Skip to main content
Historie

Oude radio´s in een nostalgisch ingerichte woning.

• buurjongen
  • []
  • Onderwerp Auteur
30 jul 2011 03:16 #7311 door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: Oude radio´s in een nostalgisch ingerichte woning.
Beste Jufrouw Jo Teeuwissen,

Wat een leuke foto's hebt u geplaatst. Ik wist niet dat u ook verschillende radio-toestellen bezit. Er zijn wel mooie bij hoor.

Op mijn vraag van een pl./min. 1.5 week geleden heb ik nog geen antwoordt van u mogen ontvangen. Het is namelijk zo dat ene Mark van club interbellum ( deze man reageert regelmatig op het forum ) mij een persoonlijk bericht heeft gestuurd omdat hij graag bij ons koffie wil komen drinken in onze nostalgisch-ngerichte woning. Natuurlijk heb ik gezegd dat hij van harte welkom is. Daarbij heb ik ook gevraagd of hij het een leuk idee vindt als ik u ook uitnodig op diezelfde dag. Eric en ik zijn destijds met het sinterklaasfeest bij u geweest en wij vonden u heel gastvrij. Onze vraag aan u is dan ook of u op onze uitnodiging in wil gaan. Uw antwoordt zal ik dan aan Mark doorgeven. Eric en ik zorgen dan voor een lekker ' bakkie ' en halen dan hazelnoot-cremegebak van maison Kelder in huis dat we lekker met z'n alle gebruiken in onze nette kamer.

met vriendelijke groeten,

Eric en Henk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 jul 2011 00:53 #7310 door jufjo
Daar ben ik weer, moest even een paar dagen hard werken.
Ik gebruik radio's voor allerlei optredens, dus in een andere omgeving als dat ook telt?

Hier tijdens een optreden in het Legermuseum in Delft;

[img]http://http://joeri.net/photoalbum/d/11782-2/DSCN1179.jpg[/img]
Kleine bakelieten radio, helaas ook leeg van binnen maar met een mp3 speler klink er dus de hele dag nieuws en muziek anno 1940 uit terwijl aardappels aan het schillen waren voor de Hollandsche soldaten :)

En hier tijdens een optreden in het museum in Overloon;

Hier een foto in een museum wooning in Amsterdam;

En hier een mooie in een klaslokaal in het Onderwijsmuseum te Rotterdam;

Tot slot, een foto van vrienden van mij die ook ouderwetsch leven;

"Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is."

• buurjongen
  • []
  • Onderwerp Auteur
27 jul 2011 07:38 #7191 door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: Oude radio´s in een nostalgisch ingerichte woning.
Beste forumleden,

Zijn hier eigenlijk meer mensen die hun woning hebben ingericht in de jaren '30/40 stijl waar een mooie oude radio staat te pronken ?

Meer
26 jul 2011 13:30 - 26 jul 2011 13:34 #7152 door maarten
@Nico: En dat bedoelde ik precies met werk besparen. Ik vind zelf dat er best wat openlijker gediscussieerd mag worden over maatschappelijke onderwerpen, maar ongeacht wat Marcel precies wel of niet passend vindt: het gaat hem altijd tijd kosten om ernaar te kijken en eventuele reacties te beantwoorden. Daarom ook dat ik dat terloops noemde als waarschuwing (ik geloof niet dat die verder in de regels staat) om hem dat werk te besparen.

Overigens plaats ik bij het onderwerp zware onderwerpen in het algemeen (zoals ook arbeid in de jaren '30) in de kleine club nog een kanttekening, en dat lijkt mij ook een betere plaats voor een dergelijke discussie, als die ueberhaupt ter zake zou zijn.

On topic: Het zou niets voor mij zijn om in een andere tijd te proberen te leven, dus alle bewondering voor mej. Jo en de manier waarop ze dat toch maar voor elkaar heeft. Ik denk dat het een mooie uitbreiding op haar levenswijze zou zijn om daar ook een echt werkende radio bij te kunnen laten spelen (zo, nu is het cirkeltje echt rond en zijn we weer on topic).
Laatst bewerkt 26 jul 2011 13:34 door maarten.

Meer
26 jul 2011 13:13 - 26 jul 2011 13:16 #7147 door Ouwe Schipper
In het algemeen gesproken....
Kan ik niet anders dan enorm waarderen hoe Marcel de moderatie hanteert. Het moet wel bijzònder grijs worden voordat hij ingrijpt en één van die donkergrijze topics is gebeurtenissen en belevenissen in WO2. Daar heb ik ooit een terechtwijzing voor gekregen en dat is zijn goed recht. Zijdelings éven aan WO2 refereren kan nog net maar je moet er niet op dóórgaan. Dat worden al gauw "zware" onderwerpen en die wil Marcel vermijden, zo legde hij 't mij zelf uit.
Ben trouwens benieuwd of we nog meer van JufJo zullen merken; om te beginnen of zij al weet om te gaan met het fenomeen "persoonlijke berichten" waarvan ik haar er een gestuurd heb om niet te ver off- topic te gaan
Nico
Laatst bewerkt 26 jul 2011 13:16 door Ouwe Schipper.

• René R
  • []
26 jul 2011 10:22 #7136 door René R
Hoi Maarten.

Als juffrouw Jo op het forum bijdragen levert en kan reageren betekend dit
dat ze een account heeft van De Buizenradioclub Forum.
Anders kan ze helemaal niet meedoen op dit forum.

Verder lijkt me het zinvol deze off-topic discussie verder te voeren in
De Kleine Club.
Wellicht kan je de tweede alinea daar nog eens herhalen, als je dat wilt
en er zin in hebt.

Vriendelijke groet
René (R)

Gemaakt door Kunena