Reparatie en Restauratie tip's
Philips BX750A
29 okt 2015 23:54 - 29 okt 2015 23:56 #55960
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips BX750A
DE 750 heb ik wel ervaringen mee
Klinken heel goed een goede twee traps biamply
Mits allen C,s zijn vervangen .maar dat zal ook wel gebeuren
bij henk meen dat de HT regeling met een draadje in een spoel zakt
het geluid is ook erg diep en de HT zeer fijn hoog .
.Huub
Klinken heel goed een goede twee traps biamply
Mits allen C,s zijn vervangen .maar dat zal ook wel gebeuren
bij henk meen dat de HT regeling met een draadje in een spoel zakt
het geluid is ook erg diep en de HT zeer fijn hoog .
.Huub
Laatst bewerkt 29 okt 2015 23:56 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Henk van t Kruis, aan-pierre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 okt 2015 22:19 - 29 okt 2015 22:20 #55959
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Philips BX750A
Netjes die ceram. buisvoeten en verstandig ook !
Ik ben wel erg benieuwd hoe dit toestel qua sound/ geluid presteert t.o.v. een
o.t.l. B5X63A of de B7X63A en dan vooral m.b.t. het laag op laag volume.
Ik heb eenzelfde model kast als deze BX750 maar dan een lager typenr.
Dat ding speelt perfect maar in een kleinere ruimte is het geluid/sound te onbenullig:
Op laag volume ontbreekt het mooie hele diepe laag en op hoger volume "drukt" die weer zo hard dat je na 10 minuten hem weer graag zachter zet.
De B5X63/ B7X63 vind ik nog steeds DE kanjers qua uiterst aangename geluidsweergave op alle volume niveaus.
Deze 750 heb ik nog geen ervaring mee dus ik volg dit met veel belangstelling :thumbsup:
Ik ben wel erg benieuwd hoe dit toestel qua sound/ geluid presteert t.o.v. een
o.t.l. B5X63A of de B7X63A en dan vooral m.b.t. het laag op laag volume.
Ik heb eenzelfde model kast als deze BX750 maar dan een lager typenr.
Dat ding speelt perfect maar in een kleinere ruimte is het geluid/sound te onbenullig:
Op laag volume ontbreekt het mooie hele diepe laag en op hoger volume "drukt" die weer zo hard dat je na 10 minuten hem weer graag zachter zet.
De B5X63/ B7X63 vind ik nog steeds DE kanjers qua uiterst aangename geluidsweergave op alle volume niveaus.
Deze 750 heb ik nog geen ervaring mee dus ik volg dit met veel belangstelling :thumbsup:
Handtekening
Laatst bewerkt 29 okt 2015 22:20 door Ben Dijkman.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 okt 2015 19:18 #55952
door Henk van t Kruis
Philips BX750A werd gestart door Henk van t Kruis
Enige tijd geleden een Philips BX750A aangeschaft. Vandaag tijd om er eens na te kijken. De radio wordt geheel gerevisiseerd en er is al een printje gemaakt om een BT speler in de radio in te bouwen. De radio schakelt dan over op BT ontvangst, zodra deze een muzieksignaal afgeeft.
De kast ziet er netjes uit, maar zal toch nog wat opgeknapt worden. Na afneming van de achterwand, die met wat vreemde schroeven op zijn plaats werd gehouden, de radio eerst maar eens bekeken. Veel stof en wat gelijk opviel.
- trafo beveilig overbrugd, lijkt mij niet handig,, als de originele er echt niet meer is, is het beter een trafo temperatuur zekering in te bouwen. Dit is gelijk hersteld. De 2 EZ80 buizen ontbreken en zijn vervangen door 4 diodes en een serieweerstand. Dit moet dus terug naar een oorspronkelijke situatie. Verder touwtjes defect. Radio uitgekast, schoongeblazen en chassis globaal gereinigd.
Chassis zit met de trafo op een plank, dus in zijn geheel eruit en plank eraf gedemonteerd. Als eerste maar het voedings gedeelte hersteld, nieuwe buisvoeten en bedrading.
De kast ziet er netjes uit, maar zal toch nog wat opgeknapt worden. Na afneming van de achterwand, die met wat vreemde schroeven op zijn plaats werd gehouden, de radio eerst maar eens bekeken. Veel stof en wat gelijk opviel.
- trafo beveilig overbrugd, lijkt mij niet handig,, als de originele er echt niet meer is, is het beter een trafo temperatuur zekering in te bouwen. Dit is gelijk hersteld. De 2 EZ80 buizen ontbreken en zijn vervangen door 4 diodes en een serieweerstand. Dit moet dus terug naar een oorspronkelijke situatie. Verder touwtjes defect. Radio uitgekast, schoongeblazen en chassis globaal gereinigd.
Chassis zit met de trafo op een plank, dus in zijn geheel eruit en plank eraf gedemonteerd. Als eerste maar het voedings gedeelte hersteld, nieuwe buisvoeten en bedrading.