Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Philips 932A revisie

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
25 nov 2017 17:44 #69720 door Marc
Beantwoord door Marc in topic Philips 932A revisie
Hans ,

Ik heb gemeten en idd r6 de linkse dus was boven op 241 volt en onder 001 volt ! andere 50000 in gezet ( oude originele) en nu krijg ik daar rond de 150 /155 volt en even het spoeltje losgesoldeerd en ik meet niks ! dus een ander spoeltje gepakt van 200 en ja hoor de radio speelt oke een honingraad spoel maar spoel is spoel toch toen even gewisseld met een 125 en idd blijft spelen !.
Antenne eruit getrokken en mijn vinger op de antenne bus en jahoor nog steeds SOUND .
Hans hartelijk bedankt en ik ben nu blij dat beide loeihard spelen.

Helaas was de LS stuk van de aangekochte maar ik had nog een binnenwerk van een pannenkoek deze erin gemonteerd en de 2 buitenste aansluitingen gepakt en speelt mooi !

Grt Marc

Nu ik dit dus allemaal weet ga ik de 930A maar eens aanpakken die speelt zo slecht en heel weinig geluid dus die is nu aan de beurt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 nov 2017 13:20 - 25 nov 2017 13:29 #69715 door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Philips 932A revisie
Goede middag Marc,

Sorry dat ik het zeg, maar jouw verhaal zit vol tegenstrijdigheden. Je beweert steeds dat het spoeltje S9 is onderbroken en dat baseer je op de anodespanning van 5 volt aan de E452T. Als dat spoeltje onderbroken zou zijn, komt er helemaal geen spanning aan de anode.
En na het verwisselen van het spoeltje door een goed exemplaar is de anodespanning nog steeds 5 volt, dus moet die lage spanning ergens anders door worden veroorzaakt.
Ga nu alsjeblieft eens meten met begrip en inzicht want zo kom je niet verder. Is de anodespanning aan de drie overige buizen B2, B3 en B4 wel in orde? Ik geloof er niks van want die buizen krijgen hun anodespanning van hetzelfde hoogspanningspunt aan de gelijkrichtbuis B5.
Maar als die genoemde anodespanningen wel in orde zijn, dan moet je eens gaan meten waar de anodespanning aan de E452T (buis1) dan blijft. Stel dat C2 of C3 lek is dan vloeit de spanning naar massa en blijft er voor de anodespanning niet veel over.
Controleer eerst eens de waarden van R4, R5 en R6 en soldeer eventueel de draden los aan C2 en C3 en ga daarna nog eens meten. Daarna kijken we wel weer verder :)

M.vr.gr. Hans

P.s. om het mysterie van het spoeltje S9 uit de wereld te helpen moet je de ohmse weerstand eens meten. Dus de weerstand van het "verdachte" spoeltje en van degene uit de goed-spelende 932A.
Laatst bewerkt 25 nov 2017 13:29 door Johannes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leonardo, admin

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
25 nov 2017 11:56 #69714 door Marc
Idd ik heb maar een 5 volt op het ronde spoeltje S9 dit meet ik op/in de 932A die origineel is en ook erg mooi speelt en minder hard .
De andere 932A die ik zelf geheel heb opgebouwd die heeft op de top 152 volt gemiddeld ...... ik heb dus even het spoeltje it de opgebouwde 932A gepakt en in de andere geplaats maar de spanning blijft 5 volt ! ps de buizen zet ik steeds over om de zelfde waarden te hebben en een variac er tussen op dezelfde spanning / voltage.
Wat ik wel moet zeggen is dat de C 112 , C13 , C10 , C19 helaas in de opgebouwde niet de juiste waarden hebben maar die hoop ik ooit nog te vinden .
Op R6 aan de bovenkant meet ik 242 volt en aan de onderkant meet ik 155 volt bij de opgebouwde radio ! Bij de originele meet ik 242 volt en aan de onderkant ( van voor af gezien) meet ik 5 volt .

Wie o wie heeft het verlossende woord en eventueel de C tjes voor mij ook de glas weerstanden zoek ik allemaal nog. Tevens ook de 3 standen schakelaar.
Als iemand de spoeltjes van Amroh F4voor mij heeft graag

Mvgr Marc

Meer
23 nov 2017 21:32 #69699 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips 932A revisie
@Johannes,
Marc vergelijkt 2 stuks 932a 's met elkaar en wisselt onderdelen uit tussen beide , zo is hij op die onderbroken S9 uitgekomen, en vroeg om een leverbaar alternatief .
Bij een anodespanning van 5 volt zal de smoorspoel wel onderbroken zijn.

Cees- pa1dba

Meer
23 nov 2017 21:25 #69698 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips 932A revisie
Uiteindekijk komen we er wel ,Marc.
Geduld geeft deze hobby wel :-)

Cees- pa1dba

• Marc
  • [Marc]
  • Onderwerp Auteur
Meer
23 nov 2017 21:01 #69697 door Marc
Zojuist een van de antenne ingangen gerepareerd , dit is de bus waar 2 pootjes inzitten en doordat er een pen ingestoken word maken beide contact . Helaas was de onderste geheel eruit gebroken ik heb van een stukje koper een pootje gebogen en deze erin verankerd en het andere deel ervan aan de bus eronder gemonteerd ( zo zit het origineel ook ).
Nu kan ik in ieder geval de aarde ook aansluiten ik gebruik hiervoor de aardpen van het stopcontact en dit werkt top .

Grt Marc

Gemaakt door Kunena