Skip to main content
HIFI apparatuur

Philips 22RH720

Meer
23 jul 2014 21:29 #45195 door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic Philips 22RH720
Henk en Peter dat ziet er weer mooi uit. Ik verzamel ook nogal wat transistor spul, o.a. de vissenoog serie compleet op de Duitse 720 na, die heb ik verprutst met schoonmaken (tekst van het aluminium afgegaan) :( . Maar bij jou/jullie zie ik altijd alles prachtig schoon worden zonder ongelukken, hoe doen jullie dat?

Vraag 2, hoe bepalen jullie of een elco vervangen moet worden of niet? Ik vervang standaard alle elco's onder de 1000uF, of dat de beste methode is weet ik niet, vandaar dat ik benieuwd ben hoe jij/jullie dit aanpakken.

Heb je dat blauwe klepje nog nodig voor de 720, heeeeeeel misschien heb ik er nog een.

Groeten Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
23 jul 2014 20:27 #45191 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips 22RH720
:thumbsup:
Die visseoog modellen vind ik erg mooi en kijk daar regelmatig naar uit.

Mvg.
Bert

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
23 jul 2014 20:25 #45190 door hkruis
Philips 22RH720 werd gestart door hkruis
De laatste tijd valt het mij op, dat ook de wat betere transistor apparatuur een nieuw leven mag krijgen

Recent dan ook op de werkbank een Philips 22RH720, visseoog. Na revisie van de eindtrap , is er ook nog het nodige gedaan aan herstel van alle lampjes, voorkeuze schakeling, print reiniging, connectoren e.d.

(( Alle teercondensatoren waren nog goed, ;) )

Het apparaat produceert een fantastische geluid en nu het ook cosmetisch weer optimaal is, lijkt het weer nagelnieuw.

Zie de link voor wat foto's

Philips 22 RH 720 foto's

P en H
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena