Skip to main content
Historie

Grundig, waar gaat dat heen?

Meer
07 apr 2012 18:34 #16259 door Klaas Postma
@Huub,

Scheerapparaat wordt helemaal in Drachten gemaakt!!
Ik werk daar als monteur.

Groet;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
07 apr 2012 17:26 #16254 door Okkie92
Beantwoord door Okkie92 in topic Re: Grundig, waar gaat dat heen?
[quote=
DTV 2150-4 Type 11AK30
Het DUAL logo en DGC GmbH, 86899 Landsberg/Germany
Made in Europe

Die TV heb ik ook en doet het pefect maar ik wil een nieuwe afstandsbediening kopen weet toevallig welk type dat is bij mij is het niet meer leesbaar.
Bijlagen:

Meer
22 aug 2011 19:55 #8706 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Grundig, waar gaat dat heen?
mischien word het scheerapperaat straks van philips ook
Nog in het buiten land gemaakt .Ik meende dat op de kop
ook staat bij aankoop in doosje Germany .Ik heb er twee
ook een braun ,Die bevalt mij toch beter .Huub

Meer
22 aug 2011 10:41 - 22 aug 2011 10:55 #8670 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: Grundig, waar gaat dat heen?
Dual is van Thomson, maar Thomson bestaat inmiddels niet meer; de failliete boedel is onder andere naar Technicolor (camera's e.d. ik meen ook de voormalige Philips voormalige Boschfabriek, maar daar ben ik de draad half kwijtgeraakt) en naar het Chinese TCL (consumentenelectronica).

Of Philips zijn TV-afdeling definitief afstoot zullen we binnen enkele jaren wel weten. Op dit moment mag TPV de tent bij wijze van proef draaiende houden nog grotendeels met oorspronkelijk personeel en oorspronkelijke ontwerpen en productie. TPV is een Bermudees en Britsmaagdeneilands bedrijf met hoofdzakelijk Taiwanese en deels Nederlandse roots en productie onder andere in Polen en China. De in Amsterdam gevestigde cooperatie MMD Meridian U.A. gaat als bedrijfsonderdeel van TPV over de verkoop van computermonitoren onder Philips-naam (en betrekt die geheel in Philipstraditie van verschillende toeleveranciers, hoe ingewikkeld wil je het hebben?). Hoe de TV's administratief precies zijn ondergebracht, weet ik niet. Ze maken bij TPV niet zulke grote troep als bijvoorbeeld Funai (die de Amerikaanse TV-markt sinds 2009 in licentie heeft), maar het komt vast nergens boven de middenmoot uit als ze straks ook voor de ontwikkeling en ontwerpen zouden gaan zorgen. De lagere luxeklassen LCD-TV's (3-serie vooral) worden door Philips al jaren ingekocht bij TCL en TPV, en dat is ongeveer het niveau waar TPV goed in lijkt te zijn.

@René Daemen: Ik meen dat Schneider (D) niet alleen Philips platenspelers monteerde, maar ook o.a. Dual. In elk geval ben ik het met je eens dat het vaak budgetkwaliteit was, maar toch hebben ze het nog relatief lang zelfstandig volgehouden. Ik meen zelfs tot in deze eeuw.
Laatst bewerkt 22 aug 2011 10:55 door maarten.

Meer
22 aug 2011 07:38 #8658 door Rene Daemen
Huub

Schneider werd veel verkocht bij postorderbedrijven Wehkamp
Inderdaad het spul was al bedenkelijk en al Ramsj als je het binnen kreeg als nieuw
De radio meubels de hoek modellen waren de radio's slecht alleen de pickup overleefde het meubel want die was van Philips.
Maar of Philips nog zelfstandig blijft ik ben bang als philips zijn tv afdeling afstoot dat het dezelfde kant op gaat als grundig.Ik denk dat we binnen 10 jaar helemaal verwikkeld zijn met de aziatische producten
en kan je om de 2 jaar een nieuwe tv kopen radio DVD want dan vallen ze uitelkaar van ellende

Grt René Daemen

René Daemen

Meer
22 aug 2011 07:27 - 22 aug 2011 08:01 #8656 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Grundig, waar gaat dat heen?
Nou neem mij niet Kwalijk hoor SCHEIDER Vind ik
Helemaal Vuilnis .Dan is Philips stukken beter
Veel van die lateren duitsen merken van Goeden
Naam die zijn ook zeer Bedenkelijk .Bij Telfunken TV.s
Daar ging veer de Front Bedinning Electronis stuk
En moest dan totaal vervangen worden ,Nou Geef mij dan
ook maar Philips .Het heeft zich ook al uitgewezen
Philips Bestaat Nog zelf standig .Duitsen merken van naam
Zijn Plijten of overgenomen .Dual is van Thomson FR,
Gaa zoo maar door .Huub
Laatst bewerkt 22 aug 2011 08:01 door Huub.

Gemaakt door Kunena