Skip to main content
Televisie tot 1970

Blaupunkt CTV2002

Meer
20 nov 2015 10:13 - 20 nov 2015 10:15 #56713 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Blaupunkt CTV2002
Ik Nordmenden daar kom men toch veel philips tegen
aan onder delen .. ook de schhema,s geven wat gelijkenis
Huub
Laatst bewerkt 20 nov 2015 10:15 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 nov 2015 00:51 #56706 door maarten
Beantwoord door maarten in topic Blaupunkt CTV2002

buisje schreef : >> Ik heb verder onderzocht blijkt de Blaupunt CTV2002 een hybride duitse buizen/transistor kleuren tv te zijn, Lid van het "Einheitschassis". Blijkbaar ook van de eerste kleuren TV's met een PAL ontvanger.<<

Er werden in die tijd door Blaupunkt wel meer namen en variaties bedacht. Dat "Einheitsschassis" werd al vlug door een opvolger vervangen. later kwam Blaupunkt met de goedkope RCA dunhals BB, waarbij vaak na 2 jaar al de emissie hard achteruit ging... Pfff wat een tijd !!

Dat Einheitschasssis was geen verzinsel, maar een samenwerking van Telefunken, Blaupunkt, en ik meen Nordmende. Bij de volgende generaties kozen deze fabrikanten steeds meer hun eigen weg.

Meer
19 nov 2015 12:33 #56678 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Blaupunkt CTV2002
Zo gauw geen doc gevonden. Misschien lijkt de CTV200/600 er op, die had ik al. Staat een watermerk in van andiaudio.dyndns.org die uiteraard niet meer bestaat...

Tjerk, 9ZZ

Meer
19 nov 2015 12:15 #56675 door Bjorn Kusters
Beantwoord door Bjorn Kusters in topic Blaupunkt CTV2002
Hallo Justin,

Prachtige tv!
Als je er ooit vanaf ziet houd ik me aanbevolen.
Ik heb evt ook ruilmateriaal.

Gr bjorn

Meer
19 nov 2015 12:14 #56674 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Blaupunkt CTV2002
Reparatie is zeker haalbaar. Bedenk wel dat dit soort toestellen erg complex is dus het zal voor een leek wel ernstig zoeken worden en een hele steile leercurve hebben.

De A63-11X beeldbuis is de allereerste Europese kleurenbeeldbuis. Van Telefunken. Als je dit blauwige beeld hebt is die niet stuk. Wel mis je de aansturing op de kathodes. Daarom is de terugslagonderdrukking niet actief. Het kan zijn dat die van elders komt (bijvoorbeeld op de wehnelts). De service doc moet daarover uitsluitsel geven.

Tjerk, 9ZZ

Meer
19 nov 2015 11:41 - 19 nov 2015 12:13 #56673 door buisje
Beantwoord door buisje in topic Blaupunkt CTV2002
>> Ik heb verder onderzocht blijkt de Blaupunt CTV2002 een hybride duitse buizen/transistor kleuren tv te zijn, Lid van het "Einheitschassis". Blijkbaar ook van de eerste kleuren TV's met een PAL ontvanger.<<

Er werden in die tijd door Blaupunkt wel meer namen en variaties bedacht. Dat "Einheitsschassis" werd al vlug door een opvolger vervangen. later kwam Blaupunkt met de goedkope RCA dunhals BB, waarbij vaak na 2 jaar al de emissie hard achteruit ging... Pfff wat een tijd !!
Zo had elke fabrikant wel wat, ons eigen Philips had niet lang daarna met met K9, (eerste voltransistor en tegenhanger van de SONY 1810) , ook problemen met de 11,5 NF booster C, waardoor de HSP te hoog opliep en vaak door de hals, (dunste plaats in de BB) naar het afbuig juk oversloeg, waardoor de BB vervangen moest worden... Wat een tijd..!!!

Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Laatst bewerkt 19 nov 2015 12:13 door buisje.

Gemaakt door Kunena