Reparatie en Restauratie tip's
Erres KY518M(aritiem) take2
28 sep 2018 20:29 #73506
door frans1952
Beantwoord door frans1952 in topic Erres KY518M(aritiem) take2
Tjerk,
Toch echt waar, De onderste twee antennekringen zijn de MG en Lg en die voorbij aan de eerste buis de EAF42.
Dit is een KY518 M voor maritiem, niet de KY518.
Kan het ook niet helpen
.
Groetjes
Frans
Toch echt waar, De onderste twee antennekringen zijn de MG en Lg en die voorbij aan de eerste buis de EAF42.
Dit is een KY518 M voor maritiem, niet de KY518.
Kan het ook niet helpen

Groetjes
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 sep 2018 17:35 #73502
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Erres KY518M(aritiem) take2
@Frans: Hoe kom je daar nu bij?!? Alle vijf golfbereiken gaan door de EAF42 heen! Zie het schemafrans1952 schreef : Die extra hf trap werkt alleen voor de KG bereiken
Tjerk, 9ZZ
28 sep 2018 13:40 - 28 sep 2018 13:43 #73499
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Erres KY518M(aritiem) take2
De 180 Me dat was in die tijd
De visserij band die begon daar radio scheveningen bvb
maar dat kan je schudden dat is er niet meer
mischien is er nog wel wat op de 49 m band een praatje bvb
Ik vind het wel jammen Maaar het Zij zo
huub
De visserij band die begon daar radio scheveningen bvb
maar dat kan je schudden dat is er niet meer
mischien is er nog wel wat op de 49 m band een praatje bvb
Ik vind het wel jammen Maaar het Zij zo
huub
Laatst bewerkt 28 sep 2018 13:43 door Huub.
28 sep 2018 11:32 #73498
door frans1952
Beantwoord door frans1952 in topic Erres KY518M(aritiem) take2
Hallo Martin,
Die extra hf trap werkt alleen voor de KG bereiken. Ben zo een beetje klaar met condensatoren vervangen. Een dezer dagen eens een avond spenderen met een lange draad door de tuin om te kijken wat er op de KG doorkomt. Vooral geinteresseerd in die KG3 die helemaal tot 180 m gaat, daarvoor hadden we hem toch gekocht
.
Nog steeds het probleem in de LG die maar heel zwak doorkomt en die gele condensator waarvan ik niet weet waar hem aan te sluiten, zoals boven beschreven. Niet dat ik veel op de LG luister maar vind het frustrerend dat ik het probleem niet kan oplossen.
Kast moet ook nog een beetje opgepoetst worden maar ziet er prima uit zonder veel werk.
Ik zal een paar fotos posten als hij/zij weer in volle glorie speelt.
mvg
Frans Maessen
Die extra hf trap werkt alleen voor de KG bereiken. Ben zo een beetje klaar met condensatoren vervangen. Een dezer dagen eens een avond spenderen met een lange draad door de tuin om te kijken wat er op de KG doorkomt. Vooral geinteresseerd in die KG3 die helemaal tot 180 m gaat, daarvoor hadden we hem toch gekocht

Nog steeds het probleem in de LG die maar heel zwak doorkomt en die gele condensator waarvan ik niet weet waar hem aan te sluiten, zoals boven beschreven. Niet dat ik veel op de LG luister maar vind het frustrerend dat ik het probleem niet kan oplossen.
Kast moet ook nog een beetje opgepoetst worden maar ziet er prima uit zonder veel werk.
Ik zal een paar fotos posten als hij/zij weer in volle glorie speelt.
mvg
Frans Maessen
28 sep 2018 09:28 #73497
door martin72
Martin
Beantwoord door martin72 in topic Erres KY518M(aritiem) take2
Beste Frans, met de extra hf trap kun je met deze radio goede ontvangst krijgen, een goede antenne doet wonderen. Zoals Maurice al aangeeft is in de avond de middengolf nog aardig gevuld. Het geluid is ook erg goed met de grote speaker die in de radio zit. Gefeliciteerd met deze maritieme uitvoering van de kY518 en kun je nog een foto van de totale radio posten, lijkt mij wel leuk!
Martin
20 sep 2018 21:01 #73452
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Erres KY518M(aritiem) take2
Probeer het nog eens in de late avonduren.
Kijk dan nog eens wat je aan ontvangst hebt.
Je zult je verbazen.
Op internet is te vinden waarom het tijdstip van ontvangst zwakke zenders nog al veel uitmaakt.
Kijk dan nog eens wat je aan ontvangst hebt.
Je zult je verbazen.
Op internet is te vinden waarom het tijdstip van ontvangst zwakke zenders nog al veel uitmaakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: frans1952