HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Aansluiting DIN snoer aan platenspeler Philips GA105
31 okt 2024 14:18 #100207
door Vries008
Handtekening
Beantwoord door Vries008 in topic Aansluiting DIN snoer aan platenspeler Philips GA105
De schoonmaak adviezen van Peter zijn waardevol. Toch nog vraagje. Waarmee moet de as schoonmaken waarop het plateau draait.
Onder op de as liggen ook nog twee losse ringetjes. Moet daar naar nog iets mee gebeuren.
Verschillende keren al een 45 toerenplaatje gedraait. Het lijkt goed te klinken. Voor mij gevoel wisselt het weleens tussen de verschillende 45 toeren plaatjes. Men zegt wel eens dat het middengat in de single ook niet altijd zuiver op de graat is.
Onder op de as liggen ook nog twee losse ringetjes. Moet daar naar nog iets mee gebeuren.
Verschillende keren al een 45 toerenplaatje gedraait. Het lijkt goed te klinken. Voor mij gevoel wisselt het weleens tussen de verschillende 45 toeren plaatjes. Men zegt wel eens dat het middengat in de single ook niet altijd zuiver op de graat is.
Handtekening
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 okt 2024 16:46 #100203
door Vries008
Handtekening
Beantwoord door Vries008 in topic Aansluiting DIN snoer aan platenspeler Philips GA105
Bedankt allemaal, dat jullie zo begaan zijn met de werkzaamheden aan de Philips GA 105. Sinds gisteren heb ik er weer alle vertrouwen in. Met advies van Peter een DIN kabel aangesloten. Dat werkt prima. Ook een aantal dingen schoongemaakt. De platenspeler is weer aardig op toeren. 78 toeren klinkt goed maar 33 en 45 is een fractie te langzaam. Ga nu nog aan de slag met de raadgevingen van Peter. En Huub bedankt voor je aanbod. Maar deze platenspeler is één van de vele die ik heb staan.
Als ik er niet meer uit kom meld ik mij weer.
Als ik er niet meer uit kom meld ik mij weer.
Handtekening
30 okt 2024 16:16 - 30 okt 2024 16:17 #100202
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Aansluiting DIN snoer aan platenspeler Philips GA105
ik bedoel de nikkelen opsteek elementen stereo .philips.
die zijn vaak boememlig op mono radio,s
Dat komt ook door dat twee afgiiften kanalen
Donkerder worden .. en stereo op mono
dan is vaak 1.meg weerstand genoeg naar massa
of meer
huub
die zijn vaak boememlig op mono radio,s
Dat komt ook door dat twee afgiiften kanalen
Donkerder worden .. en stereo op mono
dan is vaak 1.meg weerstand genoeg naar massa
of meer
huub
Laatst bewerkt 30 okt 2024 16:17 door Huub.
30 okt 2024 13:03 #100197
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Aansluiting DIN snoer aan platenspeler Philips GA105
Dat hoeft helemaal niet als de ingangsweerstand van de radio al 0,5 of 1 MOhm is. Dat was alleen nodig bij oudere Philips radio’s waarvan de volumeregelaar een waarde van 2 MOhm heeft.
De latere generaties hadden een potmeter van 500 k of 1MOhm.
Groeten,
Peter
De latere generaties hadden een potmeter van 500 k of 1MOhm.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
30 okt 2024 11:46 #100196
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Aansluiting DIN snoer aan platenspeler Philips GA105
als je dat allemaal doe
Den heb je een heeeel goed tafeltje
dat ook stil en goed loopt beperkt HIFI dus
Soms doe ik bij gebruik op buizen MONO. buizen
Radio,s ook de 470 k weerstand of 1 Meg .
er over heen naar massa met de PH .stereo elementen
dat is minder boemelig past beter
Huub
Den heb je een heeeel goed tafeltje
dat ook stil en goed loopt beperkt HIFI dus
Soms doe ik bij gebruik op buizen MONO. buizen
Radio,s ook de 470 k weerstand of 1 Meg .
er over heen naar massa met de PH .stereo elementen
dat is minder boemelig past beter
Huub
30 okt 2024 10:43 #100195
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Aansluiting DIN snoer aan platenspeler Philips GA105
Controleer of de motor licht genoeg loopt. Als je het asje met de hand een slinger geeft moet deze een tijdje door blijven lopen en niet meteen stilstaan. Smeren met een druppeltje naaimachine olie. Loopt het motortje zwaar dan eerst schoonspoelen met wasbenzine en daarna smeren. Het asje moet je ook iets op en neer kunnen bewegen. Als je het optilt moet het uit zichzelf meteen terugvallen.
Gebruik daarvoor een injectiespuit.
Tussenwiel moet ook soepel lopen. Ook smeren met een druppeltje naaimachineolie. Niet op het rubber morsen! Binnenrand plateau schoonmaken met wasbenzine en het rubberwiel met alcohol.
Als het plateau draait dan moet het enige kracht kosten om het tegen te houden.
Groeten,
Peter
Gebruik daarvoor een injectiespuit.
Tussenwiel moet ook soepel lopen. Ook smeren met een druppeltje naaimachineolie. Niet op het rubber morsen! Binnenrand plateau schoonmaken met wasbenzine en het rubberwiel met alcohol.
Als het plateau draait dan moet het enige kracht kosten om het tegen te houden.
Groeten,
Peter
Peter Boin,