeg ik het originele schema van het ding. Wat uiteindelijk de buizenbezetting moet zijn is niet duidelijk maar de meetwaarden en de gloeidraden suggereren ECC83/ECC88/ECC83. Ik heb intussen een hele partij 6Н2П-ЕВ's gescoord via e-FUCKEN-bay. Helaas zijn deze buizen erg ongelijk en zeker niet NOS maar omdat ze vrij goeiekoop waren maak ik me daar niet zo druk om. Heb een aantal gepaard en die moeten hun plaats gaan krijgen in de versterker.

Omdat die zo gemolesteerd is (voedingstrafo weg, phono sockets weg maar alweer opnieuw gemonteerd, zijpaneel weg, bodem- en bovenplaat weg) moet er nogal wat gebeuren om hem weer op orde te krijgen. Ook ben ik het totaal niet eens met de voeding. Met name de condensatoren over de driver transistoren (C23-25). Denk effe na! Het is een verschilversterker! Nu moet die die C's gaan tegenwerken! Maar da's voor later zorg, die voeding werkt op zich wel. Één zijpaneel is boven water gekomen maar de boven- en onderplaten zijn weg. Dat wordt opnieuw maken.

Hier alvast dat schema en een paar plaatjes (off the net)-

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena