Revisie Philips versterker 6425
Deze versterker klinkt erg goed op de combinatie Bombardon/9710M.
De luidsprekerkasten zijn uit het bekende boekje van Philips, kast A13 .
Bij parallel schakeling van de boxen moet de spanningskeuzeschakelaar inderdaad op 10 V. Worden ingesteld. Je krijgt dan ongeveer 25 W. totaal. In feite zou je met lijntrafo' s moeten werken wil je meer vermogen uit de versterker halen.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Mijn kennis van de XRL connectoren in prof. omgevingen is zeer beperkt. Dus je zult gelijk hebben. De geluidsdragers die ik er op aansluiting zijn voor thuis en test gebruik en ik soldeer er wel de juiste connectoren aan. En omdat de versterker ook voor wat test doeleinden gebruik gaat worden zullen er zo is zo verloopkabels nodig zijn.
Gr. Henk
OK, het is in een keer duidelijk. Er is wel een probleem. Geen enkele signaalbron die correct is aangesloten gaat daarop aansluiten. Bij XLR is het gebruikelijk dat de signaalgever pennen heeft en een signaalingang bussen. Het worden dus toch nog verloopkabels ofwel kabels met Chinese connectoren.hkruis schreef : De gebruikte chassisdelen zijn van CANNON 71-44-XRL 3.32, zie foto
Soundman2
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Henk-forumbeheer schreef : @Bert en Huub, Ik heb nu de versterker op 25 volt staan en dat geeft met de bombardon en 9710M een prima geluid. De kast is volgens een ontwerp van philps en de 9710M is afgedekt met een schaal. Ik wil 2 van deze kasten parallel op de versterker aansluiten en dan zal de spanning nog wat omhoog moeten.
De kasten zijn niet door mij gemaakt dus details over het binnenwerk en een eventueel filter moet ik nog eens uitdokteren. Het speelt in ieder geval prima, met behoorlijk wat bas, althans aan het dak te zien.
@ Maarten, ik zal een foto van het plaatje maken.
@ Henk Roovers, We hebben XRL chassis bussen gebruikt en daar het binnenwerkje uitgehaald. En dat past precies, Je hebt een iets langer parkertje nodig om het binnen werk vast te zetten. DE XRL plug past er prima en precies in, het gleufje aan de onderkant klopt ook. Ik zal nog wat detail foto's maken.
Henk
Kennelijk heb je dan mannelijke kabeldelen met een vrij dunne wand. Jaren geleden heb ik dat al eens bekeken, maar een Neutrik of ITT/CANNON past er net niet in. Zojuist heb ik dat nog nagekeken, bij diverse Philipsen, maar het past niet. Ik heb imitaties liggen uit China en die passen vlot. Daar zal dan wellicht het verschil zitten. Ik had Philips pluggen genoeg, dus een aantal verloopkabeltjes maken was geen probleem. Omdat ik professioneel met geluidsinstallaties bezig ben, zit het gebruik van de Chinese pluggen er niet in, te onbetrouwbaar. De prijs is er ook naar, minder dan een euro.
Ik lees dat je meer luidsprekers wil aansluiten en dat de spanning daarom omhoog moet. Lees ik dat verkeerd?
Als je laagohmige luidsprekers parallel schakelt, gaat de impedantie naar beneden. De uitgangsspanning zal dan ook verlaagd moeten worden.
De eerstvolgende stap omhoog is 35 volt en dient afgesloten te worden met 17,5 ohm. Twee in serie geschakelde luidsprekers van 8 ohm werkt dus weer goed.
Overigens draai ik tegenwoordig helemaal op halfgeleiders.....
Soundman2
De kasten zijn niet door mij gemaakt dus details over het binnenwerk en een eventueel filter moet ik nog eens uitdokteren. Het speelt in ieder geval prima, met behoorlijk wat bas, althans aan het dak te zien.
@ Maarten, ik zal een foto van het plaatje maken.
@ Henk Roovers, We hebben XRL chassis bussen gebruikt en daar het binnenwerkje uitgehaald. En dat past precies, Je hebt een iets langer parkertje nodig om het binnen werk vast te zetten. DE XRL plug past er prima en precies in, het gleufje aan de onderkant klopt ook. Ik zal nog wat detail foto's maken.
Henk
Henk van 't Kruis