Skip to main content
HIFI apparatuur

Philips 22RH720

Meer
29 jul 2014 18:18 #45363 door admin
Beantwoord door admin in topic Philips 22RH720
Willem,

ook met spiritus voorzichtig zijn. Ik heb de groene in bestelling staan. Is simpel te vervangen.

Henk

Henk van 't Kruis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 jul 2014 18:13 - 29 jul 2014 18:14 #45362 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 22RH720
Na aanzetten en voorzichtig de netspanning opvoeren beloond op een enorme waterval. Bleek aan de volumeschuifpot te liggen. FM radio is functioneel (na een beetje Kontakt 60) maar er kraakt nog volop. Stereo doet het niet. Powerlampje is een LED, maar aangezien ik nog wel meer lampjes zal gaan vervangen door LEDs is dat ook weer niet zo'n punt. Wie weet is dit lampje vervangen toen het hout is gerepareerd. Signaalsterktemeter doet het niet. Groen plastic van de tiptoetsen is verkleurd. Gaan groene LEDs in.

Zal de doc eens uitprinten en gaan foutzoeken.

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 29 jul 2014 18:14 door PE9ZZ. Reden: Groene LEDs

Meer
28 jul 2014 21:01 #45321 door Willem Roseboom
Beantwoord door Willem Roseboom in topic Philips 22RH720
Henk.

ik heb vandaag mijn sloop exemplaar uitgegraven maar het klepje was al niet meer aanwezig. Meer onderdelen heb ik er niet van, helaas.

Bedankt voor de uitleg over het schoonmaken van diverse delen. De tekst was bij mij van het aluminium verdwenen door het te laten weken in water met een klein beetje Dreft afwasmiddel. De letters dreven als losse wrijfletters in de badkuip. Dat het schoonmaken hiervan met spiritus goed gaat en ook plasticdelen verbaasd me, alcohol leek me te agressief maar dat heb ik dus fout :) .

Groeten Willem

Meer
28 jul 2014 20:05 - 28 jul 2014 20:06 #45320 door PE9ZZ
Klopt, er zaten schroefjes aan de onderkant.

Knopjes zijn intussen schoongeboend. Zitten wat oxidatiepitjes in het chroom en aluminium maar niet extreem veel. Spanning van het afstemkoord is te laag, slipt bij naar rechts draaien.

Ik heb nog niet de boel onder spanning durven zetten. Moet ook nog effe op jacht naar een Philipssnoer. Viel me wel op dat het de typische Philipsbouw is met veel kleine componenten waardoor de opbouw erg compact is.

Schade aan het hout is oud en al een keer gerepareerd met een fikse klodder lijm. Lelijk...

Zal ook m'n Ma eens vragen of ze zich het ding kan herinneren. Stond in een speciaal kassie onder de TV (bij Oma dus).

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 28 jul 2014 20:06 door PE9ZZ. Reden: typo

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
28 jul 2014 18:34 #45313 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips 22RH720
Sommige uitvoeringen hebben schroefjes in die knopjes gekregen. Ook kunnen ze vastgelijmd zijn door een of andere sukk.

Wordt vast weer een juweel.

Henk

Meer
28 jul 2014 18:30 - 28 jul 2014 18:31 #45312 door PE9ZZ
Mijn exemplaar staat nu op m'n werkbank. Aluminium iets aangetast. Veel stof. De twee draaiknoppen (SYSTEM, CONTOUR) willen er niet af, afstemknop intussen wel. Schuifknoppen ook iets aangetast, blijf je zien. Netsnoer is afgeknipt maar identiek snoer is aanwezig. Hout iets beschadigd, in de sleuven mist een stuk en er is wat gebroken.

Knoppies gaan in een soppie. Zal het systeem eens voorzichtig onder spanning brengen. Alleen die irritante DIN stekkers... grrrrrr...

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 28 jul 2014 18:31 door PE9ZZ. Reden: netsnoer

Gemaakt door Kunena