Skip to main content
Grammofoonplaten en muziek

Favorieten!

Meer
28 nov 2020 20:59 #87116 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Favorieten!
Muziek waar mijn pa en ma nog als verloofd stelletje op hebben
gedanst tijdens concerten. Hollandse nostalgie. Ook op de radio.



En uiteraard wereldse muziek van The Duke, opnames 1927-1941.
de meeste nummers heb ik ook wel op 78 trouwens.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 nov 2020 13:15 - 27 nov 2020 13:17 #87085 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Favorieten!
Hier nog een fraaie plaat van deze heren.
Ik heb meerdere platen van ze en vind ze prachtig.
Zo een klein ensemble past ook mooi in de woonkamer.
Ze gaan wat verder dan alleen prettig in het gehoor liggend,
maar daar is het jazz voor. Ze gaan echter nooit over de top
met free stylen.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 27 nov 2020 13:17 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
27 nov 2020 10:16 - 27 nov 2020 10:46 #87083 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Favorieten!
MAAAR Toch Rene
van de modern Quartet heb ik ook nog en LP
het spreekt mij niet zo aan als VELEN Jazz
Geriedel gebonk op drumstellen er zit niks melodieus
ik hou allen van mooie Jazz mooi blaas werk ritmis
lekker om aan te horen je kan beter het oude hebben
sommige kunnen het gewoon niet veel gepingel pangel
Ik heb veel Jazz van erving van een goede kennis die 96 jaar is geworden
maar er zit luike goede jazz bij . maar ook zo als ik zeg niks voorstellend
bakken vol heb ik Jazz veel soorten wel die man had altijd platen winkels kocht ook zelf in
huub
Laatst bewerkt 27 nov 2020 10:46 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 nov 2020 16:47 - 26 nov 2020 16:50 #87076 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Favorieten!
Op naar wat anders.
Modern Jazz Quartet hebben ontegenzeggelijk altijd hun eigen stijl gehad.
Heldere klanken met de xylofoon , snare drums en een ondergrond van
de contrabas. En uiteraard warme pianoklanken.
Altijd heel wat anders maar toch relaxt en swing.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 26 nov 2020 16:50 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 nov 2020 16:36 - 26 nov 2020 16:44 #87075 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Favorieten!
goede soort 78t platen bert Jazzzz
huub
Laatst bewerkt 26 nov 2020 16:44 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 nov 2020 13:34 #87070 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Favorieten!

Bijzondere en oude plaat Bert.
Mooi.
Klinkt vast ook goed op je fraaie grammofoon.


Klopt René daar klinkt hij (de HMV163) ook goed op en die is toevallig ook van het bouwjaar 1929.
Uiteraard niet zo goed als bijv. op de B7X73A of de AG9006 met het AG3020 element.
Maar als je deze zwengel grammofoon vergelijkt met een elektronische versterking uit diezelfde tijd dan is hij wat mij betreft toch de betere.
Elektronische versterking elementen toen nog met stalen naald en luidsprekers stonden nog in de kinderschoenen om het zo te zeggen.

Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena