HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Philips ag1030 probleem met stereo weergave vanuit m'n f9x38
04 nov 2017 22:05 #69364
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips ag1030 probleem met stereo weergave vanuit m'n f9x38
Een 12 volt adapter zit erbij.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 nov 2017 19:06 - 04 nov 2017 19:11 #69363
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips ag1030 probleem met stereo weergave vanuit m'n f9x38
Ja Bert daar ben IK ook al een gehelen tijd achter gekomen
Dat een goede transistor vvst heeel goed voldoen en beter ook
als een buizen vvst . ook stiller het past gewoon beten
aan de lateren elementen ook die zijn beter .
voor PH elemente zou het nog mooier zijn met een pH vvst stereo
Maar dat van Conrad ziet ook goed uit met ook Din en tulp
heeft dat vvst een losse voeding ?...ergens had dat ook wel gekunt
met een 9.volts batterij zo veel aan stroom gebruikt dat niet.
succes
huub
Dat een goede transistor vvst heeel goed voldoen en beter ook
als een buizen vvst . ook stiller het past gewoon beten
aan de lateren elementen ook die zijn beter .
voor PH elemente zou het nog mooier zijn met een pH vvst stereo
Maar dat van Conrad ziet ook goed uit met ook Din en tulp
heeft dat vvst een losse voeding ?...ergens had dat ook wel gekunt
met een 9.volts batterij zo veel aan stroom gebruikt dat niet.
succes
huub
Laatst bewerkt 04 nov 2017 19:11 door Huub.
04 nov 2017 18:35 #69362
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips ag1030 probleem met stereo weergave vanuit m'n f9x38
De oplossing voor Remon zijn probleem bracht mij op een idee.
De AG9004 voorversterker heeft een MD phono ingang welke is afgestemd op de mono MD elementen (Philips) uit die tijd .
Ik maak op deze set gebruik van een Platenspeler met het latere Vintage Shure M3D element.
Op zich gaat dat wel maar het is aan de magere kant gezien de output van het Shure M3D element en latere MD elementen zo rond de 6mV.
Het kleine beertje Phono trapje weer even van stal gehaald en op de tweede rechte PU ingang gelijk aan de Tape tuner en reserve ingang van de AG9004 aangesloten.
Het geheel is nu in balans geen hoog verschil meer tussen tuner CD speler en de platenspeler .
En hoe het klinkt, :thumbsup:
De AG9004 voorversterker heeft een MD phono ingang welke is afgestemd op de mono MD elementen (Philips) uit die tijd .
Ik maak op deze set gebruik van een Platenspeler met het latere Vintage Shure M3D element.
Op zich gaat dat wel maar het is aan de magere kant gezien de output van het Shure M3D element en latere MD elementen zo rond de 6mV.
Het kleine beertje Phono trapje weer even van stal gehaald en op de tweede rechte PU ingang gelijk aan de Tape tuner en reserve ingang van de AG9004 aangesloten.
Het geheel is nu in balans geen hoog verschil meer tussen tuner CD speler en de platenspeler .
En hoe het klinkt, :thumbsup:
Mvg.
Bert
04 nov 2017 16:56 #69361
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Remon,
Goed te horen dat het bevalt :thumbsup:
Goed te horen dat het bevalt :thumbsup:
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Remon303030
- Remon303030
- [Remon303030]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 nov 2017 10:52 #69352
door Remon303030
Beantwoord door Remon303030 in topic Philips ag1030 probleem met stereo weergave vanuit m'n f9x38
- Remon303030
- [Remon303030]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 nov 2017 10:47 #69351
door Remon303030
Beantwoord door Remon303030 in topic Philips ag1030 probleem met stereo weergave vanuit m'n f9x38
Ik heb het advies van Bert opgevolgd en gekeken naar een Phono voorversterker via de Conrad site om het stereo probleek op te lossen.
Het is de Easy Phono voorversterker geworden en na een paar dagen lag het pakketje al thuis.
Ik was al even bij Bert geweest om natuurlijk zijn zelfbouw project te bewonderen en moet zeggen dat klinkt fantastisch.
Nogmaals bert super gedaan.
Bert had me een kabeltje gemaakt die ik rechtstreeks op de platenspeler kon aansluiten met aan de uiteinde 2 tulp aansluitingen.
Die 2 tulp zijn in de Easy Phono gegaal en toen had ik de keus of van tulp out naar 5 pollige din of van 5 pollige din naar 5 pollige din, want ook die zaten erop voor de out.
Heb van Bert ook een kabel erbij gekregen van 5 pollige din naar 5 pollige din zodat ik die op de tape ingang van m'n meubel kon aansluiten.
Eenmaal alles aangesloten en het Easy Phono kastje weggewerkt gelijk de platenspeler aangeslingerd.
Even een plaat van Jerry Murad's Harmonicats erop gelegd.
1 woord: fantastisch.
Klinkt nu mooi stereo en nu word ik weer geconfronteerd met wat het meubel allemaal in z'n mars heeft.
Iedereen bedankt voor alle nuttige informatie en Bert bedankt voor de kabels.
Kan nu lekker gaan genieten van m'n Philips F9X38A meubel.
Wat een genot.
Fijn weekend allemaal....
Het is de Easy Phono voorversterker geworden en na een paar dagen lag het pakketje al thuis.
Ik was al even bij Bert geweest om natuurlijk zijn zelfbouw project te bewonderen en moet zeggen dat klinkt fantastisch.
Nogmaals bert super gedaan.
Bert had me een kabeltje gemaakt die ik rechtstreeks op de platenspeler kon aansluiten met aan de uiteinde 2 tulp aansluitingen.
Die 2 tulp zijn in de Easy Phono gegaal en toen had ik de keus of van tulp out naar 5 pollige din of van 5 pollige din naar 5 pollige din, want ook die zaten erop voor de out.
Heb van Bert ook een kabel erbij gekregen van 5 pollige din naar 5 pollige din zodat ik die op de tape ingang van m'n meubel kon aansluiten.
Eenmaal alles aangesloten en het Easy Phono kastje weggewerkt gelijk de platenspeler aangeslingerd.
Even een plaat van Jerry Murad's Harmonicats erop gelegd.
1 woord: fantastisch.
Klinkt nu mooi stereo en nu word ik weer geconfronteerd met wat het meubel allemaal in z'n mars heeft.
Iedereen bedankt voor alle nuttige informatie en Bert bedankt voor de kabels.
Kan nu lekker gaan genieten van m'n Philips F9X38A meubel.
Wat een genot.
Fijn weekend allemaal....