Historie
Grundig, waar gaat dat heen?
Minder
Meer
12 apr 2012 20:32 #16418
door buffelrijder
Beantwoord door buffelrijder in topic Re: Grundig, waar gaat dat heen?
Ja, dat weet ik ook nog goed! We hadden Satelliets 2000 van Sieverding, maar door de slechte levering van de SSB sets, kwamen die uit Duitsland, die prompt niet goed werkten door het verschil in de MF frequentie. Ik lag thuis in bed met de ziekte van Feiffer; mijn baas kwam toe met een Satelliet 2000 en een doos SSB sets, zat ze toen allemaal af te regelen.
Van Max Grundig weet ik uit overlevering nog het volgende: In 1947 daaromtrent kwam een sjofele man, in een oude DKW , bij mijn baas, te Kaat, vriendelijk vragen of hij zijn radio's wilde verkopen.Nu was mijn baas , die in WO2 gevangen, gedeporteerd en mishandeld is geweest, niet gecharmeerd van deze Duitser; dat bleken trouwens heel wat handelaren in die tijd, want hij vertelde dat hij op weg was naar huis, toch nog even langs kwam, omdat hij nog geen succes had gehad.Toch ging mijnheer te Kaat met deze beminnelijke, nederige man in zee.Het merk Grundig heeft tot het einde van het bedrijf een grote rol gespeeld en is naar mijn weten de eerste Grundig dealer in Nederland geweest.Mijn baas meerdere keren bij Max Grundig thuis als gast geweest.
mvg, Maarten.
Verdicom, herinner jij je nog het jubileumfeest van Sieverding, de boottocht? 1975 of zo iets..
Van Max Grundig weet ik uit overlevering nog het volgende: In 1947 daaromtrent kwam een sjofele man, in een oude DKW , bij mijn baas, te Kaat, vriendelijk vragen of hij zijn radio's wilde verkopen.Nu was mijn baas , die in WO2 gevangen, gedeporteerd en mishandeld is geweest, niet gecharmeerd van deze Duitser; dat bleken trouwens heel wat handelaren in die tijd, want hij vertelde dat hij op weg was naar huis, toch nog even langs kwam, omdat hij nog geen succes had gehad.Toch ging mijnheer te Kaat met deze beminnelijke, nederige man in zee.Het merk Grundig heeft tot het einde van het bedrijf een grote rol gespeeld en is naar mijn weten de eerste Grundig dealer in Nederland geweest.Mijn baas meerdere keren bij Max Grundig thuis als gast geweest.
mvg, Maarten.
Verdicom, herinner jij je nog het jubileumfeest van Sieverding, de boottocht? 1975 of zo iets..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
08 apr 2012 20:54 #16293
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Grundig, waar gaat dat heen?
En dat is dan ook nog eens goed nieuws :thumbsup:
Minder
Meer
08 apr 2012 20:41 #16292
door Klaas Postma
Beantwoord door Klaas Postma in topic Re: Grundig, waar gaat dat heen?
De motoren worden volgens mij nu extern geleverd. Daar zijn ze een paar jaar terug mee opgehouden.
Voor de rest wordt het scheerapparaat volledig in eigen huis geproduceerd.
De scheerhoofden die in china gemonteerd werden zijn nu ook weer terug in Drachten, tsja dat kon je op je vingers natellen. De scheerhoofden werden in Drachten geproduceerd dan naar China vervoerd waar ze gemonteerd werden en daarna terug naar europa. Maar daar zijn ze nu weer op terug gekomen. Ook de printplaten worden weer in Drachten gemaakt.
Drachten CL is wat dat betreft vooruitstrevend bezig weer, om alles zelf in huis te houden.
Voor de rest wordt het scheerapparaat volledig in eigen huis geproduceerd.
De scheerhoofden die in china gemonteerd werden zijn nu ook weer terug in Drachten, tsja dat kon je op je vingers natellen. De scheerhoofden werden in Drachten geproduceerd dan naar China vervoerd waar ze gemonteerd werden en daarna terug naar europa. Maar daar zijn ze nu weer op terug gekomen. Ook de printplaten worden weer in Drachten gemaakt.
Drachten CL is wat dat betreft vooruitstrevend bezig weer, om alles zelf in huis te houden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten
08 apr 2012 11:33 #16273
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Grundig, waar gaat dat heen?
En als ik het goed begrijp worden de motortjes van Philishaves inmiddels weer geheel in Nederland gewikkeld, inplaats van in China (waarvan de baas al had voorspeld dat het niet rendabel zou zijn). Klopt dat verhaal?
Minder
Meer
08 apr 2012 08:29 #16270
door Klaas Postma
Beantwoord door Klaas Postma in topic Re: Grundig, waar gaat dat heen?
Het is nog steeds de best draaiende vestiging van Philips.
07 apr 2012 21:33 #16261
door Verdicom
Beantwoord door Verdicom in topic Re: Grundig, waar gaat dat heen?
Ja, dat heet tegenwoordig
Philips Consumer Lifestyle
Met werkelijk alle respect, maar sorry hoor, je zou ze toch een rotschop verkopen
Wat een babbels.
Philips Drachten was vroeger een begrip. Maar nu?
Maar ik zal wel een ouwe zak zijn
Han
Philips Consumer Lifestyle
Met werkelijk alle respect, maar sorry hoor, je zou ze toch een rotschop verkopen
Wat een babbels.
Philips Drachten was vroeger een begrip. Maar nu?
Maar ik zal wel een ouwe zak zijn
Han