Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Revisie Philips versterker 6425

Meer
30 mei 2013 11:54 - 30 mei 2013 11:55 #32429 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Revisie Philips versterker 6425
Mooi apparaat!

Kan je me zeggen of er een letter voor het serienummer staat, zo ja welke, en of er ergens "made in" opstaat? Ze zijn kennelijk vrij lang en in verschillende fabrieken geproduceerd.
Laatst bewerkt 30 mei 2013 11:55 door maarten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 mei 2013 10:50 #32427 door Jac Janssen
Beantwoord door Jac Janssen in topic Revisie Philips versterker 6425
Henk,

Ik heb een fotootje van een stukje van de catalogus gemaakt voor het logo (lijkt dus de 5e van rechts uit je rijtje):

Jac

.
Bijlagen:

Meer
30 mei 2013 10:28 #32425 door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic Revisie Philips versterker 6425

huub schreef : Bert de carocel van de luitspreker
Heeft ook bvb 10.Volt dat is voor laag ohmig
Ik heb ook zoo.n versterker gehad meen 45,Watt
die insteek stapelaars heb ik ook nog wel
een gebruik ik de mic travo .
Ik vind met dat soort PA,er dat je hard moet
Spelen voor een paar behoorlijke basse
Vandaar de bombardon met 9710 M ??? huub

De zaak juist aanpassen scheelt al weer een hoop.
De 10 volt uitgang is ca 1,4 ohm. Met de gangbare luidsprekers van 4 of 8 ohm, haal je maar een deel van het vermogen. Bij 4 0hm ca 25 watt, bij 8 0hm een watt of 12 a 13.
De 25 volt tap lukt al wat beter. Die wil bij 70 watt ca 625/70= 8,9 ohm zien. Een luidspreker van 8 ohm, of twee van 4 ohm in serie gaat wel werken. In theorie wordt er dan 78 watt afgegeven.
Het is een utopie om te denken dat een luidspreker over het gehele frequentiebereik dezelfde impedantie heeft. De misaanpassing valt dus wel mee.
Het klopt wel, dat het lijkt, dat een PA versterker alleen bij groot volume lekker klinkt met voldoende basweergave. Dat heeft alles te maken met ons oor, dat voor lage en hoge tonen minder gevoelig is op lage luisterniveaus.
In de gewone huiskamerapparatuur is daarvoor een zgn fysiologische volumeregeling ingebouwd, die de weergave compenseert bij lage volumes. Bij een PA versterker zit dat er niet in, maar je kunt het wel aanpassen door de toonregeling wat op te draaien (schuiven in dit geval).

Soundman2

Meer
29 mei 2013 22:37 #32413 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Revisie Philips versterker 6425
Ja, die opsteek vv en de microfoon trafotjes die je er in kunt prikken ben ik ook wel
tegen gekomen in die model typ machine versterkers van Philips.
Die versterkers kwamen uit een studio die ze destijds voor een klein "prikkie" van de
hand deed.
Vr gr Cees.

Meer
29 mei 2013 22:14 - 29 mei 2013 22:16 #32412 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Revisie Philips versterker 6425
Bert de carocel van de luitspreker
Heeft ook bvb 10.Volt dat is voor laag ohmig
Ik heb ook zoo.n versterker gehad meen 45,Watt
die insteek stapelaars heb ik ook nog wel
een gebruik ik de mic travo .
Ik vind met dat soort PA,er dat je hard moet
Spelen voor een paar behoorlijke basse
Vandaar de bombardon met 9710 M ??? huub
Laatst bewerkt 29 mei 2013 22:16 door Huub.

Meer
29 mei 2013 21:10 #32410 door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic Revisie Philips versterker 6425
De insteek unit met de buis, alsmede het standby relais zijn origineel Philips. De extra buis paste in de adaptervoetjes, om een extra microfoonkanaal te verkrijgen. Degelijke voetjes zittenn ook in de microfoontrappen en daar kunnen dan weer impedantietrafo's in worden gezet voor het gebruik van lange microfoonleidingen.
Verder ben ik wel benieuwd, hoe je XLR (chassis-)delen in de bestaande bussen in het alu blok hebt gekregen. Een ingang bij XLR is in tegenstelling tot wat bij Philips gebruikelijk was , voorzien van bussen. De diameter van het chassisdeel is te groot en gebruik je alleen het binnenwerk, dan past in elk geval de connectorhuls niet in het gat van het alu blok. Kun je eens een plaatje op het forum zetten?

Soundman2

Gemaakt door Kunena