Blaupunkt CTV2002
aan onder delen .. ook de schhema,s geven wat gelijkenis
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dat Einheitschasssis was geen verzinsel, maar een samenwerking van Telefunken, Blaupunkt, en ik meen Nordmende. Bij de volgende generaties kozen deze fabrikanten steeds meer hun eigen weg.buisje schreef : >> Ik heb verder onderzocht blijkt de Blaupunt CTV2002 een hybride duitse buizen/transistor kleuren tv te zijn, Lid van het "Einheitschassis". Blijkbaar ook van de eerste kleuren TV's met een PAL ontvanger.<<
Er werden in die tijd door Blaupunkt wel meer namen en variaties bedacht. Dat "Einheitsschassis" werd al vlug door een opvolger vervangen. later kwam Blaupunkt met de goedkope RCA dunhals BB, waarbij vaak na 2 jaar al de emissie hard achteruit ging... Pfff wat een tijd !!
Tjerk, 9ZZ
Prachtige tv!
Als je er ooit vanaf ziet houd ik me aanbevolen.
Ik heb evt ook ruilmateriaal.
Gr bjorn
De A63-11X beeldbuis is de allereerste Europese kleurenbeeldbuis. Van Telefunken. Als je dit blauwige beeld hebt is die niet stuk. Wel mis je de aansturing op de kathodes. Daarom is de terugslagonderdrukking niet actief. Het kan zijn dat die van elders komt (bijvoorbeeld op de wehnelts). De service doc moet daarover uitsluitsel geven.
Tjerk, 9ZZ
Er werden in die tijd door Blaupunkt wel meer namen en variaties bedacht. Dat "Einheitsschassis" werd al vlug door een opvolger vervangen. later kwam Blaupunkt met de goedkope RCA dunhals BB, waarbij vaak na 2 jaar al de emissie hard achteruit ging... Pfff wat een tijd !!
Zo had elke fabrikant wel wat, ons eigen Philips had niet lang daarna met met K9, (eerste voltransistor en tegenhanger van de SONY 1810) , ook problemen met de 11,5 NF booster C, waardoor de HSP te hoog opliep en vaak door de hals, (dunste plaats in de BB) naar het afbuig juk oversloeg, waardoor de BB vervangen moest worden... Wat een tijd..!!!
Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.