Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Philips 932A revisie

Meer
14 nov 2017 11:06 - 14 nov 2017 11:09 #69532 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Philips 932A revisie
Dag Marc,

Op 9 november begin je aan het herstel van een nogal zeldzame 932A en op 14 november wil je het project al weer opgeven en de radio (of wat er nog van over is) verkopen, omdat de gezochte onderdelen niet vlug genoeg naar je zin werden aangeboden op dit forum.
Neem van mij aan dat er voor het compleet maken van een dergelijke zeldzame radio heel veel geduld en doorzettingsvermogen vereist is en dat kan (met alle respect) niet iedereen opbrengen.

Maar als je er wel de tijd voor neemt dan kom je alles wat je zoekt ooit een keer tegen. Op de diverse radio beurzen is nog ontzettend veel oud materiaal te vinden. Als je op die manier alle ontbrekende onderdelen voor je 932A bij elkaar hebt gesprokkeld en de radio weer netjes voor elkaar hebt, dan geeft dat vele malen meer voldoening dan het incomplete apparaat vroegtijdig van de hand te doen. Geduld is een schone zaak en geeft Marc uiteindelijk veel vermaak : FYI :

M.vr.gr. Hans
Laatst bewerkt 14 nov 2017 11:09 door Johannes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
13 nov 2017 22:53 #69525 door Marc
Beantwoord door Marc in topic Philips 932A revisie
Vanavond nog even bezig geweest en ik loop vast op de grote weerstand en de weerstandbank met weerstanden , ook de 3 standen schakelaar mis ik nog steeds.
Ik ga morgen nog 1 poging wagen lukt het dan niet dan gaat de 932A in de verkoop .

Grt Marc

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
13 nov 2017 12:22 #69517 door Marc
Gister nog even bezig geweest met de radio en ben weer iets verder gelukkig nu alleen de volgende onderdelen nog zien te vinden :

3 standen schakelaar
Weerstand R1 R2 R3
Weerstandsbord eventueel met weerstanden ( mogen defect zijn.

Mvgr Marc

Meer
11 nov 2017 22:28 #69490 door Nico H
Beantwoord door Nico H in topic Philips 932A revisie
Hoi Marc,

De gevraagde onderdelen heb ik niet, maar een echt grote klus is een 932A opbouwen nu ook weer niet.
Er zit niet zo gek veel in, het is maar een eenkringer.

Heb ooit een 630A gekocht waar de hele bedrading (weggeknipt), en de condensatoren fantasiespul was.
Die opnieuw bedraadt naar origineel voorbeeld, en de onderdelen weer origineel erbij gezocht.
Maanden mee bezig geweest..
Zelfs de afstemc moeten vervangen (gelijkloop).
Maar speelt nu perfect.

Leuk project is dit wel, een 932A blijft een bijzonder toestel.

Succes,

Groet,

Nico.

Nico H

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
11 nov 2017 22:26 #69489 door Marc
Vanavond weer ff 2 uurtjes bezig geweest maar o jee wat een werk ik heb een tijdelijk weerstandbord gemaakt met weerstanden erop en nu echt wachten op de 3 standen schakelaar anders kan ik niet verder ... Wie o wie heeft er 1 te koop !

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
10 nov 2017 22:56 #69477 door Marc
Hallo Johan,

Ik zoek de 3 standen schakelaar en het lange weerstandbord en ook alle weerstanden die erop horen ...heb jij nog iets ?
Ik ben vanavond nog even bezig geweest en het word al iets

Ja het chassis ernaast is ook een 932A maar dan nog blijft het een rot klus.

Grt Marc

Ps hierbij wat fototjes

Bijlagen:

Gemaakt door Kunena