Skip to main content
Televisie tot 1970

Restauratie 17 tx100/20 voortgang

Meer
20 okt 2023 12:29 #98329 door Erwin goossens
R188 is dus een VDR ,die moet ik zien te vinden..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 okt 2023 22:30 - 19 okt 2023 22:31 #98319 door Erwin goossens
ik heb de lip tijdelijk met duck tape op het scherm gekleefd per test om even verder te kunnen.. het beeld is vrij goed te noemen maar golft een heel klein beetje, vermoedelijk door het ontbreken van deze c.. ik heb een C 500 pf 21 kv op eBay gevonden in buisvorm,als deze aankomt a ik hem er in zetten ‘ ik heb inmiddels de volgende fout eruit gehaald’de G2 spanning van de beeldbuis moet 440 volt zijn en was slechts 350 volt, oorzaak een foutieve reparatie in een verleden,dit hersteld is deze spanning 435 volt,ok dus, ook is de anodespanning rasterbuis  PL82 waar rond de 600v moet opstaan en waar maar 400 v opstond nu op 10 volt na juist, eerder had ik de negatieve G1 spanning pl81 welke -20v moet zijn en -40 v bedroeg ook hersteld,nu ga ik nog wat spanningen controleren in de MF kringen maar alles lijkt vrij goed te zijn aan het beeld te zien   de BB is nog erg goed met een goed contrast,
heb wel standaard de videobuis en een defecte PL81  vervangen,edit op de foto lijkt het minder maar het beeld is echt erg contrastrijk
regelaars helderheid en contrast staan ongeveer half 
 
Laatst bewerkt 19 okt 2023 22:31 door Erwin goossens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 okt 2023 18:50 #98308 door Cees PA1DBA
geen idee, het is een dempingsweerstand over de trafo, om de anodespanning niet te veel te laten uitslingeren.
Hoe heeft Philips destijds die anodespanning gemeten is de vraag ??
Rastertrafo's waren toen te kwetsbaar gefabriceerd, bijna geen 1 tx400 te vinden met een originele trafo.
Jouw toestel zit ook in dat tijdsbeeld.
Als je raster beeldvullend is, en beeldbreedte en linairiteit oke, zou het mij een worst wezen.
Hoe heb je die doorgeslagen 600pf C opgelost ?

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 okt 2023 17:00 #98302 door Erwin goossens
weet iemand überhaupt waar R188 zich bevind? Op het schema op de rastertrafo maar is nergens te vinden.. ondanks het vrij goede beeld is de anodespanning PL 82 maar 400 v, en daarom wil ik deze R is nakijken maar… waar zit hij?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 okt 2023 22:19 #98294 door Rene Daemen
Erwin
kijk naar het schema van de tx1720
daar stast de hoogspannings condensator op en waarde
 

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 okt 2023 11:46 - 18 okt 2023 11:52 #98290 door Erwin goossens
 Hey Cees Ik kan een c 21 kv 500 pf krijgen, dit zou moeten werken lijkt me maar ik vind het wel erg vreemd dat nergens een schema te vinden is van deze 17tx100/20  met stalen BB variant ? Ik heb al tig schema’s doorgekregen maar deze zijn van de gewone variant en allemaal een beetje anders ,er zitten een paar componenten die niet op het schema staan,oa tussen c 166,167?zit een weerstand lijkt me overigs geen originele Philips r te zijn
Laatst bewerkt 18 okt 2023 11:52 door Erwin goossens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena