Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Philips 932A revisie

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
23 nov 2017 14:09 #69695 door Marc
Beantwoord door Marc in topic Philips 932A revisie
Hallo Johannes ,

Dank je wel voor deze uitleg maar mijn andere 932A heeft rond de 010 volt op de top met deze buizen ..... en deze speelt ook erg mooi .
Maar de andere waar de top zo hoog van is die speelt keihard en valt bijna niet te regelen met de terug koppeling . Vooral de bus met het hoogste cijfer is het geluid asso en vreselijk vervormt .
Verder als ik het zo begrijp dan zal mijn originele 932A dus niet in orde zijn omdat de top aansluiting laag is ?
Spoeltje stuk ? nee die geeft wel signaal door .. Weerstand stuk ? welke denk jij ?

Mvgr Marc

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 nov 2017 12:09 - 23 nov 2017 12:12 #69693 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Philips 932A revisie
Dag Marc,

Jouw vraag of de anodespanning voor voor de E542T te hoog is werd reeds door Cees beantwoord. Zulke gegevens kun je heel eenvoudig in de servicedocumentatie vinden. De gemeten 153 volt is perfect en daarom lijkt het mij niet nodig om een ander HF-smoorspoeltje S9 te gaan zoeken.

Een "echte" volumepotmeter heeft deze radio niet en kan je heel eenvoudig het volume regelen d.m.v. de terugkoppelspoel (knop links-beneden) en één van de antenne-ingangen. Houdt er ook rekening mee dat wanneer je geen Philips zeefkring 4180 (het biggetje) gebruikt, er altijd een banaanstekker in de aarde-aansluiting moet zitten. Dat staat ook in de documentatie.

Marc, als de radio straks weer goed speelt heb je denk ik weer een heleboel geleerd en dat is juist het dankbare en het leuke van de buizenradiohobby :thumbsup:
Bijlagen:
Laatst bewerkt 23 nov 2017 12:12 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
23 nov 2017 10:21 #69692 door Marc
Goedenmorgen Heren ,

Allemaalsuper bedankt ik ga dus op zoek naar een spoeltje F4 Amroh.
Mocht er hier iemand zijn die deze heeft dan hoor ik dat graag .

Mvgr Marc

Meer
23 nov 2017 08:51 - 23 nov 2017 08:53 #69689 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips 932A revisie

In het schema staat anodespanning voor die pit tussen 130 en 160 volt.
Deze radio's hadden dacht ik niet de luxe van een Volumeregelaar....
men was al blij met "luidspreker weergave "
voor S9 zou je een Amroh spoeltje F4 kunnen nemen, die zijn nog wel te vinden .

Cees- pa1dba
Bijlagen:
Laatst bewerkt 23 nov 2017 08:53 door Cees PA1DBA.

Meer
23 nov 2017 07:43 #69688 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 932A revisie
Je vraagt nogal naar de bekende weg. Als je 5 V meet op de top (anode) van B1 heb je duidelijk nagelaten om het spoeltje effe door te meten. De zelfinductie weet ik niet maar zal iets van 1 mH zijn. Ik neem aan dat de originele S9 stuk is?

De anodespanning gewoon in de doc.

Tjerk, 9ZZ

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
22 nov 2017 23:17 #69686 door Marc
Goedenavond heren ,

Ik zit met het volgende probleem ik kan nergens de waarde vinden van het spoeltje S9 wie weet wat ik hiervoor kan gebruiken ?
Ikkan nergens de waarde vinden vind dat dan ook erg lastig om iets anders tussen te monteren .
Ik bezit 2 spoeltjes uit slooptoestellen , de eerste spoel daarmee speelt de radio zacht en meet ik op de top v d E452T een spanning van 005 volt en met het tweede spoeltje meet ik op de top 153 volt en speelt de radio keihard en moet ik de antenne in een andere ingangsbus steken dan word het geluid zachter maar nog wel hard .
Ik 153 voltop de top te hoog /?/

Mvgr Marc

Gemaakt door Kunena