De HiFi Club - alleen voor leden toegankelijk
Seeburg AY160 komt als tussendoortje terug op het honk.
05 mrt 2020 17:31 #82439
door FMX
Beantwoord door FMX in topic Seeburg AY160 komt als tussendoortje terug op het honk.
@Peter, Foutje, bedankt.
Groet
Frans
Groet
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 mrt 2020 14:40 #82438
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Seeburg AY160 komt als tussendoortje terug op het honk.
Ik zou nog maar eens een keer goed lezen. Volgens mij vertelde ik dat de rode trafo groter was en niet de zwarte.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
05 mrt 2020 13:26 #82437
door FMX
Beantwoord door FMX in topic Seeburg AY160 komt als tussendoortje terug op het honk.
Opmerkelijk dat de 60HZ (zwarte) trafo groter is dan de 50HZ (rode) trafo omdat bij een hogere (net)frequentie het ijzer pakket kleiner zou kunnen zijn. Mogelijk is er meer gewijzigd dan alleen de netfrequentie, zoals het elektrisch vermogen.
Off-topic :Ben door de jukebox onderwerpen op deze site onder de indruk geraakt van vooral de mechanische techniek van juke boxen. Had mij daar nooit in verdiept en mij tot flipperkasten (electro mechanisch) beperkt.
Off-topic :Ben door de jukebox onderwerpen op deze site onder de indruk geraakt van vooral de mechanische techniek van juke boxen. Had mij daar nooit in verdiept en mij tot flipperkasten (electro mechanisch) beperkt.
05 mrt 2020 11:29 #82436
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Seeburg AY160 komt als tussendoortje terug op het honk.
Inderdaad, 50CPC. Apart dat ze daar zo'n issue van maakten. Meestal maakt dat weinig uit, 50 of 60 Hz.
Tjerk, 9ZZ
05 mrt 2020 10:18 #82435
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Seeburg AY160 komt als tussendoortje terug op het honk.
De Jukebox is van 1961.
De versterker is een jaartje jonger welke in zijn opvolger de DS werd toegepast.
Op de AVR na bij de AY een losse optionele en bij de DS geïntegreerd zijn deze gelijk .
Verder heeft deze versterker de groene aansluitplug links boven te zien voor de twee kleine midden hoog speakers welke bij de DS geleverd werden.
Waarschijnlijk is de versterker destijds door löwen automaten waar hij vandaan komt gewisseld, iets wat ik wel vaker ben tegen gekomen.
De versterker is een jaartje jonger welke in zijn opvolger de DS werd toegepast.
Op de AVR na bij de AY een losse optionele en bij de DS geïntegreerd zijn deze gelijk .
Verder heeft deze versterker de groene aansluitplug links boven te zien voor de twee kleine midden hoog speakers welke bij de DS geleverd werden.
Waarschijnlijk is de versterker destijds door löwen automaten waar hij vandaan komt gewisseld, iets wat ik wel vaker ben tegen gekomen.
Mvg.
Bert
05 mrt 2020 08:28 #82434
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Seeburg AY160 komt als tussendoortje terug op het honk.
Die rode trafo wijst op een 50 Hz uitvoering. De 60 Hz uitvoering heeft een zwarte trafo. Staat ook nog net te lezen op de versterker: 50 cycles.
De rode is ook duidelijk groter.
In de praktijk geeft het echter nauwelijks problemen om uit Amerika geïmporteerde jukeboxen op 50 Hz te laten werken.
O.a. Wurlitzer had ook trafo’s voor 25 Hz.
Groeten,
Peter
De rode is ook duidelijk groter.
In de praktijk geeft het echter nauwelijks problemen om uit Amerika geïmporteerde jukeboxen op 50 Hz te laten werken.
O.a. Wurlitzer had ook trafo’s voor 25 Hz.
Groeten,
Peter
Peter Boin,