Skip to main content
Televisie tot 1970

14TX........

Meer
20 nov 2015 19:30 - 20 nov 2015 20:31 #56737 door buisje
Beantwoord door buisje in topic 14TX........
Hallo Maarten,
Zal straks even kijken, ze staan nu nog in een hoekje, maar ben met schappen bezig.
Ben alvast de buizen bij elkaar aan het zoeken voor de 14TX100A , kwam op de valreep een stuk of 10 EF800 Goldpin tegen...
Heb ik ook een stuk of 6 ?? van nodig dacht ik...
Toch maar eens proberen er tegen de Kerst al sneeuw in te krijgen... ;) Moet wel lukken met deze SQ serie..


Wat de verschillen aangaat van de 14TX110a en de 14TX113A, denk ik dat het hem inderdaad in de afwijkende kanalen zit die in de kiezer gestoken zijn, omdat het een multinorm toestel betreft..met positief beeld en AM audio carrier als extra optie.

Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 20 nov 2015 20:31 door buisje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 nov 2015 19:24 #56735 door maarten
Beantwoord door maarten in topic 14TX........
Waarschijnlijk gaat het om verschillende modeljaren/bouwjaren. Als je zin hebt om te kijken of ik er een analyse van kan maken, zou je de typeplaatjes+chassisstickers eens op de foto kunnen zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 nov 2015 19:17 - 20 nov 2015 19:29 #56733 door buisje
Beantwoord door buisje in topic 14TX........
Ja leuk, heb ik straks een mooi setje bij elkaar staan. 17TX123U. van '56... 14TX120. van '55... 14TX110A van '54..
14TX120 heb ik vorig jaar aan de praat gemaakt, heeft alleen nog soms een soort van donkere schaduw over een helft verticaal..
Denk dat de lijn oscillator, of een harmonische hier iets mee te maken heeft... Heb wel alle C's vervangen, maar in het raster zaten erg veel hoog Ohmige weerstanden die ver buiten de tolerantie waren..
Maar... Wie het weet mag het zeggen..

Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Laatst bewerkt 20 nov 2015 19:29 door buisje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 nov 2015 19:04 #56729 door Cees
Beantwoord door Cees in topic 14TX........
@ Buisje,
Deze TV's ,vanwege te oud, niet meer aangenomen door mijn werkgever, maar ik denk dat
Bjorn het wel aardig bij het goede eind heeft.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 nov 2015 18:38 #56727 door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic 14TX........
Als je het mij vraagt alleen het uiterlijk.
Ik heb beide toestellen gehad , en kon alleen ontdekken dat het uiterlijk anders was.

Gr Bjorn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 nov 2015 16:33 #56725 door buisje
14TX........ werd gestart door buisje
Wie kan mij de verschillen vertellen tussen de 14TX100A en de 14TX113A ?
Schema's lijken het zelfde...

Groet, Hans.

Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena