Skip to main content
GESPOT

Philetta 2020

Meer
18 dec 2021 19:33 - 18 dec 2021 19:36 #93208 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philetta 2020
Ik vond mij Philips dab te veel aan basse geven
en heb met een rubber stop met gat het basse poort
dat er wat ingedrukt basse naar wens genoeg
De PH dab geeft diepe basse genoeg
maat Ik heb niet zo, grote diepe Basse Cultus
maar naar genoegen 
huub
Laatst bewerkt 18 dec 2021 19:36 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 dec 2021 18:09 #93206 door Kees van Dijke
Beantwoord door Kees van Dijke in topic Philetta 2020

Met DSP is ook veel mogelijk. Luister maar naar Sonos, Bose enz. Als je er een luidspreker naast zet die de lage tonen echt kan weergeven, dan hoor je toch echt het verschil.

 
Je kan met dynamische EQ's en ook heel veel me doen, maar is nogal lastig af te regelen en je moet er een zeer goed gehoor voor hebben. Zo laat ik kleine geluidssetjes een stuk levendiger klinken, maar in feite houd je het eigen gehoor voor de gek. Van de andere kant, als je weinig ruimte hebt, dan is het een goed alternatief.

groetjes,
-=Kees=-
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 dec 2021 18:04 #93204 door Kees van Dijke
Beantwoord door Kees van Dijke in topic Philetta 2020
Met een Driverack 260 en Thimeo Stereotool kan je dit soort trucjes met een diepe bas ook uithalen. Hoewel je daar ook oude LP's en andere opnames van die tijd kan oppoetsen, mis ik vaak wel de fysieke basdruk en heb ik liever de echte grote luidspreker systemen.

groetjes,
-=Kees=-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 dec 2021 14:37 #93202 door peter1952
Beantwoord door peter1952 in topic Philetta 2020
Met DSP is ook veel mogelijk. Luister maar naar Sonos, Bose enz. Als je er een luidspreker naast zet die de lage tonen echt kan weergeven, dan hoor je toch echt het verschil.

Groeten,
Peter

 

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 dec 2021 13:51 - 18 dec 2021 14:05 #93201 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic Philetta 2020
Wat een leerzaam verhaal, Ben, dank daarvoor!

Overigens bestaat er ook nog de mogelijkheid er een 'echte' subwoover bij aan te schaffen. 

 

En de modernere Model One met DAB ziet er weer zo uit. 

 







 

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 18 dec 2021 14:05 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 dec 2021 13:32 #93200 door Ben Dijkman
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Philetta 2020
Ik heb het oude model tivoly (bijna net als deze KLH uitziend )wel eens mogen beluisteren.

Ongelooflijk wat een geluid maar vooral volledige bas er uit zo'n ienie-mini kastje komt, Dat geloof je echt niet als je dat voor het eerst meemaakt.
Hoe het nu precies werkt weet ik niet, maar ik heb me laten vertellen dat die bassen niet direct door de mini speakertjes geproduceerd wordt.( dat kan nml ook niet op zo'n volume weet ik als bassist) De bassen die je hoort zijn in feite harmonischen die (middels een technisch truukje)ontstaan door mengeling van meerdere hogere frequenties die deze speakertjes wél kunnen produceren .
Dat kan op een basgitaar ook ( door zacht een "7" boven de basis noot erbij te spelen) ontstaan er harmonischen die 1 octaaf lager zijn dan de feitelijk laagst gespeelde toon .

Handtekening
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kees van Dijke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena