634A Lentebode.
- Marc
- []
-
Onderwerp Auteur
Het blikje waar S2 en S3 inzit daar was 1 draadje in los wel ff met de loeplamp en een dun soldeerpuntje in de bout gezet en het draadje om het pootje heen gedraaid en toen gesoldeerd en yes hij werkt en speelt als nieuw ... Nu nog 2 goede elkos vonden die erop horen te staan dus als iemand er nog 2 te koop heeft graag .
Iedereen super bedankt en het testertje ga ik zeer zeker maken .
Mvgr Marc
Nu kan ik dus eindelijk aan mijn NSF WD4A gaan beginnen
De tester op de foto is ook te koop !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Tjerk, 9ZZ
Dat pracht condensatorblok vervangen is dus zinloze tijdbesteding geweest begrijp ik.
Toestellen aan de kant en eerst een simpele LEK tester bouwen.
Vind je super eenvoudig en snel of een condensator LEK is.
Weerstanden en potmeter zijn 2Watt typen.
Bij opdraaien Potmeter brand natuurlijk even de Neon, maar moet daarna doven.
Laat ook even staan om te kijken of toch de Neon steeds opflitst als indicatie dat de condensator op randje zit.
Werkt uiteraard NIET met Elko';s.
UB-1 is gewoon een 250Vdc of die orde van grootte welke je bv uit willekeurig radio toestel kan halen.
Neon lampje vind je bv wel in een of ander oude netschakelaar.
- Marc
- []
-
Onderwerp Auteur
Het is net apenhaar wat erin zit zie ik al dus loeplamp erbij en dunne spitspen in de soldeerbout en hopen op een wonder .
Als het gelukt is neem ik een beetje van die lijm uit zo een lijmpistool en zet daarmee de bedrading vast .
Goed ik hou jullie op de hoogte.
Prettige zondag en Merci voor de hulp
Tjerk, 9ZZ
Philips 634A Doc schreef :
"In de binodeketen dezer lamp is de "astatische" smoorspoel S2-S3, alsmede de volumeregelaar R5 opgenomen, waarvan alleen S2 dienst doet om de via C19 komende hoogfrequente spanningen tegen te houden. Deze worden dus aan de binode toegevoerd. Doordat de spoelen S2 en S3 tegengesteld zijn gewikkeld, werken zij tezamen dusdanig, dat de door den voedingstransformator geinduceerde bromspanningen elkaar wederkeerig opheffen."
Nou ja, dus. Je zal je onderbreking met wat intelligentie moeten vinden. Meten is weten, zoals de Fransen zeggen.
Tjerk, 9ZZ