Repro onderdelen
B7X63A: oproep wie nieuwe zenderschaal nodig heeft om te laten maken.
19 apr 2021 19:04 #90004
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic B7X63A: oproep wie nieuwe zenderschaal nodig heeft om te laten maken.
Op het buurforum meldde zich ook al iemand met een slechte schaal. Ik heb een poging gedaan om hem hierheen te loodsen. Wie weet.....
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben Dijkman
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BertusDijkman
- [BertusDijkman]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
19 apr 2021 09:17 #90000
door BertusDijkman
Beantwoord door BertusDijkman in topic B7X63A: oproep wie nieuwe zenderschaal nodig heeft om te laten maken.
Ben,
van mij ga je 3 oude schalen ontvangen, die worden nu verzameld. Ik meld me zodra ik die heb. Ik hoor graag waar ze daarna naar toe moeten. Ik woon in Zwolle dus volgens mij niet ver van jou vandaan.....
van mij ga je 3 oude schalen ontvangen, die worden nu verzameld. Ik meld me zodra ik die heb. Ik hoor graag waar ze daarna naar toe moeten. Ik woon in Zwolle dus volgens mij niet ver van jou vandaan.....
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben Dijkman
18 apr 2021 23:13 #89999
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic B7X63A: oproep wie nieuwe zenderschaal nodig heeft om te laten maken.
@Hans.
Klopt wat je zegt.
Vergeet niet dat ik al 2 oplagen helemaal nieuwe schalen van dit type gemaakt heb.
Waarvan 12 schalen voor NL en de rest ging allemaal naar een buitenlandse klant.
Verkocht aan hem omdat er in NL totaal geen belangstelling meer voor was.
Vandaar dat ik niet sta te springen om zelf er wéér heel veel tijd en energie in te gaan stoppen met het maken van nieuwe glasplaten die vervolgens toch weer onverkocht op de plank blijven liggen. Ik maak er wel een paar bij hoor voor hen die geen
originele glasplaat meer hebben maar zeker geen hele badge meer.
Klopt wat je zegt.
Vergeet niet dat ik al 2 oplagen helemaal nieuwe schalen van dit type gemaakt heb.
Waarvan 12 schalen voor NL en de rest ging allemaal naar een buitenlandse klant.
Verkocht aan hem omdat er in NL totaal geen belangstelling meer voor was.
Vandaar dat ik niet sta te springen om zelf er wéér heel veel tijd en energie in te gaan stoppen met het maken van nieuwe glasplaten die vervolgens toch weer onverkocht op de plank blijven liggen. Ik maak er wel een paar bij hoor voor hen die geen
originele glasplaat meer hebben maar zeker geen hele badge meer.
Handtekening
18 apr 2021 18:43 #89996
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic B7X63A: oproep wie nieuwe zenderschaal nodig heeft om te laten maken.
Het blijkt nu dat Ben het liefst originele afgebladderde schalen wil laten herdrukken. Dat kan me goed voorstellen, want om een dergelijke schaal uit een stuk glas te snijden en er gaten op de juiste plaatsen in te krijgen lijkt mij een veel groter probleem dan er een driekleuren print op loslaten. Want als een nieuwe print met een nieuw geboord glas naderhand niet overeenkomt en niet 100 % past op de radio heb je een probleem. Vooral met een grote en bijzondere schaal zoals die van een B7X63A
Vandaar begrijpelijk de voorkeur van Ben om een bestaande glasplaat opnieuw te bedrukken en ook erg goed dat Ben dit vooraf aangeeft om teleurstelling achteraf te voorkomen. Daarom lijkt het mij zinvol om alleen oorspronkelijke afgebladderde schalen opnieuw te laten drukken. Want die passen 100% zeker en loop je niet de kans dat een schaal niet helemaal mooi past t.o.v. de openingen bij de knoppen en de andere bevestigingen..
Vandaar begrijpelijk de voorkeur van Ben om een bestaande glasplaat opnieuw te bedrukken en ook erg goed dat Ben dit vooraf aangeeft om teleurstelling achteraf te voorkomen. Daarom lijkt het mij zinvol om alleen oorspronkelijke afgebladderde schalen opnieuw te laten drukken. Want die passen 100% zeker en loop je niet de kans dat een schaal niet helemaal mooi past t.o.v. de openingen bij de knoppen en de andere bevestigingen..
17 apr 2021 23:41 #89990
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic B7X63A: oproep wie nieuwe zenderschaal nodig heeft om te laten maken.
Heel graag de originele schalen.
Als iemand 1 of meerdere afgebladderde maar verder nog gave exemplaren heeft liggen dan ontvang ik die heel graag.
U krijg voor een gaaf exemplaar zeker 10 euro van mij voor. Evt ook de verzendkosten voor de helft(voor 1 exemplaar) of de hele verzendkosten voor 2 of meer exemplaren. Dit aanbod staat, ook voor diegenen die zelf helemaal geen nieuwe schaal ( of nieuwe opdruk ) willen
Als iemand 1 of meerdere afgebladderde maar verder nog gave exemplaren heeft liggen dan ontvang ik die heel graag.
U krijg voor een gaaf exemplaar zeker 10 euro van mij voor. Evt ook de verzendkosten voor de helft(voor 1 exemplaar) of de hele verzendkosten voor 2 of meer exemplaren. Dit aanbod staat, ook voor diegenen die zelf helemaal geen nieuwe schaal ( of nieuwe opdruk ) willen
Handtekening
17 apr 2021 19:43 #89986
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic B7X63A: oproep wie nieuwe zenderschaal nodig heeft om te laten maken.
Ik kan wel een oude schaal inleveren. Zit nog aan het toestel.
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,