"reuzachtige' versterkers
René R schreef : Hoi
Hier wordt het al wat duidelijker.
nl.wikipedia.org/wiki/Krachtstroom
En staat dat huishoudens tegenwoordig geen krachtstroom meer hebben.
Ook voor elektrische fornuizen is het niet meer aanwezig. Er wordt wel altijd
van een 'loze leiding en aansluitdoos' voorzien op de plek van het fornuis.
Ik weet wel dat een Perilex aansluiting nog in het bestek voor nieuwbouw wordt
opgenomen voor de mechanische ventilatieunit. Maar daar heeft krachtstroom dus
niets mee van doen.
De eigenaar van de versterkers heeft me zelf verteld dat hij het speciaal heeft
laten aanleggen.
Groet :smilythumb:
René (R)
Hoi,
Klopt als een bus :lol:
Krachtstroom is geen standaard voorziening.
Is het thuis wel aanwezig in de keuken, dan vaak in 3 x 16A aansluiting:
In het theater gebruikten we ook veel krachtstroom (3 fasen, Nul, Aarde) in deze variatie:
met de waarden 32A, 64A en 128A.
De vier dunnere pennen zijn de 3 fases en de nul.
Was wel leuk als een niet zo kundig persoon eens zo'n stekker aan een apparaat of verlengsnoer monteerde en daarbij een fase en de nul omdraaide: dan komt er 380V i.p,v, 230V over de schakeling te staan. Met als gevolg...
Groeten van Marcel
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Hier wordt het al wat duidelijker.
nl.wikipedia.org/wiki/Krachtstroom
En staat dat huishoudens tegenwoordig geen krachtstroom meer hebben.
Ook voor elektrische fornuizen is het niet meer aanwezig. Er wordt wel altijd
van een 'loze leiding en aansluitdoos' voorzien op de plek van het fornuis.
Ik weet wel dat een Perilex aansluiting nog in het bestek voor nieuwbouw wordt
opgenomen voor de mechanische ventilatieunit. Maar daar heeft krachtstroom dus
niets mee van doen.
De eigenaar van de versterkers heeft me zelf verteld dat hij het speciaal heeft
laten aanleggen.
René (R)
met een elektrische kookplaat werkt die niet op 3 fasen maar op 2 groepen. Daar is dan wel een Perilex kontaktdoos voor aangelegd, maar driefasen is dat niet. Met een driefasen trafo en 6 gelijkrichtbuizen heb je daar dus nix aan; noch je trafo noch je gelijkricht cirduit is daarop gemaakt. Bij driefasen, dubbel gelijkrichten krijg je een al vrijwel niet meer pulserende gelijkstroom, de rimpel is dan 300 Hertz. Dat kun je zonder smoorspoel regelrecht aan de anoden van je eindbuizen toevoeren (mid- tap van je UGT). Voor de schermroosters en stuurversterking zal er nog wel wat extra afvlakking nodig zijn maar die voeren geen 3,2 Kv
Nico
bij de aanrecht aanwezig wel moet de stroomleverancier een perilex kontaktdoos aanleggen en grond zekering veranderen
en een groep aanleggen gedeeltelijk is het aanwezig alleen mogen de bewoners het niet zelfdoen
Denk maar aan de electrische kookplaten.
sommige steden koken ze alleen op electra BVB Purmerend die hebben stadsverwarming en koken elektrisch
mvg René D
René Daemen
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Wie heeft er trouwens krachtstroom in huis voor dit soort versterkers?
Ik heb begrepen dat de eigenaar dit speciaal heeft laten aanleggen.
Ook voor de demonstratie is wat kunst en vliegwerk nodig, maar bij dergelijke
hallen schijnt het wel aanwezig te zijn.
René (R)
Voor de lieve vrede heb ik wel enige berichten aan moeten passen of verwijderen helaas.
Zie Forumregels :
"Persoonlijke opmerkingen, beledigingen, laster
Persoonlijke of beledigende opmerkingen naar andere gebruikers of organisaties toe zijn niet toegestaan en zullen worden verwijderd.
Iedere deelnemer aan het forum is zelf verantwoordelijk voor hetgeen hij of zij op dit forum plaatst.
Het forumbeheer kan hier nimmer voor aansprakelijk worden gesteld.
Ieder forumlid wordt gevraagd om misstanden direct aan de forumbeheerder (moderator) te melden middels de knop Rapporteer aan moderator, die zich onder elke geplaatste bijdrage bevind (zichtbaar als u ingelogd bent).
Het Forumbeheer vindt het van het grootste belang dat een ieder die zich tot de doelgroep van dit forum rekent, zich hier prettig voelt en zich vrij voelt om op een positieve manier aan discussies deel te nemen, of zelf discussies te starten.
Mocht u vinden dat dit in het geding is, of vind u dat er iets geplaatst is dat niet door de beugel kan, neem dan z.s.m. contact op met de forumbeheerder (via de knop Rapporteer aan moderator, PM of e-mail).
Het Forumbeheer houdt zich het recht voor om persoonlijk getinte teksten, beledigende teksten of teksten die anderszins niet door de beugel kunnen, zonder opgaaf van redenen aan te passen of zelfs geheel te verwijderen.
Lastige onderwerpen / moeilijke discussies
Schriftelijke communicatie is best lastig; geschreven teksten zijn vaak voor meerdere uitleg vatbaar.
Een ieder die deelneemt aan dit forum is mede-verantwoordelijk voor de sfeer op dit forum.
U mag gerust uw mening geven op dit forum, maar houd wel rekening met uw mede-forummers en houdt het leuk.
Kies de onderwerpen van u discussies daarom met enige zorg.
Respecteer het oorspronkelijke onderwerp van een discussie-draad als u in die discussie een reactie plaatst.
Open, indien uw reactie, vraag of opmerking teveel afwijkt van het oorspronkelijke onderwerp, gewoon even een nieuwe discussie door op de knop Nieuw onderwerp bovenin te klikken.
Dit is wel zo netjes naar de starter van de discussie, en het voorkomt de nodige wrevel.
Neemt u deel aan een discussie die een grimmig karakter krijgt, dan wordt u verzocht de discussie via het forum te staken, en desgewenst met de betreffende perso(o)n(en) via andere kanalen (PM, e-mail, bellen of ontmoeten) de zaak uit te praten.
Hopelijk draagt dit bij tot een behoud van de goede sfeer op ons forum."
Marcel - Forumbeheer : mmm :
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl