Skip to main content
Televisie tot 1970

Philips 17TX210A speelt weer (niet...)

Meer
10 jul 2012 21:27 #19231 door Rene Daemen
Dit zijn nog sterke toestellen van philips waar weinig mee mis ging
zo te zien is de beeldbuis nog goed niet leeggekeken
Nu hij zijn opknapbeurtje heeft gehad kan hij er weer tegen
Altijd leuk deze zwartwit tvtjes zelf heb ik een TX1422
ook perfect werkend.
nu nog Dappere dodo en koko en de vliegende knorrepot
er op en het feest is compleet.

Succes met de Tv

Mvg René Daemen

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

10 jul 2012 18:48 #19221 door Hans van der Marel
Die isolatie is een thermoplast. Door het warm te maken met een soldeerbout ( oude platte stift ) kun je het weer dichtsmeren. Eventueel aanvullen met een stift uit een lijmpistool.
In mijn eerste TX500 was het draadje gebroken. Door met de soldeerbout het plastic te smelten kon ik het draadje weer opvissen. Verlengd en de isolatie hersteld, werkt weer prima.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marcel L, maarten

Meer
10 jul 2012 18:41 - 10 jul 2012 18:42 #19218 door Marcel L
Beantwoord door Marcel L in topic Re: Philips 17TX210A speelt weer
Hoi,

Ik gebruik zo'n ding om beeld op m'n oude TV's te krijgen. Een modulator waar VHF uitkomt. Heb je verder niks meer nodig.
Gewoon de scart van de DVD-speler (of andere video-bron) erin, afstellen op VHF kanaal 2, 3 of 4, TV ook afstemmen uiteraard en superbeeld!

Groeten van Marcel ;)

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Bijlagen:
Laatst bewerkt 10 jul 2012 18:42 door Marcel L.

Meer
10 jul 2012 15:30 - 10 jul 2012 15:30 #19214 door Klaas Postma
Ziet er mooi uit Marcel,

Ik moet nog steeds zien of ik beeld op die van mij krijg, ik heb reeds een 2e netkastje. Nu nog zo'n uhf/vhf convertor en een modulator.: tvkijkuh :
Laatst bewerkt 10 jul 2012 15:30 door Klaas Postma.

• Marc en Patricia
  • []
10 jul 2012 14:33 - 10 jul 2012 14:34 #19212 door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Re: Philips 17TX210A speelt weer
Hallo Marcel ,

Ziet er weer goed uit mooi beeld en nette kast ook het binnen werk ziet er nog netjes uit na al die jaren .
Ik maak alles schoon met een doekje waar ik AMONIAK op doe en zo het metaal schoonmaak.
Nu iets over het scheurtje , wat wij vroeger deden bij PHILIPS ( Baarn) was met 2 componentenlijm de scheur opvullen en de geul mooi egaal maken maar kijk goed of het niet geheel rondom is gescheurd als dit gebeurd is dan kijken of de ring los zit en vast monteren met 2 componentenlijm.
Verder werd er niets aan gedaan meet wel ff alle spaningen of die kloppen want daardoor ( warmte) zette de boel toen uit en kreeg je scheuren . Dit soort toestellen zijn goed te onderhouden
Maak eerst de gleuf/breuk goed schoon met amoniak !!
Sterkte met de reparatie/opknappen van het toestel.
Laatst bewerkt 10 jul 2012 14:34 door Marc en Patricia.

Meer
10 jul 2012 14:22 - 11 jul 2012 16:57 #19211 door Marcel L
Hoi,

Gisteravond heb ik mijn Philips 17TX210A eens tevoorschijn gehaald. Hij staat al jaren en jaren in de hoek van de zolder stof te vangen, wachtend om nagekeken te worden.
Toen ik hem zeker zeven jaar geleden eens kocht heb ik hem kort getest. Ik had even beeld, en dat verdween vrij snel. Ik heb de TV toen meteen uitgedaan.

Gisteravond heb ik alle teercondensatoren vervangen, en dat zijn er gelukkig maar een stuk of vier, waarna ik de TV gewoon in de 220V heb geprikt. Al vrij snel horde ik ruis, en niet veel later zag ik de beeldbuis mooi egaal oplichten: dat zat dus wel snor.
Snel een DVD-speler en m'n VHF-modulator gepakt en aangesloten, en de TV bleek voortreffelijk te spelen, met een mooi helder beeld.

Vandaag heb ik de binnenkant even wat schoon gemaakt, en ook de hoogspanningskooi. Ook even wat contacten gereinigd van de buizen in de hoogspanningskooi.
Wat me daarbij nog opviel is een scheurtje in een rond stuk isolatie van de hoogspanningstrafo.
Nou is mijn vraag: moet ik hier wat aan doen, of kan ik dit gewoon zo laten? (zie foto's)

Ook hoorde ik zonet in de buurt van de hoogspanning continu een licht tikken. Het lijkt lichte overslag/doorslag. Moet ik me daar nog zorgen om maken?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten van Marcel : tvkijkuh :

Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Bijlagen:
Laatst bewerkt 11 jul 2012 16:57 door Marcel L.

Gemaakt door Kunena